Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepertje27
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2021
Hallo,

Ik heb best wel verstand van IP adressen, maar het koppelen en dergelijke gaat net een stapje te ver. Ik heb namelijk het volgende:

Modem - T-Mobile: 192.168.1.1-254
Router - Archer X50 van TP link: 192.168.0.1-254 - Router modus
Mesh link systeem - Deco M9 Plus van TP link - zit achter de router en staat in Acces point modus (dus zit in dezelfde range als de router).
NAS - Synology - 192.168.1.112 (toepasselijk IP adres gekregen)

In de meterkast heb ik mijn modem staan, hierop zit een kabel naar de router toe richting woonkamer bij de televisie. Maar ik heb mijn NAS aangesloten op het modem, vanwege het aantal poorten die daar beschikbaar zijn. Ik kan wel gewoon via IP mijn NAS benaderen, maar via mijn explorer krijg ik het niet voor elkaar?

Iemand tips? Moet ik die netwerken op één of andere manier koppelen, of moet ik de NAS op een andere manier toevoegen. HELP! |:(

Toen ik mijn router in AP modus had, was het goed uiteraard. Maar ik ondervind dat problemen met het DECO systeem. Zoals traag, veel haperingen.

[ Voor 7% gewijzigd door keepertje27 op 10-07-2021 13:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kun je da NAS vanuit explorer niet benaderen onder \\<IP-van-NAS>\ ? Voor zover ik weet zou dat moeten werken. Alleen kan de NAS zich niet automatisch kenbaar maken, dus hij komt niet als icoontje in het netwerk te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
Je hebt dus twee verschillende ip netwerken why? Je zult moeten gaan kijken of de Archer X50 kan gaan routeren naar het 192.168.1.x netwerk of je vervangt de Archer X50 door een switch en dan is je probleem ook opgelost ik zie het hele nut niet waarom mensen extra routers plaatsen met meerder dhcp scopes etc

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
Met de routering zou niets mis moeten gaan en zou dit moeten werken.
Wat bedoel je precies met dat je hem wel op IP adres kan benaderen? Via een browser (http)? Dan zou je er ook met winExplorer bij moeten. Netwerk technisch zit je dan oké

Als dat niet kan zit er iets tussen wat het blokkeert. Iets wat ook voor firewall speelt?

[ Voor 5% gewijzigd door ewoutw op 10-07-2021 19:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Zet of alles in 1 subnet/VLAN, je maakt dingen onnodig moeilijk. Als je het niet kan aanpassen op je modem koop dan een goedkope 8 ports switch en los je gebrek aan aansluitingen op die manier op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:19
Als je gaat routeren van de 192.168.1.xxx naar 192.168.0.xxx overbrug effectief die tp-link router en kun je hem er beter gewoon tussen uit halen.

Sluit die Nas aan op een van lan poorten van die tp-link router.
Geen poorten over, koop er een switch bij.

Of nog beter vervang die tp-link door een 8 poort switch.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1