Vraag

• FooYoungHi
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-08 14:59
Ik ben al een flinke tijd op zoek naar een bluetooth adapter om mijn PC te verbinden met mijn Sony WH1000xM3. Mijn probleem ligt vooral in de sterkte van het signaal. Ik heb een Yealink BT40, maar ook de Avantree Leaf geprobeerd. Het probleem is dat ik geen acceptabel signaal heb in mijn huis. Zelfs binnen 3 meter direct in 'zicht' van de adapter kan ik haperingen krijgen. Ook als ik op mijn balkon zit (zeker met de deur dicht) dan valt het signaal gewoon weg. (gewoon in 'zicht' van de adapter) Ik woon in een flatje, dus een gigantisch huis heb ik niet. Ik loop veel door mijn huis met de koptelefoon op, tijdens klussen/huishouden enzo, dus een wegvallend/haperend signaal is bijzónder irritant.

Ik zoek dus een adapter (USB of PCI-e) met een signaal dat sterk genoeg is om in mijn hele huis een fatsoenlijk signaal te hebben.... om het nóg lastiger te maken, moet hij ook compatible zijn met Linux.

Mijn 'daily driver' is nu een Philips SHC8555/10, die loopt via de FM (geloof ik). Naast dat het geluid en battery life niet fantastisch zijn, is deze gewoon hélemaal op.
Als ik de MX1000M3 op mijn Pixel 4A-5G aansluit, is het bereik aanzienlijk beter en bijna perfect.

Het budget is het liefst onder de €50, maar als het écht niet anders kan, dan is iets duurder ook goed.
Ik zoek wel een betrouwbaar merk, dus geen chinese meuk.
Ik kan heel weinig echte reviews vinden van dit soort producten voor mijn gebruik, en de PCI-e adapters zijn vaak een Wifi/BT combo, met reviews die de BT niet behandelen.

Ik heb de WH1000xM3 al, dus het liefst gebruik ik deze als mijn daily driver. Daar was ie duur genoeg voor. Mocht het technisch niet mogelijk zijn, door limieten van BT of zo iets, dan zijn andere suggesties welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:41
Weet je zeker dat het bij de zender ligt en niet bij de ontvanger?
Bluetooth is ook niet echt gemaakt voor langere afstanden. Luister dan via wifi of FM.

Welk type bluetooth heeft de headset, pak als zender degene die de headset maximaal aan kan.

Edit je headset is bluetooth 4.2: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1526056;694589/ wil je liever pcie, m.2, of USB?

pricewatch: Avantree DG80 als je USB wilt, let op alleen geluid! (Maar dat doet hij dan wel erg goed)

[Voor 38% gewijzigd door 99ruud99 op 11-07-2021 09:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49
De pricewatch: Yealink BT40 is Bluetooth v3.0 en de pricewatch: Avantree DG50- Leaf - Long Range USB Bluetooth Audio Transmitter is Bluetooth v4.0.

De pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart) is Bluetooth v4.2.

Het verschil tussen Bluetooth v4.0 en v4.2 is groot. Maarliefst 250% meer bandbreedte en 10x betere connectie (pairing).

Mijn “go to” voor snelle Blutooth en Wifi is de pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200. Deze biedt Bluetooth v5.0. Er zijn vast nog goedkopere alternatieven met Bluetooth v5.0 of v4.2 die ook goed zijn.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee