iPad systeem opslag leegmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.196 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopneer
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb een iPad Air voorzien van IOS 12.5.4, de iPad heeft een capaciteit van 32 GB, het systeem gebruikt 27,13 GB, mijn iPad is dus bijna vol.
Hoe krijg ik de opslag van het systeem lager.
Ter vergelijking: ik heb ook een iPad Air (3e generatie), capacitiet 64 GB, het systeem op deze iPad gebruikt 6,81 GB, IOSW 14.4.2.
Nogmaals: hoe krijg ik de opslag van het systeem lager van de iPad Air??

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden en zoal geprobeerd om het probleem op te lossen?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopneer
Veel apps verwijderd, maar dat gaat niet ten koste van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:32
^^ of probeer eens een zoekterm als: schijfopruiming ipad.

gemakkelijker en sneller dan je inschrijven op tweakers

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopneer
Zo kom je makkelijk van mijn vraag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

joopneer schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:05:
Al eens de hele boel gewist en opnieuw ingesteld ?
Zie ook nergens foto van welke opslag je daadwerkelijk bedoelt Joop

iPad-opslag ?
iOS ?
Systeemgegevens ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op Tweakers wordt vaak wat meer eigen inzet verwacht.

Mijn advies zou zijn om de iPad volledig te resetten (uiteraard wel je belangrijke bestanden e.d. eerst ergens opslaan): https://9to5mac.com/2020/...et-ipad-erase-everything/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:27
Als je even zoekt hoe systeem bestanden verminderen kom je op een paar mogelijke oplossingen.
Ik ben niet 100% zeker aangezien ik ze zelf nog niet heb getest.
  • Optie 1: iPad herstarten.
Deze heb ik wel getest op zowel mijn iPad en iPhone, op mijn iPhone had dit geen effect mogelijks omdat ik die om de 2 dagen eens heropstart.
Op mijn iPad heeft deze truc maar 200 MB aan systeembestanden weggedaan.
  • Optie 2
  1. Open iTunes op je computer, zorg ervoor dat je zeker de laatste versie hebt van iTunes.
  2. Sluit je iPad aan via USB kabel.
  3. Als dit de eerste keer is dat je je iPad aansluit, volg dan de instructies en zorg ervoor dat je 'de computer vertrouwd door je pincode in te tikken.
  4. wacht nu gewoon, ga even iets anders doen, ga gerust een koffie drinken maar wacht een paar minuten.
  5. Check nu je iPad storage om te zien of de systeemopslag is verminderd.
  • Optie 3
Deze optie raad ik alleen maar aan als de vorige 2 optie's geen of weinig invloed hadden.
  1. Maak een Back-up van je iPad via iCloud of via de computer. (Ik raad via de computer aan omdat je met 5GB iCloud opslag vaak niet toekomt)
  2. Als de Back-up is voltooid reset je de iPad door naar instellingen te gaan > Algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen.
  3. Stel nu je iPad opnieuw in, je gaat op een bepaald moment krijg je het scherm 'Apps en gegevens te zien', kies hier de manier waarop je je reservekopie hebt gemaakt. Dus via iCloud of Mac/PC.
Deze optie is het meest efficiënt, maar ook direct de meest lastige.

Hopelijk werkt zeker 1 van de optie's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Door te vragen wat je al geprobeerd hebt, met welk resultaat krijg je gerichtere antwoorden, en niet
10 keer het volgende:
tweaker: heb je dit geprobeerd?
vraagsteller: ja, werkt niet.

en ja voor jou geldt: hoe kom ik met zo weinig mogelijk moeite aan een antwoord...... >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Tens op 11-07-2021 19:28 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
@joopneer Welkom op GoT :w

Hopelijk helpen de tips van @AppleFan2007. Als dat niet het geval is geef dan aan wat je al hebt geprobeerd, dan kunnen we je gerichter helpen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopneer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNzVzAGjBZOmpIL8JqKuauCKdcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDyBpuuWu33Hc1rSNzeNVzEE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-HijWHE_c3G_KbFiJoCQ3J_Xeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kVJGhSC8SyGlJSFumOrEpUH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat in iOS 12 nog onder 'System' viel lijkt tegenwoordig gesplitst in 'System' en 'Other' op mijn iPad. Deze 'Other' categorie bevat o.a. caches en logs, en dat lijkt aardig op te kunnen lopen. Ter illustratie: op mijn iPad Pro met iPadOS 14.6 heb ik 7,31GB aan 'System', en daarnaast ook nog ruim 7,5GB aan storage.

De waarde voor 'System' lijkt daarbij redelijk constant te blijven, maar de waarde voor 'Other' loopt flink uiteen, en zakt na een herstart van de iPad dan weer terug naar 7,5GB.

Een snelle DuckDuckGo zoektocht (keywords "ipad ios 12 system storage") bracht me bij een artikel van OSXDaily uit 2018 (link) wat tevens de conclusie trekt dat 'System' op iOS12 neer lijkt te komen op 'System and some other stuff'. De suggesties in dat artikel komen wel redelijk overeen met de post van @AppleFan2007 eerder in dit topic.

