Werking selecteren comment-counter gelijkmaken aan bubbel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik ben rechtshandig zoals ongeveer 90% van de bevolking. Normaal is dat een voordeel, maar niet op het forum in dit geval. Dan heb ik mijzelf ook nog eens benadeeld met een telefoon met gebogen schermranden...

Voor mijn rechterduim is het praktisch onmogelijk om fatsoenlijk de bubbel van een topic te raken om meteen naar de nieuwste reacties te gaan. Vaak beland ik alsnog op pagina 1, of ik kan er niet eens bij omdat mijn duim kortweg te klein is om de linker boven of onderkant van mijn scherm te bereiken. Het helpt ook niet dat de bubbel in de gebogen schermrand is gelegen.

Plaatje ter ondersteuning:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7JPJE1ZnUpuJYOvUiakwKoB2OI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEmRghXnc1YPM7G7eT6J8JEL.jpg?f=fotoalbum_large

Is het een idee om het selecteren van de comment-counter dezelfde werking te geven als de bubbel?

Nu kom je door het selecteren van de comment-counter op pagina 1 terecht, wat ook al prima kan door het selecteren van de topic-naam (waarvan het selectieveld bij korte namen ook al doorloopt tot de counter) of [1].

Zeer eenvoudig te realiseren en lijkt mij wel een meerwaarde te hebben. Je kunt er nog over discussiëren of je dan de commentCounter ook een kleurtje moet geven (zoals bij de bubbel) bij nieuwe berichten, dat is mij om het even. Voor beiden valt wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
@jelle.
Moest even graven hoor... :+

[ Voor 6% gewijzigd door -MD- op 18-12-2023 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:49

3_s

Daar heb ik me inderdaad ook al aan mispakt.
Ik heb het altijd gek gevonden dat het zo werkt.

Als je het topic-naam selecteert, kom je op de laatste pagina uit.
Die om een of andere reden anders is samengesteld als je gewoon op de hoogte paginanummer klikt (de 5 in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nog afgezien van de bereikbaarheid van het icoon op een mobiel scherm speelt hier ook de beroerde discoverability van het kunnen navigeren naar de nieuwe reactie (vooral op mobile waar je geen tooltip hebt).

Een oplossing die ik me kan voorstellen is om de paginering gewoon weg te halen en alleen een link naar de laatste pagina en/of nieuwe reacties te tonen achter de topictitel, en dan uitgeschreven zodat het duidelijker is dat er een link is die direct verwijst naar nieuwe reacties sinds het begin van je sessie. Het weghalen van de paginering zorgt ervoor dat hier ruimte voor is op kleine beeldschermen.

We zouden eerst beter moeten weten hoe de paginering wordt gebruikt van de topiclistings. Klikt iedereen op laatste of zijn er daadwerkelijk users die het nuttig vinden om vanuit de listing naar bijv. de tweede of één na laatste pagina te navigeren.