Waarom speelt Plex mijn video's niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 08:35

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb in huis 4 TV's en een Synology NAS waarop Plex server staat met uiteraard mijn media bestanden erop.
Bij 3 TV's heb ik totaal geen problemen met het afspelen van mijn media, maar 1 TV, en dat is nou net de vetste TV (Philips 65OLED855) krijg ik met geen mogelijkheid mijn media afgespeeld.

Zodra ik een film aanklik dan probeert hij hem te laden en dan krijg ik het volgende

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bw5wV8vC/IMG-2864.jpg

Ik heb meerdere Plex accounts geprobeerd die gelinkt zijn aan mijn NAS, maar hij weigert gewoon om ze af te spelen. Andere Plex servers die gekoppeld zijn hebben geen problemen.

Ik heb de Plex client al verwijderd en opnieuw erop gezet, maar dat hielp niet. Ik sta gewoon echt met mijn bek vol tanden.

iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Heb je de Plex server al herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ja en zelfs al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Het is echt een heel vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Yzord schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:31:
Ik heb in huis 4 TV's en een Synology NAS waarop Plex server staat met uiteraard mijn media bestanden erop.
Bij 3 TV's heb ik totaal geen problemen met het afspelen van mijn media, maar 1 TV, en dat is nou net de vetste TV (Philips 65OLED855) krijg ik met geen mogelijkheid mijn media afgespeeld.

Zodra ik een film aanklik dan probeert hij hem te laden en dan krijg ik het volgende

[Afbeelding]

Ik heb meerdere Plex accounts geprobeerd die gelinkt zijn aan mijn NAS, maar hij weigert gewoon om ze af te spelen. Andere Plex servers die gekoppeld zijn hebben geen problemen.

Ik heb de Plex client al verwijderd en opnieuw erop gezet, maar dat hielp niet. Ik sta gewoon echt met mijn bek vol tanden.

iemand enig idee?
Wat voor bestandsformaat is het en speelt hij helemaal niets af of alleen 1 film/serie?

Heb af en toe ook weleens een foutmelding maar dan helpt het om alles even een keer opnieuw op te starten. (Modem, NAS, TV etc)

Uiteraard ook even checken of de TV wel goed verbonden is met het internet (test even een andere app o.i.d.)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Greatsword schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Wat voor bestandsformaat is het en speelt hij helemaal niets af of alleen 1 film/serie?

Heb af en toe ook weleens een foutmelding maar dan helpt het om alles even een keer opnieuw op te starten. (Modem, NAS, TV etc)

Uiteraard ook even checken of de TV wel goed verbonden is met het internet (test even een andere app o.i.d.)
TV is perfect verbonden met internet. Want ik heb de Plex client eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Hij leest ook netjes alle media van de server af, alleen zodra ik op afspelen klik dan is het over.
Hij doet het bij alle video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Yzord schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:36:
[...]

TV is perfect verbonden met internet. Want ik heb de Plex client eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Hij leest ook netjes alle media van de server af, alleen zodra ik op afspelen klik dan is het over.
Hij doet het bij alle video's.
Doe de rest dan ook even wat ik geadviseerd heb.

Werkte het voorheen trouwens wel of is dit de eerste keer dat je het probeert?
TV ook al up to date qua firmware of wellicht juist geüpgraded?

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 10-07-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Greatsword schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Doe de rest dan ook even wat ik geadviseerd heb.

Werkte het voorheen trouwens wel of is dit de eerste keer dat je het probeert?
TV ook al up to date qua firmware of wellicht juist geüpgraded?
Zoals ik al zei, als ik een andere server pak is er niks aan de hand. Dan laadt hij alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
TV gereset, firmware geupdate, ander netwerk gepakt, niks werkt van mijn NAS. Pak ik een andere Plex server die over het internet gaat, dan werkt alles als een trein.

Maar mijn andere 3 TV's hebben totaal geen problemen ermee. Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ligt het dan niet aan die specifieke instellingen van de server?

Alles wel goed qua portforwarding e.d.

Doet die server het bijvoorbeeld wel op andere apparaten browsers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check idd de poorten. Ook: misschien een certificaat-fout, zoals mismatch tussen certificaat en gebruikte domeinnaam?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:05:
Check idd de poorten. Ook: misschien een certificaat-fout, zoals mismatch tussen certificaat en gebruikte domeinnaam?
Al mijn andere tv's hebben er geen last van, dus het lijkt me niet aan de poorten te liggen of certificaten. Als ik een nieuwe video toevoeg dan ziet hij het meteen, maar afspelen wilt hij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yzord schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Al mijn andere tv's hebben er geen last van, dus het lijkt me niet aan de poorten te liggen of certificaten. Als ik een nieuwe video toevoeg dan ziet hij het meteen, maar afspelen wilt hij gewoon niet.
Ik heb geen Plex (meer), maar kan me voorstellen dat je op de ene TV vraagt te gaan naar je 192.168.0.2, de tweede naar server.local en de derde naar server.dyndns, met een certificaat dat alleen staat op server.dyndns. Vandaar. Poorten: nee idd. (Er van uitgaande dat je TV geen functies heeft op dat gebied, lijkt me stug).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05
Heb je logs van de Plex server al eens bekeken?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43

Harrie

NederVlaming

Zitten al je Tv's op dezelfde router verbonden? Niet per ongeluk NAT achter NAT ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-05 11:26
Met certificaten kan het ook belangrijk zijn dat de klok juist staat (als klok te veel afwijkt is het certificaat misschien niet geldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
sig69 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:11:
Heb je logs van de Plex server al eens bekeken?
Zojuist gedaan (via de console) maar daar komen niet echt vreemde dingen langs. Wel wat gele meldingen (waarschuwingen) maar totaal niet gerelateerd eraan. Die meldingen komen ook voorbij als ik met de tv’s bezig ben die wel werken.

