HUE Lamp na een bepaalde tijd weer uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatberk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-05 08:10
Ik wil een HUE Lamp welke nadat deze aan is, dat deze na een bepaalde tijd weer uitgaat.
Iemand een idee hoe dit in de HUE App voor elkaar te krijgen?
Ik heb een HUE Bridge.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:29
De Hue Labs functie “Timed Off” doet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan ook denken aan een sensor.
Daar kan je ook instellen na hoeveel min hij uit moet gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 11:27
aatberk schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:09:
Ik wil een HUE Lamp welke nadat deze aan is, dat deze na een bepaalde tijd weer uitgaat.
Iemand een idee hoe dit in de HUE App voor elkaar te krijgen?
Ik heb een HUE Bridge.
Je zal een app of the API kunnen gebruiken (volgens mij kan dit niet met de Philips Hue app, omdat deze echt gemaakt is om zo dom mogelijk te zijn) om regels aan te maken die dit kunnen, maar dit is vrij makkelijk te doen.
Ik gebruik zelf nog de All 4 Hue app, deze heeft overigens ook een Windows versie voor op je computer. Ik vermoed dat alle Hue apps dit kunnen.

Zo uit mijn hoofd:

Maak een nieuwe generieke geheugen sensor aan, boolean lijkt mij prima, zet hem op false.
Bij de regel die de betreffende lamp(en) aanzet voeg je een action toe die deze geheugen sensor op true zet.
Maak een nieuwe regel aan met een trigger conditie, namelijk het aantal minuten nadat de geheugen sensor op true is gegaan, met als acties dat de lamp(en) weer uitgaan en dat de geheugen sensor weer op false wordt gezet.

Kind kan de was doen ;) Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Siaon op 28-07-2021 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Despina
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
In de routine die je (ge)maakt (hebt) kies je het aanvangsuur. Scroll naar beneden 'Wat moet er gebeuren' -> kies de kamer. Scroll daarna weer helemaal naar beneden -> Kamer(s) uitschakelen om.....stel het uur in. En bewaren maar :) Succes !