Een herstart van je iPad zou de waarde hoogstwaarschijnlijk al moeten verlagen, en ook het koppelen met iTunes (Optie 2 in de post van @AppleFan2007 ) zou goed moeten werken. Heb je dat al geprobeerd? En wat was het resultaat?

Launching containers into space

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Whieee het is gescheiden nu in iPad, iPadOS en Systeemgegevens. in Systeem van Air1 op iOS12 staat alles onder. Maar we kunnen dagenlang doorgaan hier, zolang TS nog niets gedaan lijkt te hebben. @Hoedje
gaf dat ook al aan gister. (9 van de 10 keer gaat er een slotje op een topic als dit)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
zoals door anderen ook gezegd is: zo lang je zelf niet wat probeert, en hier even meld wat de resultaten zijn moet je niet verwachten dat je verder komt met je probleem.

We kunnen bijvoorbeeld niet automagisch jouw ipad hiervandaan resetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welke versie van de iPAd AIr hebben we het hier over?

Ik heb hier een iPad-Air-2 32GB en die draait sowieso nog het huidige IPad-OS (14.6) waarbij er 'maar' 22GB in gebruik is door ALLES, incl. System.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Will_M schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:20:
Welke versie van de iPAd AIr hebben we het hier over?

Ik heb hier een iPad-Air-2 32GB en die draait sowieso nog het huidige IPad-OS (14.6) waarbij er 'maar' 22GB in gebruik is door ALLES, incl. System.
Air 7 op iPadOS 16😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DFU werkt ook op een iPad Air 1 >:)

Als TS zeker weet dat z'n iPad-Air-1 géén data herbergt welke nog bewaart moet worden.... GO!!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

https://osxdaily.com/2018...stem-storage-iphone-ipad/

Dit al geprobeerd?

Ik heb een Air2 met 64GB en daar gebruikt het ook ruim 6GB. Wat is het probleem eigenlijk? Nog genoeg over toch?

[ Voor 51% gewijzigd door FreakNL op 13-07-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopneer
Het betreft een iPad Air modelnummer MD795NF/A met IOS 12.5.4, capaciteit 32GB, beschikbaar 517,3MB.
Ik heb een herstart gedaan en dat heeft niet geholpen vervolgens de iPad aan iTunes gehangen een aantal minuten, ook dit heeft niet het gewenste resultaat gehaald, de iPad opslag blijft 27,75GB.
Is een reservekopie maken van de iPad op de pc via iTunes, vervolgens de iPad leegmaken en daarna de reservekopie terugzetten de beste manier, wordt de systeemopslag dan minder of blijft deze ongewijzigd. Is dit een risico, krijg ik wel alle data terug zoals opgeslagen speldata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
joopneer schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:23:
Het betreft een iPad Air modelnummer MD795NF/A met IOS 12.5.4, capaciteit 32GB, beschikbaar 517,3MB.
Ik heb een herstart gedaan en dat heeft niet geholpen vervolgens de iPad aan iTunes gehangen een aantal minuten, ook dit heeft niet het gewenste resultaat gehaald, de iPad opslag blijft 27,75GB.
Is een reservekopie maken van de iPad op de pc via iTunes, vervolgens de iPad leegmaken en daarna de reservekopie terugzetten de beste manier, wordt de systeemopslag dan minder of blijft deze ongewijzigd. Is dit een risico, krijg ik wel alle data terug zoals opgeslagen speldata?
Bij mij heeft dit het issue wel een opgelost. Wat betreft de speldata kan ik geen garanties geven, over het algemeen blijft dit behouden. Vaak vanuit de data welke het spel op de iPad wegschrijft en soms zelfs via het Gamecenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@joopneer Wat je sowieso al kunt doen in geforceerd herstarten, door Home en Powerbutton ingedrukt te houden tot Apple teken verschijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopneer
Ik heb een reservekopie gemaakt op iTunes, moest eerst de nodige foto's verwijderen, vervolgens is dit gelukt.
Daarna de iPad helemaal leeggemaakt en daarna de reservekopie teruggezet en alles is gelukt en het systeem telt nu 5,18GB ipv 27GB. Bedankt aan iedereen voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:29

Pierre

Van nature lui!

Je bedoelt andersom?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canine93
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6jGdjq9kyA53pZfCB7saFxTNZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlIXlaehOYiGOMZXpv3JEfX3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canine93
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik heb nog ni eens genoeg geheugen om foto’s te delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Canine93 Ik denk dat jouw iPad een update klaar heeft staan die je nog moet doen, vandaar dat de Anders ook zo'n 6,5GB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:11
sypie schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:00:
@Canine93 Ik denk dat jouw iPad een update klaar heeft staan die je nog moet doen, vandaar dat de Anders ook zo'n 6,5GB is.
Kijk eens naar de datum van de vorige poster; 16 juli 2021... Ik denk dat-ie die update inmiddels wel heeft gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Canine93 je kunt beter een eigen topic openen, in plaats van andermans topic te kapen. Vermeld hier dan ook duidelijk wat precies het probleem is, wat je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt. Op die manier kunnen we je het beste helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.