Toon posts:

Pfffff....welke 21" monitor? Hitachi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde voor de Eizo F980 gaan (superspecs), maar helaas, die is te duur. Mijn oog is nu gevallen op op de Hitachi CM823FET http://www.hitachi-eu-bsd.com/html/_______21__cm823fet.html ,0.21 dot pitch en goeie resoluties. Heeft iemand ervaring met deze monitor? Ik ga hem gebruiken voor CAD werk en fotobewerking en zoek dus een kwaliteitsapparaat. Thx

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Specs klinken goed, welke prijsklasse had je in gedachte? Kijk ook eens naar een Sony zou ik zeggen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
f 3.500 tot maximaal f 4.000,=. Ik wil in ieder geval geen monitor met die irritante beeldlijntjes en hij moet plat zijn.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een trinitron monitor is echt een stuk fijner voor DTP/CAD werk. Je geometrie is correcter en de kleurechtheid / contrast zijn veel beter dan bij een conventionele buis.
Maar als jij denkt dat je die 2 stabilisatie lijnen ziet moet je het vooral niet kopen.....

de betaler vervuilt

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Beetje off the topic, sorry, maar ik wil een 19" monitor en ik wil er niet te veel moeite voor doen, en ik wil em het liefst vandaag :). Nou staat er een 'BCC' naast mijn huis en die heeft (maar liefst) 1 (één) 19"monitor staan, en wel de LG CS 990 (c?), voor fl. 770,-. (1600*1200,85Hz).
Ik kan nergens iets over deze monitor vinden, alleen over wat andere types van LG.

Is de CS990(c?) wat?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 13:06 schreef GA!S het volgende:
Een trinitron monitor is echt een stuk fijner voor DTP/CAD werk. Je geometrie is correcter en de kleurechtheid / contrast zijn veel beter dan bij een conventionele buis.
Maar als jij denkt dat je die 2 stabilisatie lijnen ziet moet je het vooral niet kopen.....
Een kennis van me heeft een Sony GDM f520 al 4 keer omgeruild. Kut geometrie, kut convergentie, vlekken in het beeld. Ja, hij is errug blij :P

Ik dacht ik vermeld t hier ff...... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:10 schreef klokop het volgende:
Beetje off the topic, sorry, maar ik wil een 19" monitor en ik wil er niet te veel moeite voor doen, en ik wil em het liefst vandaag :). Nou staat er een 'BCC' naast mijn huis en die heeft (maar liefst) 1 (één) 19"monitor staan, en wel de LG CS 990 (c?), voor fl. 770,-. (1600*1200,85Hz).
Ik kan nergens iets over deze monitor vinden, alleen over wat andere types van LG.

Is de CS990(c?) wat?
Die CS 990 ken ik niet. Ik heb zelf de LG 915 FT Plus. Is werkelijk een super vette monitor (en geen stabilisatielijntjes, want die haat ik!). Bevalt me uitstekend, maar ja, ga over op 21". Geen hitachi 21" gebruikers in het forum??

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens.....waar heb je meer aan....een betere pitch (0,21 ipv 0,24) of een betere hogere frequentie (1600 x 1200 @ 102 hz ipv 1600 x 1200 @ 90 hz)??? Dit ivm met kleurdiepte en details (voor autocad en fotobewerking. Thx.

Verwijderd

Lekker duur vind ik dat, maar Eizo is dat ik wel een goede merk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 19:30 schreef App het volgende:
Trouwens.....waar heb je meer aan....een betere pitch (0,21 ipv 0,24) of een betere hogere frequentie (1600 x 1200 @ 102 hz ipv 1600 x 1200 @ 90 hz)??? Dit ivm met kleurdiepte en details (voor autocad en fotobewerking. Thx.
Is er iemand die me hierop een antwoord wil/kan geven?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 19:30 schreef App het volgende:
Ik vermoedt een betere dotpitch, dit geeft een fijnere weergave. De hogere frequentie is beter (rustgevender) voor je ogen, maar ja, 90Hz is nog hoog op 1600 x 1200.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb trouwens geen ervaring met Hitachi-monitoren, maar ik denk dat je hier toch een goede koop aan zult hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de uitleg omtrent dot pitch en refresh rates. Is er toevallig iemand die deze monitor heeft en/of gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal dit topic nog maar even naar boven want ik ben benieuwd naar de reacties van eventuele gebruikers van 21" Hitachi monitoren. Thx.
Pagina: 1