Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc8321
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-08-2021
Probeer al ca 10 uur! de Ring pro (bedraad) via de app te installeren, krijg conitnue de melding "geen verbinding mogelijk met net werk Ring", soms nog een andere medling eronder "Als je netwerk wordt beheerd via een WIFI adres , dan prive wifi adres uitschakelen" dit gedaan geen resultaat, harde reset op de Ring zelf en het modem, resp 20 x en 4 x.......
Werkt op 5 GHZ zo staat de router/modem ook ingesteld , betreft een KPN box 12.
Bij installatie via app blijft hij dus hangen op het geen verbinding maken met her RING netwerk.
Ring is werkend overgenomen van ienand die is verhuisd
, geen garantie meer
Wordt hier langzaam helemaal gestort van en ben echt in staat het in de vuilnisbak te kieperen.
Weet iemand of ik iets mis in deze? Al uren oplossing gezocht op internet maar niets te vinden.
Wie o wie heeft de oplossing
MVgr
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 08:19
Probeer het eens op 2.4GHZ Wifi. Staat je Experiabox in de meterkast? Dan is het 5GHZ signaal vaak al te zwak door je buitenmuur heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Waarom kan ik het tijdelijke Ringnetwerk niet vinden op mijn telefoon?
Soms detecteert uw telefoon het tijdelijke Ring-netwerk
niet. Als dit gebeurt, gaat u naar uw telefooninstellingen,
schakelt u uw wifiverbinding uit en wacht u 30 seconden
voordat u deze weer inschakelt. Als het Ring-netwerk nog
steeds niet wordt weergegeven, zorgt u ervoor dat de
batterij in uw Ring Doorbell volledig is opgeladen.

Als geen van de bovenstaande stappen het probleem oplost
Voer een harde reset uit op uw Ring Doorbell door de
instelknop 15 seconden ingedrukt te houden, 30 seconden
te wachten en de instelprocedure vervolgens te herhalen.
Schakel mobiele gegevens en Bluetooth uit op uw
mobiele apparaat en probeer het opnieuw.
Probeer de instelprocedure uit te voeren op een ander
mobiel apparaat

Aangezien je zelf al een reset hebt geprobeerd zou ik even een andere telefoon proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Spierenburg op 11-07-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
R_Donselaar schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:13:
Probeer het eens op 2.4GHZ Wifi. Staat je Experiabox in de meterkast? Dan is het 5GHZ signaal vaak al te zwak door je buitenmuur heen.
Aangezien TS aangeeft dat hij geen verbinding kan maken met het "tijdelijke ring netwerk" hoef je het niet te zoeken bij de KPN router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc8321
Bedankt allen tot zover...
2.4 GHZ geprobeerd, geen verschil, houd de Ring ook naast de router

Onderstaand ook al heel vaak geprobeerd, geen resultaat helaas....

Waarom kan ik het tijdelijke Ringnetwerk niet vinden op mijn telefoon?
Soms detecteert uw telefoon het tijdelijke Ring-netwerk
niet. Als dit gebeurt, gaat u naar uw telefooninstellingen,
schakelt u uw wifiverbinding uit en wacht u 30 seconden
voordat u deze weer inschakelt. Als het Ring-netwerk nog
steeds niet wordt weergegeven, zorgt u ervoor dat de
batterij in uw Ring Doorbell volledig is opgeladen.

