Ook youtube music of spotify muziek heeft veel baat bij goede speakers. Laat de dogmatische zeurpieten die overal semi slim wat over kwijt willen maar zeuren. Goed geluid draagt prima bij! Ook met youtube als bron hoor je absoluut enorm veel verschil tussen verschillende speakers.
Puur meettechnisch gezien zijn die genelecs wel een stukje beter, maar ook duurder.
Verder kan je prima passieve speakers nemen maar heb je dan idd een extra apparaat
. Maar actief (zeker met volume control op de speakers) is wel makkelijk. Je zal wel op de een of andere manier geluid in die speakers moeten krijgen. Daar kan je prima een Beheringer USB interface van 5 tientjes voor nemen, die werken prima.
Mijn thuis setup is vergelijkbaar (maar lager budget), Adam Audio t5V en een behringer UCM22 USB interface.
HighEnde schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:27:
[...]
ik weet niet zoveel van amps en dacs.. bovendien neemt het ruimte in. En de ls50 wireless had iets meer bass dan de passieve versie. Bovendien hoor ik sommige mensen ook actieve speakers aanraden omdat, als het goed is, de amp/dac en speakers dan een goede match zijn. Bovendien worden genelecs als professionele mixing monitors gebruikt, dus ging ervan uit dat actief gewoon prima is en geen slechtere bang for your buck is dan passief. Ik ken verder ook niemand die passieve speakers aan ze pc heeft hangen.
Dat van die "match" valt dus wel mee.Versterkers en DACS hebben niet echt een klank. Speakers wel (heel erg zelfs). Elke mini versterker met een USB aansluiting kan je prima met elke set analoge speakers combineren.
Deze bijvoorbeeld. En dan elke speaker die je mooi vindt klinken.
Maar zoals ik zei, wel een extra apparaat. Sowieso zal je ergens je volume mee moeten regelen (tenzij je dat in windows wilt doen). Die Genelecs hebben XLR inputs, daar kan je pc niet zoveel mee. Een USB interface heb je dan ook sowieso nodig dus.
Als je het echt maximaal simpel wilt hebben, neem je actieve speakers die je met USB aan kunt sluiten (de speaker is dan usb interface, dac, versterker en speaker in een). Maar dan ga je wel een paar klasses omlaag van audioniveau.
[
Voor 43% gewijzigd door
JvS op 11-07-2021 18:12
]