Ervaring met keukenonderdelen los bestellen en plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-02 16:54
Goedendag,

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en willen hier vrij veel aan vernieuwen, waaronder de keuken en vloer. De huidige keuken is bruikbaar maar t einde van zijn leven.

Na meerdere bezoeken bij keukenboeren hebben we het idee dat je veel kan besparen door onderdelen zelf aan te schaffen via internet. Natuurlijk raadden ze dat ten zeerste af met hun rijtje argumenten.

Nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met het zelf bestellen van keukenonderdelen zoals:
- Werkblad (online) bestellen. Lijkt gewoon meer dan de helft te schelen (incl uitsparingen en afwerking)
- Aanschaf apparatuur, keuze is vaak gelimiteerd, hogere prijzen en volgens mij is het redelijk uitwisselbaar.

Montage willen we mogelijk laten doen door een los montage bedrijf.

Hoor graag ervaringen van mensen. Gaat het zonder problemen, zijn de risico's echt zo groot als dat de keukenboeren je laten geloven...?

[ Voor 5% gewijzigd door DoodVuurtje op 12-07-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Lees ook dit topic even waarin het zelf doen/bestellen/etc ook regelmatig aan bod komt: Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Nadeel is dat je het risico bij je zelf legt om alles af te stemmen.

Met goed onderhandelen kan je prima >50% van de boekjes prijs afkrijgen bij een keukenboer.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik heb in 2018 zelf een keuken geplaatst als volgt:
• Corpussen (kastjes) gekocht bij IKEA
• Deurtjes besteld bij een van de vele online aanbieders van keukendeurtjes
• Werkblad besteld bij een 'werkbladenboer'
• Apparatuur online besteld (o.a. bij keukenloods.nl)

Totaalbedrag van deze keuken lag onder de 10k inclusief elektra, stucwerk en tegelwerk (stucadoor en tegelzetter ingehuurd). Als je dezelfde truc uit zou halen en je zou het zetten uitbesteden i.p.v. zelf doen dan mag je er denk ik ongeveer 2k bij optellen. De elektra heb ik vooral zelf gedaan en loodgieterswerk was nihil omdat mijn spoelbak en vaatwasser op dezelfde locatie bleven als in de oude keuken.

Als je hier meer over wil weten, of een overzicht wil hebben van de kosten dan kun je me gerust een PM sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Harrie_ op 12-07-2021 12:46 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Keuken corpussen ook bij de IKEA gehaald. Blad uitgezocht bij steenhouwer en laten slijpen op maat, dmv een zelfgemaakte mal. Deuren van watervast dmf gemaakt en laten spuiten bij een autospuiter. Ook de apparatuur online gekocht.

Was ongeveer 10.000 euro goedkoper dan bij een keuken boer die vond dat alle plannen maar moeilijk moeilijk vond.

Als je een IKEA kast in elkaar kan zetten, gaat sowieso 90% van een keuken monteren ook wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Zijn er ook mensen die kast- en ladeinrichting ergens los besteld hebben? Ik zag prachtige systemen van Siematic en Next. Siematic is tegenwoordig los te bestellen. Dat werkt dan alleen voor de lades denk ik, want in andere keukens ontbreken die Multimatic-rails in de kasten.

Wij gaan voor een maatwerkkeuken, vandaar. Ik heb wel een site gevonden met inrichtingsaccessoires van Kesseböhmer, maar vroeg me af of er nog meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodVuurtje
Peacefield78 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:08:
Zijn er ook mensen die kast- en ladeinrichting ergens los besteld hebben? Ik zag prachtige systemen van Siematic en Next. Siematic is tegenwoordig los te bestellen. Dat werkt dan alleen voor de lades denk ik, want in andere keukens ontbreken die Multimatic-rails in de kasten.

Wij gaan voor een maatwerkkeuken, vandaar. Ik heb wel een site gevonden met inrichtingsaccessoires van Kesseböhmer, maar vroeg me af of er nog meer is.
Deze route wil ik ook graag bekijken. Want volgens mij is het verder niet heel ingewikkeld meer als je de kasten, apparatuur en blad hebt.