Als geen van de bovenstaande stappen het probleem oplost
Voer een harde reset uit op uw Ring Doorbell door de
instelknop 15 seconden ingedrukt te houden, 30 seconden
te wachten en de instelprocedure vervolgens te herhalen.
Schakel mobiele gegevens en Bluetooth uit op uw
mobiele apparaat en probeer het opnieuw.
Probeer de instelprocedure uit te voeren op een ander
mobiel apparaat

Aangezien je zelf al een reset hebt geprobeerd zou ik even een andere telefoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
De begin installatie is een vrij eenvoudig proces waar je niet veel "fout" kan doen. Ik denk eerder aan een mismatch met de telefoon en het ring apparaat. Even proberen de installatie procedure op een andere telefoon te volgen zodat je hem kan koppelen met je KPN router. Vervolgens kan je hem ook gaan gebruiken op je eigen telefoon. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nu ben ik geen ring-kenner, maar kan het zo zijn dat het device nog gekoppeld is aan de oude eigenaar en daarom bij jou niet geïnstalleerd kan worden?

Je hebt hem bedraad aangesloten: op wat voor voeding? Is deze sterk genoeg?

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 11-07-2021 15:13 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc8321
Onderstaand klopt inderdaad, maar zojuist op 2 andere telefoons gebproobeerd en zelfde probleem

De begin installatie is een vrij eenvoudig proces waar je niet veel "fout" kan doen. Ik denk eerder aan een mismatch met de telefoon en het ring apparaat. Even proberen de installatie procedure op een andere telefoon te volgen zodat je hem kan koppelen met je KPN router. Vervolgens kan je hem ook gaan gebruiken op je eigen telefoon. Succes!

Ook is her device niet gekoppeld aan de oude eigenaar, aangsloten middels de bijgeleverde plug in adapter van Ring zelf dus daar ligt het ook niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dan wordt het contact opnemen met support....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
marc8321 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:25:
Onderstaand klopt inderdaad, maar zojuist op 2 andere telefoons gebproobeerd en zelfde probleem

Ook is her device niet gekoppeld aan de oude eigenaar, aangsloten middels de bijgeleverde plug in adapter van Ring zelf dus daar ligt het ook niet aan
Weet je zeker dat je de harde reset juist hebt gedaan?
Zie je een draaiend wit licht op de ring? (dit is de instel modus)

Uitgaande van deze video: YouTube: Ring Video Doorbell Pro 2 Review - Unboxing, Features, Setup, Instal...

Welk tijdstip loop jij vast? (op 08:06 drukt hij op een knopje om deze instel modus te activeren)

[ Voor 16% gewijzigd door Spierenburg op 11-07-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc8321
Op 8:18 daar kan hij geen verbinding maken met het ring netwerk
Harde reset ias juist gedaan
Bedankt zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:38
Nog te proberen:
- is Wifi zichtbaar?
- bevat Wifi naam of wachtwoord bijzondere tekens of zijn deze erg lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Hier ook Ring icm KPN Experiabox v12.
Bij ons liep het ook vast bij het verbinden, meerdere (android) toestellen met verschillende android versies. Uiteindelijk de eerste teruggestuurd.

Bij de tweede ook problemen, maar het hard uitzetten van 5g op de experiabox (SSID en radio) uiteindelijk wel werkend. Zodra het 5g netwerk weer (bijv. na KPN update) weer aanstaat, klapte de verbinding van de deurbel er weer uit.

Wij hebben een gastnetwerk aangemaakt en sindsdien werkt het goed.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Bij mij zag het installatieproces in de Ring installatie app mijn wifi netwerk niet. Na diverse pogingen op 2 verschillende Android apparaten en een reset van de Ring (pro 2) nog geen effect, terwijl mijn 2 Ring Chimes zonder problemen konden verbinden.

Door één stap voordat de installatie app de beschikbare Wifi netwerken laat zien, handmatig naar wifi instellingen op de telefoon te gaan, zag ik daar een Ring wifi verbindingsoptie. Nadat ik mijn telefoon handmatig had verbonden met de Ring wifi, ben ik weer verder gegaan in de Ring app, waarna alles als een zonnetje verliep.

