Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroxPH
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-09-2023
Hi all,

Gister heb ik door een persoon android en apple carplay laten activeren in mijn CLA200.
Nu is het zo dat ik het niet werkend krijg met een android toestel, diverse kabels en andere telefoons geprobeerd.
De beste man had zelf een iPhone en dit werkte dan weer wel in een keer.

In het infotainment systeem bij informatie over telefoon word er alleen gesproken over apple carplay.
Dit terwijl bij de persoon die android carplay voor me heeft geactiveerd bij hemzelf ook android auto zichtbaar is.

Ik kan dus aannemen dat het probleem ergens in de auto zit maar we komen er niet uit waar.
Iemand die enig idee heeft? input wordt zeer gewaardeerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iFHYqVtSdIwh7YOETFoITtfxHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyyMaKtA0Z5LjEvVHFjGFIxy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3Q4LQUR5tdVCInkSFVj6p8zt9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3scDEYljmiCBASONsEGUrY9e.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 21:27
Naar de dealer voor een officiële update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:49
"Een persoon"
Dus een of andere "handige" beunhaas aan je auto laten klooien? Altijd een goed idee.

Dat een feature bij een andere auto wel zichtbaar is, wil niet meteen zeggen dat het ook op jou auto zit, er zijn waarschijnlijk een heel aantal verschillende software versies, en ook verschillende hardware.

Voor de rest is dit topic naar mijn idee ook gewoon een vorm van DRM omzeilen, iets wat hier een no-no is. Hoe idioot het bij sommige fabrikanten tegenwoordig ook gaat, denk niet dat het omzeilen van die beveiligingen hier besproken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:52
Zo te zien heb je geen optie voor Android auto, wel voor Mirrorlink wat eigenlijk het weerspiegelen van je Android telefoon is op je entertainment screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 20:07

DarkSide

theres no place like ::1

zou gewoon teruggaan.
Snap ook niet dat je iets laat activeren maar niet test?

Hij heeft iets geactiveerd en getest met een iphone? Dus niet met jouw toestel?

Je hebt sowieso niet gekregen wat je gevraagd hebt.

Verder is dit idd mogelijk enigzins tegen het beleid. Al zijn er ook genoeg VAGcom topics die eigenlijk hetzelfde doen.

Edit: lees dat er wel getest is met android auto. Maar niet met jouw telefoon dus.
Welke telefoon en android versie heb je.
Vanaf 10 hoort het in het toestel te zitten. Anders moet je even gaan side loaden

[ Voor 23% gewijzigd door DarkSide op 11-07-2021 17:03 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mja.. klinkt enigszins shady. Wil je ook echt Android auto draaien of Apple Carplay? Vaak zie je met dit soort hacks namelijk dat men iets unlockt/toevoegt om zo via een .APK Carplay te draaien op een Android systeem.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroxPH
Om misverstanden te voorkomen, de persoon is iemand die ik ken en is geen beunhaas of iets dergelijke.
Wat we hebben gedaan is android/apple carplay auto geactiveerd dmv OBD tool, dus niks omzeilen van beveiligingen of weet ik het wat.

Ja we hebben het getest met mijn telefoon, maar hier wil het knopje Android auto niet starten we hebben dus meerdere soorten android toestellen geprobeerd lees: honor p20 pro en samsung galaxy s10 en beide doen helemaal niets.

Zodra we de iPhone connecten via het USB kabeltje werkt het dus wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 20:07

DarkSide

theres no place like ::1

lees ook iets van meerdere USB poorten bij mercedes.
Een is slechts met data Die moet je hebben.
En just to be shure. Android Auto staat wel op je telefoon (bij de S10 moet hij in Android zelf zitten)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroxPH
DarkSide schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:35:
lees ook iets van meerdere USB poorten bij mercedes.
Een is slechts met data Die moet je hebben.
En just to be shure. Android Auto staat wel op je telefoon (bij de S10 moet hij in Android zelf zitten)
Yes dat klopt, meest rechterpoort is voor data transfering en inderdaad android auto staat standaard al geinstalleerd op telefoon.

Heb het vermoeden dat wat karimmm zei waar is en dat de auto geen android ondersteunt en alleen apple.
Vreemd is wel dat de optie in het menu er wel in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:05

TommieW

Numa numa.

Welk mobieltje heb je met welke softwareversies? En heb je de Android Auto app wel geinstalleerd? Je hebt het over USB, dus ik neem aan dat je bedraad probeert te verbinden? Zo ja, heb je al 's draadloos geprobeerd? Het zou misschien ook kunnen dat je mobieltje op "alleen opladen" staat en geen gegevensoverdracht toestaat.

Mijn ervaring is dat het heel wat geklooi kan zijn om Android Auto werkend te krijgen. Bij een BMW uit 2020 kreeg ik het niet met mijn Mi 9T Pro of een OnePlus (ik dacht een 6) werkend. Beide met Android 10. Maar met een andere OnePlus (ik dacht een 7) werkte het vlekkeloos in een keer.

Edit:
Meeste vragen zijn een beetje spuit 11. Ik had even beter moeten lezen. Sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door TommieW op 11-07-2021 17:54 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroxPH
TommieW schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:52:
Welk mobieltje heb je met welke softwareversies? En heb je de Android Auto app wel geinstalleerd? Je hebt het over USB, dus ik neem aan dat je bedraad probeert te verbinden? Zo ja, heb je al 's draadloos geprobeerd? Het zou misschien ook kunnen dat je mobieltje op "alleen opladen" staat en geen gegevensoverdracht toestaat.

Mijn ervaring is dat het heel wat geklooi kan zijn om Android Auto werkend te krijgen. Bij een BMW uit 2020 kreeg ik het niet met mijn Mi 9T Pro of een OnePlus (ik dacht een 6) werkend. Beide met Android 10. Maar met een andere OnePlus (ik dacht een 7) werkte het vlekkeloos in een keer.

Edit:
Meeste vragen zijn een beetje spuit 11. Ik had even beter moeten lezen. Sorry.
Dankje voor het meedenken!

Ik gebruik een honor p20 pro (huawei) met android versie 10.
Als ik via USB mijn telefoon aansluit vraagt hij inderdaad wat ik ermee wil doen, dus dan geef ik aan bestanden oversturen en niet alleen opladen. Vervolgens gebeurd er niets.

Zonder USB heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd, zal het morgen even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:56
NitroxPH schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Dankje voor het meedenken!

Ik gebruik een honor p20 pro (huawei) met android versie 10.
Als ik via USB mijn telefoon aansluit vraagt hij inderdaad wat ik ermee wil doen, dus dan geef ik aan bestanden oversturen en niet alleen opladen. Vervolgens gebeurd er niets.

Zonder USB heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd, zal het morgen even checken.
Ik weet niet of dit inmiddels al gelukt is, maar je moet juist kiezen voor alleen opladen. Als je kiest voor bestandsoverdracht wordt je telefoon een mediaspeler en kan je lokale audiofiles uitspelen (alsof je telefoon een USB stick met muziek is). Android auto werkt dan niet meer.
Pagina: 1