Ik spreek graag mensen die hier ervaring in hebben. Zou heel mooi zijn als iemand het met andere corpussen dan Ikea heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
DoodVuurtje schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:51:
Goedendag,

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en willen hier vrij veel aan vernieuwen, waaronder de keuken en vloer. De huidige keuken is bruikbaar maar t einde van zijn leven.

Na meerdere bezoeken bij keukenboeren hebben we het idee dat je veel kan besparen door onderdelen zelf aan te schaffen via internet. Natuurlijk raadden ze dat ten zeerste af met hun rijtje argumenten.

Nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met het zelf bestellen van keukenonderdelen zoals:
- Werkblad (online) bestellen. Lijkt gewoon meer dan de helft te schelen (incl uitsparingen en afwerking)
- Aanschaf apparatuur, keuze is vaak gelimiteerd, hogere prijzen en volgens mij is het redelijk uitwisselbaar.

Montage willen we mogelijk laten doen door een los montage bedrijf.

Hoor graag ervaringen van mensen. Gaat het zonder problemen, zijn de risico's echt zo groot als dat de keukenboeren je laten geloven...?
toon volledige bericht
Je kunt DBkeukens overwegen. Zij hebben transparante prijzen voor hun kastwerk.
Vooral vooraf goed aangeven dat je enkel voor kasten komt, dan houden ze daar ook rekening mee in de marges

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 12-07-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:17
Je kan voor kast en lade inrichting het een en ander opzoeken van BLUM. Next125 is rebranded BLUM lades dus ik gok dat de meeste lade inrichting daarin past.

Zelf heb ik goede ervaring met een duitse webshop wat blum verkoopt: Lignoshop.de
daar verkopen ze ook lade inrichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefananas86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-05 00:37
Om precies dezelfde reden hebben wij in ons nieuwbouw huis een keuken besteld bij een keukenboer zonder apparatuur. Al het apparatuur hebben we bij 123apparatuur besteld. Natuurlijk waren ze er niet blij mee maar ze wilden ons uiteindelijk wel helpen. Heeft ons een hoop geld bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb mijn keukenkastjes en frontjes bij Kvik besteld, apparatuur online en het werkblad bij werkbladkopen.

De vloer, gas, water en electra aansluiting en de muren zijn door mijn aannemer voorbereid. De kastjes heb ik zelf met een handige kennis geplaatst en de apparatuur erin gezet. Het werkblad is door de leverancier geplaatst en het aansluiten van de kranen enzo gaat gewoon met schroefkoppelingen, dus dat heb ik zelf gefixt.

Zeker het blad zou ik altijd bij een speciaalzaak halen en apparatuur online. Kastjes kan je overal wel krijgen. Eventueel via een timmerman laten maken als je specifieke wensen hebt. Is vaak alsnog goedkoper dan bij een keukenboer.

Mijn belangrijkste reden was ook de afkeer op die pingelcultuur. Ik had daar gewoon geen zin in en vond na 2 keukenwinkels de gladheid van de verkopers en de druk echt bloedirritant. Ben op bezoek geweest bij kvik, ikea en de werkbladleverancier en vond de manier waarop ze je daar echt gewoon helpen en (prijs)info meegeven echt een verademing.

Ik heb wel een risico genomen, namelijk de keuken al bestellen, terijl de ruimte nog gevormd moest worden. Die was 4cm kleiner en daarom moest 1 60cm kastje 50cm worden. Dat kon gelukkig nog. En het blad heb ik besteld met wasbak ingebouwd en het blad heb ik laten inmeten en laten plaatsen (nadat ik het blok geplaatst had). Zie hier voor mijn avontuur en overwegingen :)

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 12-07-2021 21:52 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 08:38
Overweeg ook eens een timmerman. Hebben zelf recent verbouwd, en uiteindelijk ikea keuken laten plaatsen (als je er je zin vind, kan er niets tegenop prijs-kwaliteit; we vonden onze zin zowel bij ikea als bij keukenboer maar belachelijk veel goedkoper). Onze timmerman wou zelf ook eens prijs maken om te kunnen vergelijken, en kwam op dezelfde prijs uit als ikea...maar dan wel zonder de apparaten (koelkast, inductiekookplaat, oven, microgolfoven, afzuigkap).
Dus een volledig op maat gemaakte keuken, door timmerman gemaakt, kwam dan nog goedkoper uit dan via een keukenzaak (die waren allemaal flink duurder dan ikea).
Apparaten is trouwens "crimineel" bij keukenzaken, je bespaart duizenden euro's als je gewoon via keukenloods oid exact dezelfde toestellen zelf koopt.

