whatever it takes
Vraag
Alle reacties
[ Voor 9% gewijzigd door DJFliX op 11-07-2021 14:44 ]
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput
Mocht je een werkende verlengkabel vinden laat even weten welke het was.
@Jazco2nd vreemd dat die verlengkabels niet werkten. Heb je ook de U2720Q ?
Inmiddels heb ik deze USB-C kabel gekocht. Deze lijkt heel veel op die standaard door Dell is meegeleverd. Maar het is het net niet.
Dell lijkt zelf alleen maar 0,6 meter USB-C naar USB-C kabels te hebben: https://www.dell.com/nl-n...d/470-aedq/pc-accessoires
Met vriendelijke groet,
:-)
whatever it takes
Ik ben zeer benieuwd of die gaat werken, want in de specificaties kom ik niks tegen over beeld, alleen over data-overdracht. En de prijs is ook aan de goedkope kant om een degelijke USB-C kabel met video te zijn.htg schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:50:
Inmiddels heb ik deze USB-C kabel gekocht. Deze lijkt heel veel op die standaard door Dell is meegeleverd. Maar het is het net niet.
Dus ik geef je een kleine kans dat dit gaat werken, maar ik hoor graag of ik het verkeerd had
The devil is in the details.
whatever it takes
Daar staat dat je 'm in een Thunderbolt-poort kan stoppen, wat verder helemaal niks zegt. Ook daar staat er weer helemaal niks over video of resoluties, wat geen goed teken is.htg schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:56:
@Hahn hier staat in dat hij wel compatibiliteit met Thunderbolt 3 heeft.
Volgende mij is de mate van compatibiliteit beperkt tot het feit dat de kabel in een thunderbolt 3 poort past, met 5gbps max speed gaat zelfs een thunderbolt 1 signaal niet lukken denk ikhtg schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:56:
@Hahn hier staat in dat hij wel compatibiliteit met Thunderbolt 3 heeft.
whatever it takes
Deze werkt (2 meter) naar ik heb helaas nog geen nl webshop gevonden
USB-C is een verzameling van alles en niks, en video over USB-C (displayport/thunderbolt) is heel erg kieskeurig. Verlengkabels worden meestal gebruikt (en gemaakt) voor gemak, niet kwaliteit, dus de kans dat een USB(-C) verlengkabel ook video goed door kan geven, lijkt me vrij klein.htg schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:00:
Nee, heb je gelijk in. De initiële vraag was of er ook een mogelijkheid voor een USB-C verlengkabel handig is als alternatief. Vreemd dat dit nagenoeg niet werkt bij @Jazco2nd.
Ik zou vooral op zoek gaan naar een USB-C kabel waarbij zeer duidelijk aangegeven wordt dat het video door kan geven (Thunderbolt 3 en/of DisplayPort compatibiliteit verhogen die kans), en als het even kan zou ik alleen gaan voor kabels die flink wat reviews hebben waarin mensen bevestigen dat video inderdaad goed werkt. En voor €10-20 hoef je weinig te verwachten. Ik zou al snel van €30 tot €50 uitgaan.
Het is Amazon.de, daar kan je gewoon bestellen.DJFliX schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:03:
https://www.amazon.de/-/e...-2m&qid=1626008504&sr=8-3
Deze werkt (2 meter) naar ik heb helaas nog geen nl webshop gevonden
Bij Amazon.de moet je nu altijd €3,49 verzendkosten betalen.
[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 11-07-2021 15:18 ]
Ik heb trouwens 2 Lenovo p24h-10 en dit was in 2018. Toen waren USB-C monitoren en geschikte kabels erg zeldzaam.
Dit model is inmiddels opgevolgd door een 75Hz variant: Lenovo Q24h-10
Inmiddels gebruiken we deze 'oude' monitoren voor 2 werkplekken aan LogiLink bureau standaarden (dan zit het scherm gewoon aan het einde van je bureau en win je heel veel werkruimte). Met de originele USB-C kabels.
