Ether van Metamask account afgehaald, wat nu? mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yak0007
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 17:10
Beste Mede tweakers,

Bij deze wil ik graag om hulp vragen.

Zojuist kom ik er achter dat er mijn metamask account gehacked is door waarschijnlijk een blunder van mijn kant.
Ik zie dat er gisteren ether van dit account weggesluisd is naar een ander adres ( 0x82de7EbFf32245b229c14366F9b972d0c25612a1).

Wat zijn mijn mogelijkheden om hier nog wat aan te doen?
Hebben jullie hier nog tips of stappen voor etc. of is het nu echt weg (snap dat dit een zeer reële optie is helaas).

Lees aangifte doen etc.
Ik heb het pas net door dus kan nu nog even niet helemaal helder denken maar zal deze post nog even netjes bijwerken met wat ik de komende uren/dagen nog ga vinden en de stappen welke ik ga of kan zetten.

Dank alvast,
Hopeloos iemand op het moment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry dat het je overkomen is maar die funds ben je helaas echt kwijt..

Er zullen nu vast allemaal moraalridders met tips en trucs voorbij komen maar deze transactie is helaas niet terug te draaien

[ Voor 47% gewijzigd door arjants op 10-07-2021 14:36 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je misschien iets meer uitleggen wat er is gebeurd ?

Want je geeft al aan een blunder, als je zelf je keys/wachtwoord hebt gedeeld, dan is het verhaal ook al anders dan 'gehacked'.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@yak0007 Betreft het deze transactie? https://etherscan.io/tx/0...cabf7fb89361533f0c261f99e.

Die is voltooid, als het nu bij een ander is gearriveerd, dan kan je helemaal niets meer en ben je het inderdaad kwijt. Mooier kan niemand het maken. Maar het verhaal erachter is wel iets om verder toe te lichten, ook om anderen hier mogelijk voor te behoeden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yak0007
ik ben naar pancakeswap gegaan om te kijken om coins om te wisselen naar andere coins.
Hiervoor moest ik de Binance chain toevoegen (BSC) aan metamask.
Dit gedaan en een paar uur later is mijn metamask account leeg gehaald.

Ook op reddit een berichtje gepost en daar lees ik dat ik niet de enige ben die dit dus heeft gehad....
Pancakeswap lijkt helaas niet de beste site (of er is iig veel scamming)

en ging om deze transactie: https://etherscan.io/tx/0...01e15a64c76b94e2ad61e7e58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Oei, gelukkig valt de schade nog mee met dat bedrag. Maar wel vreemd hoe dat is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yak0007
https://community.metamask.io/t/i-lost-all-my-vallue/5266/7

Als ik zo verder zoek en lees gebeurd dit dus helaas wel vaker..... :'(

[ Voor 39% gewijzigd door yak0007 op 11-07-2021 07:27 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
** Voegt niets toe voor de topicstarter **

[ Voor 76% gewijzigd door Taro op 11-07-2021 16:09 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@yak0007 Heb je ook Baby Doge's ingewisseld? Benieuwd of ze iets met dat smart contract hebben gedaan, waardoor dit afgeroomd kan worden naar andere adressen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 22:00
yak0007 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:23:
ik ben naar pancakeswap gegaan om te kijken om coins om te wisselen naar andere coins.

Ook op reddit een berichtje gepost en daar lees ik dat ik niet de enige ben die dit dus heeft gehad....

en ging om deze transactie: https://etherscan.io/tx/0...01e15a64c76b94e2ad61e7e58
Welk webadres van PancakeSwap heb je gebruikt?
Het adres is: https://pancakeswap.finance.
Elk ander adres is scam.
Ik zie dat er best wel wat geld weg is. Dat is klote, want ik denk niet dat je dat ooit nog terug ziet.
Je geeft aan dat ETH is verdwenen nadat je BSC toevoegt. ETH en BSC zijn 2 verschillende netwerken. Heb je ze allebei toegevoegd op je Metamask?
Zijn er coins verdwenen uit je BSC-netwerk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:54
CyberMania schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:26:
Oei, gelukkig valt de schade nog mee met dat bedrag. Maar wel vreemd hoe dat is gegaan.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar een bedrag van bijna $10K kwijtraken zou mij toch niet lekker zitten ...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Juicy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:03:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar een bedrag van bijna $10K kwijtraken zou mij toch niet lekker zitten ...
Nee klopt. Groot bedrag maar nog wel te overkomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-05 23:56
CyberMania schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Misschien gewoon ff niet voor iemand anders spreken. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Juicy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:03:
[...]

Ik zou überhaupt nooit 10k aan crypto op een exchange laten staan, dat hou je lekker in je offline wallet. Als je dan een keer moet converten ofzo dan kost het maar wat extra aan transaction fees, maar als je crypto gebruikt ben je ook zelf volledig verantwoordelijk voor het beschermen van je wallet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
CyberMania schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:14:
[...]

:? Ik dacht door je vorige bericht dat het om een paar tientjes zou gaan, maar jij vindt 10.000 dollar kwijt zijn 'meevallen'..?

In theorie is alles te overkomen, zelfs al verlies je een miljoen, maar 10.000 dollar is voor heel veel mensen bizar veel geld. Ik snap niet waarom je daar zo luchtig over doet met "Ah pech, gelukkig valt het mee". Niet alles hoeft altijd kapot gerelativeerd te worden...

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 11-07-2021 14:06 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophylon
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06-2024
Welke instructies heb je gevolgd om BSC toe te voegen aan je MM? Welke RPC URL heb je ingevuld voor de BSC? En denk even aan wat @Niann-Tsyr zei, als je meerdere chains gebruikt in MetaMask, raak dan niet in de war waar wat opstaat...

Gebruik MM zelf zowel met BSC als ETHmain, dus ik ben wel benieuwd wat hier is misgegaan. Je zegt dat het waarschijnlijk je eigen fout is, kan je dat toelichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yak0007
Topic mag dicht.

Ben er bang voor dat ik op een "foute" pancakeswap site terecht ben gekomen.
Dus toch echt altijd 5 keer kijken voor je iets nieuws gaat proberen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
yak0007 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:57:
Topic mag dicht.

Ben er bang voor dat ik op een "foute" pancakeswap site terecht ben gekomen.
Dus toch echt altijd 5 keer kijken voor je iets nieuws gaat proberen....
Vorige week googelde ik op 'pancakeswap' en zag ik dat de eerste hit een 'ad' was van een valse site. Deze is nu weg. Had net weer gegoogeld. Altijd voor webadressen kijken op Twitter of er een geverifieerde account is van een exchange of cryptocoin of op Coinmarketcap het contractadres checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
yak0007 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:23:

Je kan het contract adres ook rapporteren/flaggen onder 'More' naast het blauwe hartje rechtsonder:
https://etherscan.io/addr...229c14366f9b972d0c25612a1
Pagina: 1