[ Voor 11% gewijzigd door naftebakje op 13-07-2021 12:32 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:18

Rzaan

Altijd zoekende

@Peacefield78 en @DoodVuurtje
Zijn jullie er nog in geslaagd om een goede keukenkast-leverancier te vinden?
Die dus alles levert, behalve de frontjes?

Ik denk dat hier een enorme winst valt te behalen t.o.v. een keukenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49
@Rzaan In m’n huidige woning heb ik nog de keuken die de vorige bewoners hebben geplaatst, maar in mijn vorige woning heb ik wel een keuken gekocht bij een keukenboer en ook voor een nette prijs destijds.
De eerste offerte die ik kreeg voor de keuken was bijna 25k en ik schoot ook in de lach toen ik die kreeg, zonder iets van de keuken af te halen heb ik die door veel praten en twee keer weglopen uiteindelijk gekocht voor 13k. Omdat ik het niet geheel vertrouwde en ze wel een aanbetaling wensten van 50% heb ik in overleg 3k aanbetaald en de rest van het geld (10k) op een 3en rekening bij een notaris gestort welke gelijk overgemaakt zou worden bij oplevering.
Dit werkte ook prima, zij wisten dat het geld er was dus daar ook geen gezeur over.

De notariskosten waren wel voor mijn rekening, maar prima om dat risico af te dekken. Dat is een paar honderd euro.

[ Voor 7% gewijzigd door BernardV op 29-01-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:18

Rzaan

Altijd zoekende

Ik denk dat met de huidige gekte de kortingen wellicht niet zo groot meer zijn.
Mar altijd het proberen waard natuurlijk.

Ben echter ook benieuwd op welk bedrag ik uitkom als ik alles zelf bij elkaar sprokkel en in elkaar zet of laat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:49
Op apparatuur is de marge lager, maar op keukenkasten e.d. is de marge behoorlijk en daar kunnen ze ook prima mee spelen.
Als je kijkt naar de merken die ook in projectbouw gebruikt worden, zoals een Bruynzeel of Bribus is de lijst die de “aannemer” heeft 30-40% van de prijs die jij eerst krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoodVuurtje
Rzaan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:12:
@Peacefield78 en @DoodVuurtje
Zijn jullie er nog in geslaagd om een goede keukenkast-leverancier te vinden?
Die dus alles levert, behalve de frontjes?

Ik denk dat hier een enorme winst valt te behalen t.o.v. een keukenboer.
Onze keuken staat inmiddels. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een Duitse keukenboer, stuur me een PM als je de naam wilt.

Onze ervaring is dat zij zeer transparant zijn hoe de kosten zijn opgebouwd. We hebben meer keuken gekregen voor hetzelfde geld in NL (merk keuken en A-merk apparatuur).

De leverancier deed overigens totaal niet moeilijk nadat ik aangaf dat ik sommige apparatuur elders kocht aangezien deze goedkoper waren. Dit was enkel mogelijk omdat ze de prijsopgaaf specificeren, wat we bij NL keukenboeren nergens zijn tegengekomen. Zij installeerden de andere onderdelen voor een kleine prijs bij installatie.

mbt het werkblad, we konden hetzelfde blad bij een werkbladenboer kopen. De keukenboer vond dit helemaal prima en bood zelfs gratis een tijdelijk MDF plaat te instaleren zodat de keuken in ieder geval bruikbaar is. Uiteindelijk hebben we gekozen toch meer te betalen om alles bij 1 partij te houden. Onze ervaring met de rest van de verbouwing is niet geweldig in situaties met gesplitste verantwoordelijkheden.

De keukenboer weigerde overigens hun prijs te verlagen naar de offerteprijs die ik had gevonden. Onderhandelen in Duitsland is mij amper gelukt (enkele %-en om af te ronden).
Pagina: 1