Moederbord gezocht voor Ryzen 5 5600x

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Hallo,

Ik ben op zoek naar een moederbordje om een Ryzen 5 5600x op te gebruiken.

Ik zie dat ik keuze heb tussen A520, B550 en X570.
Mijn voorkeur gaat (qua prijs kwaliteit) uit naar een B550 model maar deze moet ik waarschijnlijk nog een BIOS update geven?

Een X570 zou reeds klaar moeten zijn voor Ryzen 5 5600x gebruik, maar is meteen een stuk duurder (correct me if I'm wrong).

Ik wil graag onder €150 blijven en hoe meer eronder hoe beter. Ik hoef geen bluetooth en wifi support maar wil wel een tweede PCI-E slot om later eventueel een wifi kaartje in kwijt te kunnen. Ook heb ik geen tweede CPU voor de BIOS upgrade dus moet dit via USB kunnen of out of the box.

Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer met alle verschillende modellen en reeksen.. wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via BramCoding op 12-07-2021 15:35)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als je verder geen bijzondere wensen hebt en niet teveel uit wilt geven zou ik deze halen.
pricewatch: ASRock B550M Pro4

De kans dat er een bios van een jaar oud op zit die de 5600X niet ondersteunt is nihil.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Als je verder geen bijzondere wensen hebt en niet teveel uit wilt geven zou ik deze halen.
pricewatch: ASRock B550M Pro4

De kans dat er een bios van een jaar oud op zit die de 5600X niet ondersteunt is nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BramCoding schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:59:
Hallo,

Mijn voorkeur gaat (qua prijs kwaliteit) uit naar een B550 model maar deze moet ik waarschijnlijk nog een BIOS update geven?

Een X570 zou reeds klaar moeten zijn voor Ryzen 5 5600x gebruik, maar is meteen een stuk duurder (correct me if I'm wrong).

Ik wil graag onder €150 blijven en hoe meer eronder hoe beter. Ik hoef geen bluetooth en wifi support maar wil wel een tweede PCI-E slot om later eventueel een wifi kaartje in kwijt te kunnen. Ook heb ik geen tweede CPU voor de BIOS upgrade dus moet dit via USB kunnen of out of the box.

Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer met alle verschillende modellen en reeksen.. wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!
Een B550 is later uitgekomen dan X570, en voldoet prima. pricewatch: MSI B550M-A PRO

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Of voor een paar euro meer de pricewatch: Asus Prime B550M-A (WI-FI). Daar zit al wifi en bluetooth bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:18
BramCoding schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:59:
Hallo,

Alvast bedankt!
Je hebt geen 2e CPU nodig voor een BIOS-update, aangezien vrijwel alle B550 moederborden zijn up te daten zonder dat er uberhaupt een CPU is geinstalleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Een B550 is later uitgekomen dan X570, en voldoet prima. pricewatch: MSI B550M-A PRO
Die is toch in alle opzichten een slechtere keus dan de Asrock?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:28
MSI bios is wel fijner dan asrock, dat mag gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Bedankt voor de tips! Ik ga waarschijnlijk gaan voor de pricewatch: Asus Prime B550M-A (WI-FI) aangezien deze reeds wifi en bluetooth ingebouwd heeft. Voor dezelfde prijs is dat wel aangenaam.

En ik maar denken dat B550 geen out of the box Ryzen Zen3 ondersteunde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BramCoding schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:05:
Bedankt voor de tips! Ik ga waarschijnlijk gaan voor de pricewatch: Asus Prime B550M-A (WI-FI) aangezien deze reeds wifi en bluetooth ingebouwd heeft. Voor dezelfde prijs is dat wel aangenaam.

En ik maar denken dat B550 geen out of the box Ryzen Zen3 ondersteunde..
De Asus is ook prima. Met een voordeel dat je de WiFi antenne op je kast kunt leggen, wat beter bereik/ontvangst geeft dan kaartje intern(verstopt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb pricewatch: MSI MAG B550 Tomahawk en bevalt mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
De kennis waarvoor ik dit vroeg had liever een ATX format moederbordje dus zullen we voor de pricewatch: ASRock B550 Phantom Gaming 4/ac gaan normaal. Ik lees als minpunt dat de NVMe SSD onder de grafische kaart zit maar dat lijkt geen probleem te zijn voor hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
BramCoding schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:35:
De kennis waarvoor ik dit vroeg had liever een ATX format moederbordje dus zullen we voor de pricewatch: ASRock B550 Phantom Gaming 4/ac gaan normaal. Ik lees als minpunt dat de NVMe SSD onder de grafische kaart zit maar dat lijkt geen probleem te zijn voor hem :)
Waarom liever een ATX bord? Gaat de kennis die extra poort ook daadwerkelijk gebruiken? Visueel ziet een m-ATX in een ATX kast er goed uit. Mini-ITX is wel klein.

De ontvangst van een externe antenne is een stuk beter dan zo’n antenne aan de I/O plate zoals @Hackus indirect terecht opmerkt.
Pagina: 1