Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn vraag
Ik zoek een mogelijkheid om de wifi gegevens over te zetten van de vele bezochte adressen . Ze staan opgeslagen op mijn moto g6 plus, welke ik eerder gebruikte.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn nieuwe smartphones de Samsung Galaxy a52 met Android 11 en de laatste updates.
Mijn oude toestel heb ik nog en is de moto g 6 plus met Android 9. Van beiden heb ik een backup gemaakt.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...terug naar de winkel geweest waar ik het toestel kocht en waar tijdens de aankoop alles als service, voor mij werd overgezet met Smart Switch.
Zij vertelden mij dat het niet mogelijk is om die wifi gegevens te downloaden en dat er niets anders op zit dan overal opnieuw even naar het wifi wachtwoord te vragen.
Ook heb ik gisteren met Samsung gebeld maar ook daar werd het zelfde antwoord gegeven.
Wie weet er een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuusQG_MTCfnJ611vWYSpeMpf_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHeTr67ZGoFuAEJTUClRBl7u.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik via de Google backup probeer om de wifi gegevens te downloaden krijg ik alleen de keuze mogelijkheid: Verwijderen!
Ook krijg ik alleen verwijderen te zien indien ik de hele g6 plus backup wil downloaden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZknmZXoAYnaMeYTBGXhGcWw_uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmYsqAWAt5oIQQkVExi34jEY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Thei op 10-07-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gevonden op een beetje crappy site: https://drfone.wondershar.../android-wifi-backup.html
Step 1: On your Android phone or tablet, tap Settings > Account. Find Google account and sign it in. Step 2: Find Backup and reset. Tick Back up my data to backup Wi-Fi passwords, app data, and settings to Google servers.
mocht dat niet werken zijn er kennelijk ook apps die dat voor je kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gek dat ze niet overgezet zijn. Standaard worden je wifi wachtwoorden opgeslagen in je Google account en worden die dus automatisch overgezet wanneer je de backup terugzet.

Heb je bij het installeren van de telefoon k gelogd met hetzelfde Google account en een backup laten terugzetten?

Dat kan voor zover ik weet niet meer achteraf.

Ook wifi wachtwoorden terugzetten met een App gaat volgens mij niet, omdat je die database alleen kan bereiken als je root hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Kan ik hem terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan Via de google account de backup binnen halen? Nu werd alles overgezet via de app smart switch op beiden te installeren en via wifi direct plus ntc met elkaar te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Ik heb gisteren mijn galaxy a52 gereset en terug gezet naar de fabrieks instellingen. Daarna heb ik de backup van mijn moto g6 plus via google backup erop gezet en zover ik kan zien nu staat er alles weer op. Ook de wifi wachtwoorden vermoed ik, want bij een vriend werd automatisch weer ingelogd op zijn wifi.
Toch maar eens aan de verkopende winkel melden dat het terughalen van alle wifi wachtwoorden best wel mogelijk is , in tegenstelling van hun ontkekennende bewering hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:24
Thei schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:29:
Ik heb gisteren mijn galaxy a52 gereset en terug gezet naar de fabrieks instellingen. Daarna heb ik de backup van mijn moto g6 plus via google backup erop gezet en zover ik kan zien nu staat er alles weer op. Ook de wifi wachtwoorden vermoed ik, want bij een vriend werd automatisch weer ingelogd op zijn wifi.
Toch maar eens aan de verkopende winkel melden dat het terughalen van alle wifi wachtwoorden best wel mogelijk is , in tegenstelling van hun ontkekennende bewering hieromtrent.
Wifi wachtwoorden kunnen werken, mits je een goede Google backup hebt, maar niet elke smartfoon levert die, dus dan krijg je per versie anders, en wordt het lastig voor een medewerker in een winkel om te weten waar wel of niet.
Pagina: 1