Wij hebben ons huis verkocht en zagen op de afrekening staan dat er 459,80 euro aan royementskosten voor het doorhalen van de hypothecaire inschrijving op staan vermeld. Nu begrijp ik dat daar kosten aan verbonden zijn maar ik vind dit toch wel aan de hoge kant. We hebben denk ik echter geen keuze aangezien de notaris is gekozen door de koper. Valt hier nog wat aan te doen? Of moeten we dit gewoon voor lief nemen?
Vrij veel inderdaad wij hebben onze hypotheek geroyeerd een paar jaar geleden en hebben toen iets van 200 betaald.
Lijkt me een gevalletje pech omdat prijzen van notarissen niet gesteld zijn aan maximum maar ook niet echt openbaaar.
Lijkt me een gevalletje pech omdat prijzen van notarissen niet gesteld zijn aan maximum maar ook niet echt openbaaar.
Festina lente
https://offerte.nl/doorhaling-hypotheek-royementsakte
Kan je dit niet zelf opzoeken?
min 100, max 500.. Dus je betaald goed
Kan je dit niet zelf opzoeken?
min 100, max 500.. Dus je betaald goed
[ Voor 19% gewijzigd door 3DDude op 11-07-2021 15:42 ]
Be nice, You Assholes :)
Dus ze kunnen vragen wat ze willen aangezien de koper de notaris is veel gevallen kiest... Lekkere markt is dat dan.Honesty schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:41:
Vrij veel inderdaad wij hebben onze hypotheek geroyeerd een paar jaar geleden en hebben toen iets van 200 betaald.
Je kunt vooraf gewoon afspreken wie de notaris kiest. En aangezien het een verkopersmarkt is, hoeft het helemaal geen uitgemaakte zaak te zijn dat kopers vrije keus hebben.Sunri5e schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:43:
[...]
Dus ze kunnen vragen wat ze willen aangezien de koper de notaris is veel gevallen kiest... Lekkere markt is dat dan.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Je krijgt er nog wel een deel van terug volgend jaar bij je belastingaangifte. Daarnaast doet niemand het maar je zou voordat je je huis (ver)koopt diverse notarissen moeten afgaan en daar alvast prijsindicaties moeten opvragen van de kosten en die dan met elkaar vergelijken.
In ons koopcontract was er een clausule opgenomen waarin stond dat de kosten voor het doorhalen van de hypotheek voor de verkopende partij maximaal bedrag x mocht zijn en dat de kosten daarboven voor de koper waren.
Dat zorgde er voor ons als kopers voor dat we deze kosten ook meenamen in de keuze voor een notaris. Geen idee of dat een standaard bepaling is, maar je zou het (ver)koopcontract van het huis er even op na kunnen kijken.
Dat zorgde er voor ons als kopers voor dat we deze kosten ook meenamen in de keuze voor een notaris. Geen idee of dat een standaard bepaling is, maar je zou het (ver)koopcontract van het huis er even op na kunnen kijken.
Hier was dat ook. Stond bedrag van €250,00 in. De rest was voor de koper. Makelaar gaf aan dat veel budget notarissen deze kosten heel hoog hebben staan. Leuk voor koper, maar voor verkoper wel iets om in contract op te nemen.Onnii schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:50:
In ons koopcontract was er een clausule opgenomen waarin stond dat de kosten voor het doorhalen van de hypotheek voor de verkopende partij maximaal bedrag x mocht zijn en dat de kosten daarboven voor de koper waren.
Pagina: 1