Hoe weet ik of mijn PC een ultrawide aan kan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Hoi,

Ik sta op het punt om een ultra-wide aan te schaffen in de trend van pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart Nu zou ik graag te weten komen hoe ik kan zien of mijn PC die resolutie zonder problemen aan kan.
Ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat de versie van Displayport belangrijk is, maar ik vraag me ook af of bijvoorbeeld mijn GTX 1080 (desktop) en Nvidia Quadro T1000 (laptop) de maximale resolutie en refresh rate aan kunnen.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet

Beste antwoord (via Homewrecker op 12-07-2021 14:14)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Homewrecker schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:45:
Nu zou ik graag te weten komen hoe ik kan zien of mijn PC die resolutie zonder problemen aan kan. Ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat de versie van Displayport belangrijk is, maar ik vraag me ook af of bijvoorbeeld mijn GTX 1080 (desktop) en Nvidia Quadro T1000 (laptop) de maximale resolutie en refresh rate aan kunnen.
Zowel de GTX1080 als de Quadro T1000 ondersteunen DisplayPort 1.4, dus daarmee zouden ze je het scherm met volledige resolutie/refreshrate moeten kunnen aansturen (itt HDMI 2.0):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjHgXN_FIoyKrMaC-aKXpFXbeHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H6VyQkMPGTOTteYbV0DkIsO2.png?f=fotoalbum_large

Bij je laptop moet je alleen even checken of er daadwerkelijk een directe DP output is vanaf de Quadro, bv via een USB-C poort met DP Alt Mode.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 19:54
Hoi,

Ik sta op het punt om een ultra-wide aan te schaffen in de trend van pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart Nu zou ik graag te weten komen hoe ik kan zien of mijn PC die resolutie zonder problemen aan kan.
Ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat de versie van Displayport belangrijk is, maar ik vraag me ook af of bijvoorbeeld mijn GTX 1080 (desktop) en Nvidia Quadro T1000 (laptop) de maximale resolutie en refresh rate aan kunnen.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet
Die resolutie is best pittig voor een 1080. In desktop gebruik geen enkel probleem, maar in gaming zul je je verwachtingen niet al te hoog moeten zetten.

too old, too cold

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Nu zou ik graag te weten komen hoe ik kan zien of mijn PC die resolutie zonder problemen aan kan. Ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat de versie van Displayport belangrijk is, maar ik vraag me ook af of bijvoorbeeld mijn GTX 1080 (desktop) en Nvidia Quadro T1000 (laptop) de maximale resolutie en refresh rate aan kunnen.
Zowel de GTX1080 als de Quadro T1000 ondersteunen DisplayPort 1.4, dus daarmee zouden ze je het scherm met volledige resolutie/refreshrate moeten kunnen aansturen (itt HDMI 2.0):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjHgXN_FIoyKrMaC-aKXpFXbeHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H6VyQkMPGTOTteYbV0DkIsO2.png?f=fotoalbum_large

Bij je laptop moet je alleen even checken of er daadwerkelijk een directe DP output is vanaf de Quadro, bv via een USB-C poort met DP Alt Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Negakinu schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Die resolutie is best pittig voor een 1080. In desktop gebruik geen enkel probleem, maar in gaming zul je je verwachtingen niet al te hoog moeten zetten.
Het plan is om die kaart te upgraden voor wanneer BF5 er is (en de kaarten terug betaalbaar zijn) dus op zich geen ramp dat gaming tijdelijk aan lagere resolutie is.
Nielson schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:59:
[...]

[Afbeelding]

Hoe kan ik die directe output checken? Het betreft een HP ZBook 17 G6. In de system information zie ik dat display port via USB-C ondersteund is en mijn huidig 4K scherm hangt via USB-C aan mijn laptop. Ik neem aan dat dat dan voldoende is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
Ja, dat zit zo te zien wel snor:
Left side
(1) RJ-45/Ethernet
(2) USB 3.1 Gen 1
(1) USB 3.1 Gen 1 (charging)
(1) Security lock slot (sold separately)
Right side
(2) USB Type-C 3 (Thunderbolt 3, pass through support DisplayPort 1.4, USB 3.1 Gen 2, with BC 1.2)
(1) HDMI 2.0b (HDMI port-cable not included; HDMI 2.0b with discrete, 1.4 with UMA)
(1) Stereo microphone in/headphone-out combo jack
(1) Mini DisplayPort 1.4 (Mini DP 1.4 with discrete, 1.2 with UMA)
(1) Power connector