Advies gevraagd welke wifi speakers aan te schaffen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomMrFlower
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-01-2022
Hey GoT mensen.
Lurker hier, die toch maar eens een vraag wilt stellen.

Ik heb al een hoop gegoogeld, maar omdat er enige haast geboden is wil ik graag wat meningen van mensen en of aankoopadvies.

De situatie: Ik ga trouwen over een week precies, en afgelopen vrijdag is bekend geworden dat het feest op locatie niet door kan gaan, dus dit moet naar privé terrein verplaats worden.
Hier hoort natuurlijk ook wat audio bij, en gezien t budget wat vrij komt omdat het feest niet door gaat wil ik een mooi setje wifi speakers, die ik vervolgens thuis kan gebruiken.

Ik ben bekend met Sonos, ook de Ikea varianten. Prima geluid hoor. Maar weet niet of dit is waar ik voor moet gaan.

Wat ik al thuis heb aan wifi speakers/smart speakers: Google nest mini, google nest met t scherm (ben ff de naam kwijt), Acer Halo en een POLK Sigma S3.
I know, beetje bij elkaar geraapt doormiddel van aanbiedingen. Prima spul allemaal, maar qua geluid is t een beetje mwa.

Ik heb al heel wat merken en namen voorbij zien komen nu, maar ik heb dus geen idee wat een juiste keuze is.

Ik gebruik vol nostalgie op zolder nog steeds oude JBL speakers van +-25 jaar oud met een losse amplifier. Het liefst wil ik dit soort geluidskwaliteit terug in de wifi speakers.

Wie o Wie kan mij de goede kant op sturen?

Alvast bedankt GoT reaguurders!

Br.

Als er meer informatie nodig is, vraag het gerust dan antwoord ik asap!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@RandomMrFlower Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Mijn advies zou zijn: huur een PA setje voor je trouwerij. WiFi speakers zijn zeker leuk maar als geluidsinstallatie om een feest van audio te voorzien, zou het niet mijn keuze zijn. Doe de WiFi speakers jezelf cadeau. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 12-07-2021 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Dat idd. Met wifi speakers zit je ook met een wifi netwerk, dat moet werken, vooraf getest worden, etc etc. Dat wil je allemaal niet. Plus je hebt een grote groep mensen, zit vermoedelijk buiten. Huur een setje PA speakers. Kost de wereld niet, ga je veel plezier van hebben.
Bedenk ook even hoe je muziek naar die installatie wilt sturen. Moet dat via BT, gebruik je CD spelers, heb je iemand die je muziek verzorgt (dan daar mee overleggen).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomMrFlower
S1NN3D schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:53:
@RandomMrFlower Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Mijn advies zou zijn: huur een PA setje voor je trouwerij. WiFi speakers zijn zeker leuk maar als geluidsinstallatie om een feest van audio te voorzien, zou het niet mijn keuze zijn. Doe de WiFi speakers jezelf cadeau. ;)
Thanks voor het verplaatsen. Zn eerste keer posten zorgt toch nog wel voor een foutje hier of daar dus haha.

Ook bedankt alvast voor je advies!
Ik heb inderdaad zitten kijken naar huur, en dat is ook prima.

Wat voor wifi speakers qua audio kwaliteit om mezelf cadeau te doen raar jij me aan als ik van het feest af stap? ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat hangt er helemaal vanaf hoeveel de inhoud van de enveloppen is die je gaat krijgen ;)
Oftewel: er is zat te krijgen, dus bedenk eerst wat je budget is ;)

Als je echt je hele gage wilt stukslaan en dan zelf nog wilt aanvullen: kijk naar Devialet :9 Of was 2500 euro per speaker niet wat je in gedachten had? ;)
Stukje lager vind je onder meer KEF en het HEOS systeem van Denon / Marantz.
Sonos en consorten komen daar weer onder, en tot slot de losse wifi speakertjes en eigenlijk alles wat ze bij de Mediamarkt verkopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
De keuze is echt enorm inderdaad. Je hebt al een aantal producten uit de Google productlijn; die zou je kunnen uitbreiden met Nest Audio speakers.

Of je kiest voor Sonos, Harman Kardon, Bluesound, Denon Heos, etc. Het is maar net wat je er aan wil uitgeven en wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomMrFlower
Jullie hebben helemaal gelijk, zonder een budget is het maar wat gokken.

2500 per speaker, tja. De audiofiel in me zegt dat t t zeker waard zal zijn, de Nederlander in me is er te gierig voor haha! ;)

Bedankt voor de volgorde, daar heb ik al heel wat aan!
Devialet>KEF/HEOS>Sonos.

Hieruit kan ik dan halen dat KEF/Heos beter zijn qua geluid dan de Sonos? Of is dit puur prijstechnisch? ^^

Bedankt voor jullie reacties, de bomen in het bos zijn al aardig uitgedund met de informatie gekregen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Kijk ook naar de bediening van de speakers.

Disclaimer want persoonlijke mening: de app van Heos is echt waardeloos. Die van Bluesound en Sonos zijn echt vele malen beter. Andere merken heb ik geen ervaring mee.
Pagina: 1