Hoi, ik ben aan het kijken om zelf een PC te gaan bouwen als ook de videokaarten weer normale prijzen gaan krijgen. Zouden jullie eens willen kijken naar het systeem dat ik in gedachten heb?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gaan gebruiken voor gamen op 1440p, Machine learning, game development en software ontwikkeling.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs heb ik nog niet vast gesteld. Het ligt er aan hoeveel alles waard is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een toetsenbord en mui dat ik mee wil nemen naar de PC, voor de rest zal alles nieuw gekocht moeten worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf een nVidia 3080 nodig te hebben of een AMD 6800/6900. Dit i.v.m. gamen en machine learning.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor andere merken mits het goede merken zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste heb ik een zo stil mogelijke PC en ook RGB heb ik liever niet dan wel.
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik niet in gedachten.
Wat verwacht je van ons?
Ik loop eigenlijk vast op de keuzes in moederborden en van allerlei hardware, moet ik een B550 of een X570 chipset nemen? Waarom? En zo geld het ook voor andere componenten, er zijn zoveel componenten te vinden dat ik het op prijs zou stellen als een ieder zijn voorkeur met uitleg zou kunnen vermelden. De voeding heb ik ook nog geen flauw benul van.
EDIT: Lijst geupdate met de voeding.
EDIT: Videokaart gewijzigd naar gigabyte kaart.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gaan gebruiken voor gamen op 1440p, Machine learning, game development en software ontwikkeling.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs heb ik nog niet vast gesteld. Het ligt er aan hoeveel alles waard is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een toetsenbord en mui dat ik mee wil nemen naar de PC, voor de rest zal alles nieuw gekocht moeten worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf een nVidia 3080 nodig te hebben of een AMD 6800/6900. Dit i.v.m. gamen en machine learning.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor andere merken mits het goede merken zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste heb ik een zo stil mogelijke PC en ook RGB heb ik liever niet dan wel.
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik niet in gedachten.
Wat verwacht je van ons?
Ik loop eigenlijk vast op de keuzes in moederborden en van allerlei hardware, moet ik een B550 of een X570 chipset nemen? Waarom? En zo geld het ook voor andere componenten, er zijn zoveel componenten te vinden dat ik het op prijs zou stellen als een ieder zijn voorkeur met uitleg zou kunnen vermelden. De voeding heb ik ook nog geen flauw benul van.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 151,- | € 151,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 1.0) | € 1.299,- | € 1.299,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H710 Zwart/Rood | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 95,90 | € 95,90 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX436C18FB4K2/32 | € 185,05 | € 185,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 127,75 | € 127,75 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 274,99 | € 274,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.831,69 | ||
EDIT: Lijst geupdate met de voeding.
EDIT: Videokaart gewijzigd naar gigabyte kaart.
[ Voor 4% gewijzigd door SSJVegito op 11-07-2021 19:47 ]