HA kijken op afstand via de telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
Mijn vraag
Ik heb HA maar kan je alleen gebruik maken van HA in je eigen netwerk En niet op afstand, bijv. op werk? :/

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Beste antwoord (via cwrm63 op 10-07-2021 17:34)

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt moet eerst vanuit je home assistant, onderdeel home assistant cloud remote control aanzetten. Je kunt daar kiezen voor automatically connect.

In de general configuration kun je external url invullen (dit is *.nabu.casa) en bij intern dient je huidige adres te staan.

In de app op je telefoon zou hetzelfde bij external url en internal url moeten staan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:54
Ja dat kan, na 2 tellen googlen: https://www.nabucasa.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Of via een VPN op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:58
Of via een reverse proxy ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
Heb ik maar hij verbind niet automatisch. Dus ik moet ergens nog wat aanmelden? Aanpassen? Invullen?

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Je kunt moet eerst vanuit je home assistant, onderdeel home assistant cloud remote control aanzetten. Je kunt daar kiezen voor automatically connect.

In de general configuration kun je external url invullen (dit is *.nabu.casa) en bij intern dient je huidige adres te staan.

In de app op je telefoon zou hetzelfde bij external url en internal url moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Simpelste is inloggen via de website via je eigen externe ip adres met:8123 erachter.
En dan een snelkoppeling maken op je telefoon?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:01
AUijtdehaag schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:51:
Simpelste is inloggen via de website via je eigen externe ip adres met:8123 erachter.
En dan een snelkoppeling maken op je telefoon?
Dat is niet heel slim. Dan zet je Home assistent direct op het internet.

En verkeer is niet encrypt. Port scan is zo gedaan.

Je zou dan beter een reverse proxy neer kunnen zetten dat kan al binnen HA zelf en dan Port 443 op je router openzetten direct naar je rp. Ergens een domain name registreren. En die koppelen aan HA.

Daarnaast staan vaak bij veel bedrijven naar het internet zooi porten dicht zo kan je alleen over 80 en 443 naar buiten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1