adsl delen 1 kaart

Pagina: 1
Acties:

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Ja ik heb inderdaad gezocht en het resultaat was in één woord overweldigend. Het aantal manieren waarop men adsl wel en niet kan delen grenst aan het onvoorstelbare. Dat is echter minder interessant. Waar het mij om gaat is HOE?. Wat zijn de instellingen die ik moet doen om het spul aan de gang te krijgen?
Ik wil het graag simpel houden. Dus liefst geen routers e.d. Ik heb twee computers. Één met een adsl modem (extern), één zonder. Allebei uitgerust met ÉÉN isa-kaart. Ik heb ook een mini-hub.
Op beide computers heb ik Windows ME geïnstalleerd (en dat wil ik graag zo houden, géén Linux dus vooralsnog).
Wie o wie kan me vertellen welke instellingen ik moet doen om een verbinding te krijgen via beide computers (al of niet gelijktijdig).
Alle suggesties, tips, tricks, tweaks, zijn van harte welkom.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
dat ligt er natuurlijk aan wat voor software je gebruikt... en aangezien je dat niet verteld... wordt het lastig.

En ik geloof dat hier toch wel VEEL over te vinden is eigenlijk.

Kijk in de search, zoek een paar programma's die je wel wat lijken, probeer ze uit, lukt het niet... lees je de helpfile, lukt het dan nog niet kom dan hier terug.

*hint* je kan bijvoorbeeld winroute gebruiken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• LAG
Inderdaad onduidelijk. Aangezien ik Windows Me gebruik en het simpel wil houden had ik gedacht het ingebouwde ICS te gebruiken.

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ik neem aan dat het netwerk al werkt?

Gebruik dan Microsoft Internet Delen (mijn mening hierover :r )
Of winroute lite.
Je wil je niks in te stellen hebben zo te zien, dit zijn de makkelijkste om te installeren.

Kan bijna niet fout gaan.
Vergeet alleen niet om bij winroute na de install alle poorten weer open te zetten via settings --> settings --> security, en dan het bovenste vakje aanvinken.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Als je in ieder pc maar 1 netwerkkaart hebt, zul je aan de computer die rechtstreeks aan adsl zit 2 ip nummers moeten hangen... En volgens mij kan ICS dat niet... Sygate kan het geloof ik wel...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• LAG
geweldig, vast bedankt voor de reakties. Nu nog even een vraagje over hardware en wel kabels. welke heb ik nodig tussen de 2 computers, van "1ste" computer naar hub en van hub naar modem, of kunnen ze allemaal hetzelfde zijn (crosslink?)

• LAG
Op de websites van Zowel Winroute als Sygate blijkt dat beide uitgaan van de aanwezigheid van 2 netwerkkaarten op de adsl computer. Meer suggesties?

Verwijderd

Ja natuurlijk gaan ze ervan uit dat je twee nics hebt, hoe wou je anders je connectie delen met die andere pc(s)?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
|:(
klein schema:

ADSLmodem------pc1 met ICS(2 netwerkkaarten erin)---hub----pc2

alle gebruikte kabels zijn GEWONE kabels dus niet crossed.

dus kabel van je ADSL modem naar kaart1 in pc1. dan een kabel van kaart2 in pc1 naar de HUB dan een kabel van de HUB naar pc2

• LAG
Aspi: De volgende topics in "adsl delen" wekken bij mij sterk de indruk dat het mogelijk is.
------------------------------------------------------------
a)je hebt er niet 2 netwerkkaarten voor nodig maar eentje is genoeg
b)gewoon op sharing klikken bij de properties van de netberkverbinding en de boel goed instellen (hoewel de internet connection sharing (ICS) van w2k wel veel beter is).
Je hoeft maar 1 IP adres. ADSL werkt met VPN (op de 10.0.0.x adressen). Als je dan gewoon je eigen IPs op 192.168.0.x houdt, hoef je dus niets speciaals te doen.
quote:

Dat is niet mogelijk, je moet om een verbinding te krijgen, de "ADSL" netwerkkaart het ipnummer 10.0.0.150 geven en de andere moet je overlaten aan WinMe ICS of Win2k ICS

Sorry hoor maar ik heb het hier zelf met 1 netwerkkaart. Ik weet echt waar ik het over heb.

