Ik ga mijn huis verkopen. In de afgelopen jaren heb ik hier een aantal domotica installaties in aangebracht. Het meeste hiervan wil ik laten hangen. Sommige dingen zijn door de keuze voor de domotica niet makkelijk te verwijderen.
Nu ben ik benieuwd naar hoe anderen dit geregeld hebben met de overdracht van deze installaties. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor een koper ingewikkeld is om te doorzien wat allemaal waar zit.
Wat ik nu heb is het volgende:
- Zwave systeem op basis van een Vera Edge controller. Ik heb diverse actoren en sensors die hierdoor worden aangestuurd:
- Tado systeem voor verwarming. Ik wil 3 losse radiatorknoppen meenemen naar het volgende huis en aansluiten op een nieuwe Tado thermostaat. De bestaande thermostaat blijft hangen.
- Zonnepanelen inlog via Zevercloud.
Ik wil in de week van de overdracht (als wij al verhuist zijn) de inloggevens veranderen naar de nieuwe gebruiker.
Hoe hebben jullie dit gedaan en zijn er nog tips?
Nu ben ik benieuwd naar hoe anderen dit geregeld hebben met de overdracht van deze installaties. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor een koper ingewikkeld is om te doorzien wat allemaal waar zit.
Wat ik nu heb is het volgende:
- Zwave systeem op basis van een Vera Edge controller. Ik heb diverse actoren en sensors die hierdoor worden aangestuurd:
- Rolluiken met Fibaro roller shutter modules, ook bedienbaar zijn met losse ingebouwde pulsdrukkers
- Fibaro dimmers
- Fibaro rookmelders
- Fibaro aan/uit modules
- Ventilatieunit welke uit/laag/hoog geschakeld kan worden met Fibaro 1.5kW op Perilexstekker
- Tado systeem voor verwarming. Ik wil 3 losse radiatorknoppen meenemen naar het volgende huis en aansluiten op een nieuwe Tado thermostaat. De bestaande thermostaat blijft hangen.
- Zonnepanelen inlog via Zevercloud.
Ik wil in de week van de overdracht (als wij al verhuist zijn) de inloggevens veranderen naar de nieuwe gebruiker.
Hoe hebben jullie dit gedaan en zijn er nog tips?