Google Positie SEO Omzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabel219
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-07-2021
Hi! Ik heb momenteel mijn webshop in Jouwweb. Ik wil binnenkort overstappen naar Shopfiy. Momenteel heb ik alleen bestellingen via mijn google positie doordat ik aan de SEO heb gewerkt. Nu vraag ik me af of ik mijn SEO positie opnieuw moet opbouwen als ik de website omzet naar Shopfiy of dat ik deze positie op een of andere manier kan behouden.

Ik hoor het graag 🙂

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 13:47
Als je hetzelfde domeinnaam blijft gebruiken, zou daar weinig in moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Opnieuw opbouwen niet perse, maar je moet Google wel een handje helpen om deze positie goed te behouden. Het belangrijkste daarin is dat je redirects instelt van de oude website naar de nieuwe. Gezien je over stap op een geheel ander systeem gok ik zo dat je URL's naar jou producten en pagina's ook veranderen. Het is belangrijk dat je dus een redirect instelt van de oude naar de nieuwe URL's. Dit moet dan een HTTP 301 Moved Permanently zijn.

Maak dus een goed overzicht van de URL structuur nu, wat deze gaat worden na je migratie. Daarnaast kan het handig zijn om ook gebruik te maken van de Google Webmaster Search Console. Dat geef je een goed inzicht in je huidige dekking en eventuele 404 errors die ontstaan. Aan de hand daarvan kun je dan weer extra redirects instellen.

[ Voor 8% gewijzigd door n9iels op 10-07-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
frickY schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:21:
Als je hetzelfde domeinnaam blijft gebruiken, zou daar weinig in moeten veranderen.
Juist door naar een andere provider te switchen, verlies je bijna alle SEO scores.

Denk aan zaken als de taxonomie van je URL, de semantiek van je HTML 5 code, de gebruikte DOM om bijvoorbeeld de SKU te differentiëren en zaken als KEI-score en JSONP die onderwater gestructureerde data uitspugen.

Alleen als de broncode en adressen 100% identiek zijn, is er geen sprake van verschil.

Elk ander verschil zorgt voor een andere rating, hence the name SEO ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 13:47
Dan ga je er van uit dat TS niet alleen naar een andere hoster gaat, maar ook andere software gaat gebruiken.
Als dat zo is heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:16

BCC

Shopify is niet zelf te hosten en hebben eigen software. Ze hebben out of the box wel een erg goed platform op het gebied van SEO. Dus het gaat vast impact hebben maar of het positief of negatief is is niet te voorspellen denk ik.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07 17:52
Dat dus, de score die wordt berekent voor een zoekmachine gaat veel verder dan enkel de domeinnaam. De impact zit juist heel erg in hoe goed software werkt (voor de zoekmachine en gebruikers) en die interpretatie gaat enorm verschillen als de onderliggende software (en diens werking) veranderd.

Het identiek overzetten is ook weer een risico (heb je niet met als je van Joomla naar een standaard systeem gaat) omdat je dan als kopie kan worden bestempeld.

Er is een goede kans dat je score na een overzet eerst behoorlijk afneemt en opnieuw opgebouwd moet worden. Daarna kan, maar hoeft het niet perse juist weer beter te worden.

Als je het safe wil spelen zet je een nieuw domein + nieuwe naam etc. etc. op voor de nieuwe omgeving en wacht je die eerst af. Als dat te veel overhead is neem je de gok of niet.
Pagina: 1