Het is gewoon echt een bizar verhaal. Wanneer ik op de philips tv een andere plex server selecteer die via het internet te bereiken is, dan is er niks aan de hand. Alles loopt als een trein. Maar selecteer ik mijn DS920+ server, dan leest hij al mijn media perfect. Ook de nieuw toegevoegde media worden erbij geplaatst. Dus er is een netwerkverbinding. Maar zodra ik op afspelen druk, dan krijg ik dus dat hij het niet af kan spelen.

Nu dacht ik, misschien kan hij wel geen mkv’s ofzo afspelen, maar mp4 doet hij ook gewoon niet. Nogmaals, pak ik een andere server waar mkv/mp4’s op staan, dan laadt hij hem gewoon en speelt hem gewoon af.

Ik sta echt met mijn bek vol tanden in deze situatie. Heb de server al opnieuw geinstalleerd, client op de philips tv opnieuw erop gezet. Nieuwe invite gemaakt en oude verwijzingen verwijderd...het maakt allemaal geen bal uit. Hij wilt gewoon niet. Alles werkt perfect, tot het moment dat hij het af moet spelen.

Als ik een video aanklik zijn dit de logs die eruit komen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RCtQFwNr/61-BDBA7-C-227-F-4-F98-AC22-78-E150-BA9632.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nou zie ik in je log (inderdaad) certificaat-meldingen voorbij komen, en ook iets als "Directplay is disabled".
Heb je al met die toggle op je server zitten spelen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Jester-NL schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:55:
Nou zie ik in je log (inderdaad) certificaat-meldingen voorbij komen, en ook iets als "Directplay is disabled".
Heb je al met die toggle op je server zitten spelen?
Ook allemaal bekeken, geprobeerd en heb de gekste dingen uitgehaald en geprobeerd. Dit is echt zo'n wtf moment. Werkelijk alle tv's in huis hebben nergens last van (dat zijn dan wel Tizen tv's), maar degene waar ik nu juist een booming bioscoop van wil maken...die doet het niet. Dat betreft een Android tv.

En nogmaals, pak ik een server die buiten mijn intranet staat (co-lokatie server waar ik me scheel voor betaal) dan is er niks aan de hand. Speelt alles perfect af. Maar als Hollander dacht ik...pleur een NAS hier neer en maak daar mijn plex server van en dan kan ik de colokatie opzeggen.

Het is serieus echt bizar. Ben er ook serieus niet meer vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
En nu werkt het ineens allemaal. Gewoon niks meer aan gedaan want ik was er helemaal klaar mee en ik dacht zojuist eens zien of ik het weer aan de praat kan krijgen. Dus ik speel een video af en hoppa, gewoon werken.

Schiet mij maar lek lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred Stel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-04 08:43
Ik zit hier thuis eigenlijk met hetzelfde probleem
Keuken, slaapkamer, tuin, alles werkt... behalve de vetste idd... de woonkamer heeft altijd struggles!
net alsof je beter een tv van de aldi kunt kopen dan een dure uit de Mediamarkt..
echt, serieus wtf..
boven in de slaapkamer hangt een 4 jaar oude samsung (toen 2200 euro) die nu ineens geen videoland meer ondersteund. Ook zoiets!
Denk toch echt dat je 't bij de specifieke tv moet zoeken en niet zo zeer aan je server wanneer de rest wel werkt.
mijn problemen zijn begonnen na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tar33q
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb helaas hetzelfde maar alleen als ik een film probeer af te spelen vanaf m’n ds216+(8gb ram).
Gek genoeg krijg ik de melding alleen bij films en niet bij series…
Problemen heb ik sinds update naar dsm7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tar33q schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:33:
Ik heb helaas hetzelfde maar alleen als ik een film probeer af te spelen vanaf m’n ds216+(8gb ram).
Gek genoeg krijg ik de melding alleen bij films en niet bij series…
Problemen heb ik sinds update naar dsm7
Post eens een media info van je film, en type van je tv

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tar33q
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
SadisticPanda schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Post eens een media info van je film, en type van je tv
Thnx voor je antwoord.

Ik heb het probleem gevonden!
Doordat de automatische ondertitels aan staan geeft plex een error en werkt de transcoder niet 🤷‍♂️

Op dit plaatje kan je zien hoe je het aanpast in de instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RczGoAWNCq_XdAOoARZBg_LoHC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NDyy2zSvDe4fjuzWeiQwP3r.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier waar ik de oplossing gevonden heb:
https://forums.plex.tv/t/...led-to-start-up/572882/16
Pagina: 1