• LAG
JadJong: bedankt voor de duidelijke uitleg.

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:42 schreef LAG het volgende:
Aspi: De volgende topics in "adsl delen" wekken bij mij sterk de indruk dat het mogelijk is.
a)je hebt er niet 2 netwerkkaarten voor nodig maar eentje is genoeg
b)gewoon op sharing klikken bij de properties van de netberkverbinding en de boel goed instellen (hoewel de internet connection sharing (ICS) van w2k wel veel beter is).
Je hoeft maar 1 IP adres. ADSL werkt met VPN (op de 10.0.0.x adressen). Als je dan gewoon je eigen IPs op 192.168.0.x houdt, hoef je dus niets speciaals te doen.
quote:

Dat is niet mogelijk, je moet om een verbinding te krijgen, de "ADSL" netwerkkaart het ipnummer 10.0.0.150 geven en de andere moet je overlaten aan WinMe ICS of Win2k ICS

Sorry hoor maar ik heb het hier zelf met 1 netwerkkaart. Ik weet echt waar ik het over heb.

;( ;(
ADSL delen MOET met 2 NETWERKKAARTEN of je moet een hardware router kopen maar dat wil je niet.
een andere mogelijkheid is om je ADSL modem aan te passen zodat deze als router fugeerd.
Je wil dus je ADSl sharen en dat moet met 2 netwerkkaarten (een router is niets anders dan een doorgeefluik)

• LAG
Klinkt tamelijk definitief. Twee kaarten dus. ISA + PCI geeft geen problemen? (PCI >> ADSL)

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:02 schreef LAG het volgende:
Klinkt tamelijk definitief. Twee kaarten dus. ISA + PCI geeft geen problemen? (PCI >> ADSL)
hoeft idd geen problemen te geven maar je weet maar nooit ;)

• LAG
bedankt, case closed ;)

• LAG
Tampie 2000: Nee, helaas, het omgekeerde is waar. En als de nodige kennis ontbreekt zijn de mogelijkheden v.w.b. instellingen e.d haast onbeperkt. Als je daar dan nog aan toevoegt wel of niet de juiste software, wel of niet de juiste kabels, werkt mijn adsl modem wel, worden deze programma's wel ondersteund in mijn OS dan wordt het aantal onbekende faktoren zo groot dat je tot in het oneindige kunt blijven experimenteren.
Ik had ook nog een vraagje over de kabels, kun ja daar nog iets over vertellen?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kan mxstream delen met 1 netwerk-kaart per pc.
Mxstream komt namelijk binnen via de dialup-interface.

• LAG
Bedankt voor de suggestie. Ik woon echter niet in Nederland dus dat zal wel niet werken. Toch bedankt voor het idee. Er is misschien iets soortgelijks dat hier (Zweden) werkt.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 19:17

Soullie

Planeshift

Op zaterdag 18 augustus 2001 18:55 schreef LAG het volgende:
Bedankt voor de suggestie. Ik woon echter niet in Nederland dus dat zal wel niet werken. Toch bedankt voor het idee. Er is misschien iets soortgelijks dat hier (Zweden) werkt.
in zweden hebben ze waarschijnlijk ook netwerk kaarten ;)

gewoon winroute downen en via een extra netwerkkaartje delen.... werkt bij verschillende mensen die ik ken perfect.... kabel the same :)....

hiers wel degelijk enorm veel van in de search te vinden... heb toen zelf een search gedaan voor kabel te delen... en adsl stond eigenlijk overal bij :)
Pagina: 1