Toon posts:

Hoe snel is SCSI nu eigenlijk tov IDE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan een SCSI schijf te kopen.. ze zijn wel erg duur.. ik zat te denken aan een 10,000 RPM schijf met een Promise controller. Maar de prijs is echt knudde.

Wat voor voordelen heeft SCSI nou eigenlijk tegenover IDE.. En hoeveel sneller is dat?

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:35 schreef Techwarrior het volgende:
Hallo

Ik ben van plan een SCSI schijf te kopen.. ze zijn wel erg duur.. ik zat te denken aan een 10,000 RPM schijf met een Promise controller. Maar de prijs is echt knudde.

Wat voor voordelen heeft SCSI nou eigenlijk tegenover IDE.. En hoeveel sneller is dat?
Voordeel....
Tis snel...... Kan lezen en schrijven te gelijk... (dacht ik dan :P )
nadeel....
$$$$

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn 2 jaar oude IBM 10.000rpm houd nog steeds alle ide schijfjes bij kwa snelheid ., helaas zit ik nu met eind adapter die niet goed is en dat drukt de snelheid :(

SCSI is een mooi zandkasteel waar mensen jaren over hebben gedaan om het goed te bouwen.

IDE is een bij elkaar geraapt zooitje wat snel snel moest voor de productie.

Zie het als de VW Golf 1 die met de hand is gebouwd en de productie van de Golf 3.

Verwijderd

heeeft promise scsi controlelrs :?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:35 schreef Techwarrior het volgende:
In principe vindt je al je antwoorden hier:
[search=scsi ide]

Maar 1 belangrijk voordeel vind ik dat je maximaal 4 IDE devices in je systeem kan hangen (en dat kost je dan ook nog twee IRQ's) tegenover 7,15 of nog meer SCSI devices (voor 1 IRQ) in je SCSI systeem.

Ook de minimale belasting op je CPU is een groot voordeel van SCSI.

Helaas zie je dat dus wel terug in de prijs... ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58

BrZ

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:41 schreef Capoeirist het volgende:
Mijn 2 jaar oude IBM 10.000rpm houd nog steeds alle ide schijfjes bij kwa snelheid
Zou ik niet zo zeker van zijn...
Qua seektime is het inderdaad sneller, maar sustained transfer met nieuwe IDE schijfjes gaat waarschijnlijk sneller...
(ok, meestal heb je meer aan lage seektimes ;))
Pagina: 1