Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
Zojuist bericht gelezen dat Aegon per september 2021 gaat stoppen met de spaarrekeningen.
Geldt dat ook voor Aegon Lijfrente Sparen?
Ze willen namelijk alle spaarrekeningen gaan opheffen en het gespaarde bedrag gaan storten op je tegenrekening.
Als ze dat doen met mijn lijfrente spaarbedrag, gaat de Belastingdienst daar 52% belasting over heffen...

Kan Aegon dit zomaar maken (of wordt er een uitzondering gemaakt voor lijfrente sparen)

TX

Jeronimo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat zeggen de voorwaarden van je polis?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jeronimo1968 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:20:
Zojuist bericht gelezen dat Aegon per september 2021 gaat stoppen met de spaarrekeningen.
Ze willen namelijk alle spaarrekeningen gaan opheffen en het gespaarde bedrag gaan storten op je tegenrekening.
Als ze dat doen met mijn lijfrente spaarbedrag, gaat de Belastingdienst daar 52% belasting over heffen...

Kan Aegon dit zomaar maken (of wordt er een uitzondering gemaakt voor lijfrente sparen)

TX

Jeronimo
https://www.aegon.nl/part...egon-sparen-alternatieven
Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.
+31 88 344 12 34

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
https://www.aegon.nl/site...egon-lijfrente-sparen.pdf

"Als wij uw Aegon Lijfrente Sparen stoppen, zijn er geen deposito's meer actief"

Meer kan ik er niet over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
Hackus schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:25:
[...]

https://www.aegon.nl/part...egon-sparen-alternatieven
Wij staan iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.
+31 88 344 12 34
Het lijkt er dus op dat Lijfrente Sparen gewoon doorgaat...toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

jeronimo1968 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:20:

TX

Jeronimo
Als de lijfrente spaarrekening inderdaad gestopt wordt en het saldo uitgekeerd, kan je het zonder fiscale gevolgen in een ander lijfrenteproduct stallen (wel in hetzelfde kalenderjaar doen!). Open dus een lijfrente spaar- of beleggingsrekening bij een andere aanbieder en je hoeft je over inkomstenbelasting of reviserente geen zorgen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
jeronimo1968 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Het lijkt er dus op dat Lijfrente Sparen gewoon doorgaat...toch?
Aangezien ze letterlijk Lijfrente Sparen noemen als alternatief voor Aegon Sparen, lijkt me dat een redelijk veilige aanname.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 18:05

JointFillah

Techno Addict

Ik heb beide producten/rekeningen, sparen en lijfrente sparen. Ik kreeg specifiek de melding dat mijn product/rekening sparen zou stoppen en dat saldo automatisch overgeschreven zou worden naar de tegenrekening.

Denk dus ook vrij zeker te zijn dat lijfrente sparen _niet_ stopt.

[ Voor 3% gewijzigd door JointFillah op 11-07-2021 15:48 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo1968
Vanmorgen contact gehad met de klantenservice van Aegon:
het lijfrente sparen blijft intact :)

Tnx all...
Pagina: 1