Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game / Streaming / Editing PC (Budget: 3.000 Euro)

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views

Vraag

• SpanishYN
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-01-2022
Dag allemaal! Momenteel ben ik mij vrij serieus aan het orienteren voor de aanschaf van een nieuwe veelzijdige MFP. Omdat ik vooral goed ben met het gebruiken, maar niet het samenstellen van PC's hoop ik dat jullie mij kunnen voorzien van advies. Op basis van de ineventarisatie die ik zelf heb gemaakt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, streamen, video editing, fotobewerking: eigenlijk dus een PC die op alle vlakken een goede prestatie kan leveren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor de build is 3.000 Euro. Zonder eventuele kosten voor assemblage en/of levering. Ook de benodigde Windows licentie valt hier buiten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de computer moet in het geheel worden aangeschaft. Geen oude onderdelen die ik wil herbruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Binnen mijn budget denk ik prima in te kunnen zetten op een goede CPU, GPU en RAM. Een build waarbij de verschillende prestaties mooi in evenwicht mogen zijn. Ik gebruik het syteem namelijk niet voor een enkel doeleind zoals aangegeven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI geniet mijn voorkeur omdat ik hele goede ervaringen heb met een goed MSI Gaming laptop (MSI GE-65 9SF RTX2070). Daarnaast vind ik het design van MSI ook mooi. Dit is overigens absoluut geen must. Prijs/kwaliteit gaat boven merkvoorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere wensen dan ieder ieder ander denk ik. Een snele en betrouwbare PC die bij voorkeur zo stil mogelijk is onder de prestaties die hij moet leveren.

Ga je overklokken?
Hier heb ik totaal geen ervaring mee. Wellicht dat jullie mij kunnen vertellen of ik dit zou moeten doen? Verkort hierdoor de levensduur van je componenten? Staat dit in verhouding tot de verbeterede prestatie?

Wat verwacht je van ons?
De build die ik heb samengesteld laat ik graag door jullie toetsen. Zien jullie mogelijkheden om de samenstelling aan te passen met als resultaat een verbeterde prijs/kwaliteit verhouding?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-11900K Boxed€ 548,02€ 548,02
1MoederbordenMSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi€ 318,-€ 318,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR€ 1.299,-€ 1.299,-
1BehuizingenCorsair iCUE 5000X RGB Tempered Glass Zwart€ 179,90€ 179,90
1WaterkoelingMSI MAG CoreLiquid 360R€ 112,-€ 112,-
1Geheugen internCorsair CMW32GX4M4C3600C18€ 259,30€ 259,30
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 127,75€ 127,75
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 189,-€ 189,-
Totaal€ 3.032,97

[ Voor 36% gewijzigd door SpanishYN op 11-07-2021 12:53 ]

Alle reacties