Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borntobrain
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-07-2021
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Ik heb een Samsung LC27JG56QQUXEN monitor die een refresh rate zou moeten hebben van 144Hz, echter kan ik dit niet instellen in de advanced monitor settings. Kan het zijn dat de RX570 8G OC videokaart van ASROCK mij hier in limiteerd?

Wanneer ik in de ( advanced display settings > Display adaptor properties for display 1 > tabblad adapter > List all modes) kijk dan zie ik ook een maximale modus met 2560 by 1440, true colour (32 bit), 60 Hertz staan. Ik zou verwachten dat ik daar een modus moet kunnen kiezen waarbij 144Hz ondersteund wordt.

Relevante hardware:
ASROCK radeaon rx570 8G OC > HDMI poort voor connectie scherm
Samsung LC27JG56QQUXEN

Relevante software:
AMD Radeon software versie 21.6.2
Driver Version
21.20.01.16-210628a-369070E-RadeonSoftware

Ook heb ik een driver installer gedownload van Samsung maar hiermee werd enkel de naam van het scherm veranderd.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Beste antwoord (via borntobrain op 14-07-2021 11:50)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 10:50
Je monitor ondersteunt HDMI 2.0 op één van de twee poorten, je videokaart ondersteunt ook 2.0. Zou theoretisch moeten kunnen als je ook een kabel hebt die die bandbreedte aankan.
Check dus of je de goede aansluiting gebruikt (zal wel op de monitor of in de handleiding oid staan welke je moet hebben voor 2.0).

Werkt het dan nog niet, ligt het aan je kabel.
En je kunt ook altijd nog een displayport kabel gebruiken, mocht je die nog hebben liggen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 15:14
Zou moeten werken met een HDMI 2.0 kabel. Zorg ook dat je kabel HDMI 2.0 is.

Wikipedia: HDMI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:52

Kwastie

Awesomeness

Alternatief is de displayport kabel gebruiken.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 10:50
Je monitor ondersteunt HDMI 2.0 op één van de twee poorten, je videokaart ondersteunt ook 2.0. Zou theoretisch moeten kunnen als je ook een kabel hebt die die bandbreedte aankan.
Check dus of je de goede aansluiting gebruikt (zal wel op de monitor of in de handleiding oid staan welke je moet hebben voor 2.0).

Werkt het dan nog niet, ligt het aan je kabel.
En je kunt ook altijd nog een displayport kabel gebruiken, mocht je die nog hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borntobrain
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-07-2021
Thanks voor de hulp!

De oplossing zat hem in het feit dat op het scherm maar 1 aansluiting HDMI 2.0 is en de andere niet. Toen ik de HDMI kabel van HDMI1 naar HDMI2 verplaatste stond hij direct op 144Hz.

Bedankt!