Ik heb een KPN Experiabox V10 met 2.4 en 5GHz met prima verbindingen dmv Super wifi oplossing van KPN (mesh). MIjn eerdere Ring 1 had geen last van het bovenstaande, maar ondersteunde alleen 2.4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
ik vermoed hier weer bekende AX het probleem heeft wat met meerdere appratuur probleem geeft. dit algemeen AX probleem en niet zo zeer box12 probleem.

wat je kan doen is onder wifi advanced in je box 12 is van zowel de 2.4 als de 5ghz AX uit zetten

2.4ghz tm n netwerk
5ghz tm ac netwerk

vaak lost dit soort gekke problemen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:05
De Ring maakt in eerste instantie een eigen netwerk aan toch?

Dan kun je beter met je mobiel vlak bij de Ring gaan staan ipv de Ring vlakbij je router... Dat laatste geeft alleen maar interferentie...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Deze info nog gevonden op Ring website:

"Wat moet ik doen als mijn Ring Video Doorbell Pro 2 niet kan verbinden met 5GHz wifi?
Ring Video Doorbell Pro 2 maakt verbinding met 5 GHz via kanalen 100 en hoger en ondersteunt dual band. Kanalen 36-64 zijn niet beschikbaar.

Als je je Ring Video Doorbell Pro 2 niet met je router kunt verbinden, raden we je aan het kanaal van je router te wijzigen of je 2,4 GHz- en 5 GHz-netwerken te combineren.
Voor meer informatie over het combineren van je wifi-netwerken of het verbinden van je router met kanaal 100 of hoger kun je contact opnemen met je routerprovider of met de klantenservice van Ring"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
kKaltUu schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:30:
Hier ook Ring icm KPN Experiabox v12.
Bij ons liep het ook vast bij het verbinden, meerdere (android) toestellen met verschillende android versies. Uiteindelijk de eerste teruggestuurd.

Bij de tweede ook problemen, maar het hard uitzetten van 5g op de experiabox (SSID en radio) uiteindelijk wel werkend. Zodra het 5g netwerk weer (bijv. na KPN update) weer aanstaat, klapte de verbinding van de deurbel er weer uit.

Wij hebben een gastnetwerk aangemaakt en sindsdien werkt het goed.
Bij mij werkte de Ring via Wifi prima (snel beeld en goed geluid). Echter via 4G en 5G kreeg ik geen verbinding op de standaard Ring App, maar wel op de Rapid Ring app (een uitgeklede versie van de standaard app). Maar zowel in de standaard app en in de Rapid app was het geluid via 4G en 5G slecht: zacht en stotterend, dus geen touw aan vast te knopen.
Via Ring support, modem (KPN Experia v10) opnieuw gestart, Ring van stroom af; reset van Ring, alles opnieuw geïnstalleerd. Ondanks de geduldige ondersteuning van Ring support was ik nog niet verder gekomen.
Toen herinnerde ik mij bovenstaande post. Ik heb een gast netwerk aangemaakt op mijn KPN Super Wifi, alles opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt het wel goed! Behalve dat ik naast de Experia v10 ook 2x Super Wifi van KPN heb, heb ik niets aangepast in het modem. Wat de oorzaak is, weet ik niet (de v10 heeft geen ax wifi), maar er is wel een oplossing.
Je krijgt het allemaal niet cadeau, maar je bent een Tweaker of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Amersfoort op 24-08-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheChinese
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-03-2022
Dank voor de aanwijzing om de WiFi uit te schakelen en Bluetooth.
Toen ik via de app de Video Doorbell 2 liet zoeken naar WiFi was dit binnen 20 seconden gelukt waar ik na een overstap van Ziggo naar KPN gister een paar uur bezig ben geweest.
De Chime Pro verbond meteen met het nieuwe netwerk maar de Video Doorbell 2 was OF minutenlang aan het proberen te verbinden met de Chime Pro zonder succes en elke poging om via het tijdelijke Ring WiFi te connecten mislukte ook faliekant. De oplossing was dus heel erg simpel (zoals zoveel zaken in het leven) en heel veel dank hiervoor
Pagina: 1