[ Voor 77% gewijzigd door Jazco2nd op 11-07-2021 16:30 ]
In dit artikel staat dat een gen 1 USB-C kabel prima voldoet voor USB-C 60hz 4k.
[ Voor 76% gewijzigd door htg op 11-07-2021 18:41 ]
whatever it takes
Hahaha ja in mijn geval heb ik de kabels voor thunderbolt gebruik gekocht maar omdat ik "slechts" een MacBook heb heb ik er maximaal 1 tegelijk in gebruik dus dan grijp ik het kabeltje van de vrije dock zo nu en dan. Maar inderdaad, een 5gbps kabel die claimt 4K60 en 100W PD te ondersteunen zou voldoende moeten zijn.Jazco2nd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:19:
Zoveel geld zou ik niet zo snel neertellen voor een kabeltje.. maar ik geloof wel dat je zo een hoop tijd bespaart en het gewoon werkt.
In mijn recente kabel-zoektochten heb ik echter meer dan eens besloten "naah die kabel is van een bekend merk maar voor dat geld kan ik 2 goedkopere kabels kopen... Volgens de specs moet het werken" om vervolgens er na 2x het riedeltje "kabel bestellen, kabel testen, werkt niet, terug sturen" door te lopen en tot de conclusie te komen dat het nieuwe kabeltje inmiddels een betere deal zou zijn geweest.
Zou ik iedereen aanraden om altijd overkill labels te kopen? Nee, dat is belachelijk. Maar als je in een situatie zit waar compatibility belangrijk is of het bekend is dat sommige kabels niet of slechts gedeeltelijk werken dan raad ik mensen wel aan om net een tikkie meer premium/overkill te kiezen want dan is de kans net iets groter dat je van je probleem af bent. Vooral bij langere kabels.
Wil je het specifiek voor Windows op de mbp weten? Want ik heb het in bootcamp nooit geprobeerd maar ik heb geen reden om aan te nemen dat het anders is op de zelfde hardware zolang het niet over technieken als MST gaat. Oftewel werkt voor mij op een BenQ EX3501 @100Hz met een 5gbps kabeltje. Maar dat is geen 4K...htg schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:19:
De standaard kabel bij de Dell Q2720Q is een Type C Gen2 5A. Echter weet ik niet of mijn Macbook Pro Mid-2017 / MPTT2LL/A van deze techniek gebruikt maakt voor 4K 60Hz. Kun je daar achter komen in bijvoorbeeld Windows 10?
[ Voor 19% gewijzigd door DJFliX op 11-07-2021 22:36 ]
Offtopic:DJFliX schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:33:
[...]
In mijn recente kabel-zoektochten heb ik echter meer dan eens besloten "naah die kabel is van een bekend merk maar voor dat geld kan ik 2 goedkopere kabels kopen... Volgens de specs moet het werken" om vervolgens er na 2x het riedeltje "kabel bestellen, kabel testen, werkt niet, terug sturen" door te lopen en tot de conclusie te komen dat het nieuwe kabeltje inmiddels een betere deal zou zijn geweest.
Zou ik iedereen aanraden om altijd overkill labels te kopen? Nee, dat is belachelijk. Maar als je in een situatie zit waar compatibility belangrijk is of het bekend is dat sommige kabels niet of slechts gedeeltelijk werken dan raad ik mensen wel aan om net een tikkie meer premium/overkill te kiezen want dan is de kans net iets groter dat je van je probleem af bent. Vooral bij langere kabels.
Maar ik zou altijd aanraden om te zoeken naar bedrijven die gecertificeerde kabels aanbieden. Ja het kost meer maar dan weet je zeker dat je wel de goede kabel hebt die werkt. Wat ik nooit begrijp is dat mensen tegenwoordig €1000,- voor een GPU over hebben maar dan gaan zeuren over een kabeltje voor €15,- euro... Je wilt toch het beste voor je GPU?
On Topic:
Hoelang moet die kabel zijn? Dat staat nergens in het topic beschreven. Er zitten namelijk wat haken en ogen aan hoe lang een kabel is om video te kunnen weergven...
Met vriendelijke groet,
:-)
whatever it takes
whatever it takes