LG tv pakt metadata niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 17:48
Ik ben nu al weer een paar uur aan het kloten met MusicBrainz Picard, met als doel de juiste metadata van muziekbestanden op mijn LG Oled (LG OLED55C8PLA) televisie te krijgen, maar ik begin me af te vragen of deze wel metadata pakt. Iemand enig idee? In MBP heb ik een gouden cd'tje en allemaal vinkjes, maar op mijn televisie pakt hij de originele bestandsnaam.

[ Voor 22% gewijzigd door StopEcocide op 10-07-2021 21:14 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Waarschijnlijk is de speler van je TV niet (goed) in staat om de metadata te lezen.
Als alles in MBP goed staat (en ook een willekeurige speler op je PC de bestanden geod begrijpt) is het probleem de speler op je TV.

Je zou kunnen overwegen om een en ander via een Plex. Kodi of soortgelijke tool af te spelen... Of contact opnemen met LG ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat voor muziekbestanden? De metadata kan op verschillende manieren zijn opgevoerd. Bijvoorbeeld in mp3 als ID3v1 of v3. Zoek dus uit a) hoe is het opgeslagen, b) welke varianten worden door specifiek jouw TV ondersteund en c) matcht dat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 17:48
Ik zie dat de mp3 bestanden wel goed weergegeven worden, maar flac bestanden niet.

Ik ga Plex nog een kans geven, in het verleden ook al eens gebruikt.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

StopEcocide schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:19:
Ik zie dat de mp3 bestanden wel goed weergegeven worden, maar flac bestanden niet.

Ik ga Plex nog een kans geven, in het verleden ook al eens gebruikt.
Dat verandert niets aan de vraag of / hoe de metadata is opgeslagen en of je TV daar kaas van kan maken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)