Canon TS5351 - Airprint issues

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 16:42
Hi allen,

Vorig jaar heb ik een nieuwe Canon Pixma TS5351 gekocht. Heeft altijd prima gefunctioneerd, ook met Airprint.

Nu heb ik thuis mijn wifinetwerk op de schop gegooid en ben geswitcht van een setup met een Fritzbox en een signaalversterker en XS4All naar een setup met een Ziggo router in bridge mode, een Ubiquiti USG Router, een Ubiquiti Unifi Switch en twee Unifi Nanohd APs.

Sinds de switch is het volstrekt onmogelijk om Airprint weer te herstellen. De printer kan, wat ik ook probeer, geen verbinding maken met mijn netwerk. Ik sta op het punt het ding uit het spreekwoordelijke raam te gooien, een nieuwe te bestellen zodat ik de installatie vanaf punt nul weer kan doen, maar dat is ook geen duurzame oplossing.

Via de Canon app kan ik haast alle stappen doorlopen maar lukt het uiteindelijk niet om verbinding te maken. Via de printer zelf kan ik nergens het nieuwe wachtwoord invoeren, zelfs niet als ik het nieuwe netwerk selecteer.

Iemand ervaring hiermee? Internet staat vol verhalen van mensen wiens printer niet meer op het netwerk wil na een routerwissel, ik heb van alles geprobeerd maar zie door de bomen het bos niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Het probleem moet je zoeken in de switch niet in de printer, vervangen van de printer zal je ook niet helpen.
Airprint werkt op basis van het mDNS protocol en dat wordt nu zeer waarschijnlijk in de switch of Access Points niet doorgelaten. Dit zou kunnen komen door bijvoorbeeld client isolation...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 17:32
Heb je geprobeerd de printer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan vanaf nul te beginnen met de installatie. In de handleiding staat dat je dat zo doet:
Druk op de knop OK en selecteer achtereenvolgens Apparaatinstellingen(Device settings) >Instelling herstellen(Reset settings) > Alles herstellen(Reset all) > Ja(Yes).
Ik heb ook wel gelezen, dat WiFi-printers problemen hebben als de SSID van de 5GHz WiFi gelijk is aan de naam van de 2.4 GHz Wifi. Dat kun je oplossen door de SSID-namen te wijzigen, bv in XXXX24 en XXXX50.
Tot slot heb je geprobeerd de printer een vast IP-adres te geven in de DHCP-range van het gebruikte WiFi-netwerk, maar buiten de range van de door de DHCP-server automatisch toegekende IP-adressen?
Ik heb goede ervaringen met de technische ondersteuning van Canon (tel. 020 721 91 03 ma-vrij 9u00-17u00); wellicht dat je daar de oplossing krijgt.