Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc is voor mijn dochter voor o.a. de volgende games:
Minecraft
Valorant
Stray
Gta 5
Gta 6 (komt pas in 2025)
Minecrafg
Call of duty
Rocket league
Forza horizon/motorsport
Het liefst een systeem waar ze de komende 5 tot 8 jaar mee toe kan, en om een beetje toekomst voorbereid te zijn ga ik voor 1440p / 144Hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1500 max, ex de videokaart welke ik later wil toevoegen als de prijzen zijn genormaliseerd. Wel inclusief monitor 27" en toetsenbord/muis en Azerty assemblagekosten. Vandaar nu ook de keuze voor een Intel processor met UHD750, dan kunnen we in ieder geval de games die ze nu heeft, Minecraft en GTA mee spelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks aanwezig daar ze nu een laptop gebruikt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 1 TB SSD of M2 drive. Zit er veel voordeel in M2 kwa snelheid?
Mag altijd graag voldoende RAM hebben om toekomstbestenig te zijn, vandaar de 32GB
Idem voor de voeding, liever een maat te groot zodat ie op zijn sloffen (koel) zijn werk kan doen.
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, eigenlijk niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Koel en stille kast, RGB e.d. niet noodzakelijk, koel en stil is belangrijker.
Ruimte om later videokaart te plaatsen. Welke?
Windows 11 compatible, iets met TPM 2.0?
Wifi 6 en BT op moederbord.
I-GPU i.v.m. later aan te kopen videokaart
Heb vroeger altijd pc's zelf gebouwd, deze wil ik echter laten assembleren door Azerty, dus alle bij elkaar te zoeken onderdelen moeten ook beschikbaar zijn bij Azerty.
Ga je overklokken?
Nee, ben voorstander van techniek laten draaien binnen fabrieksspecificaties.
Wat verwacht je van ons?
Een oordeel over de bij elkaar gezochte componenten, alles compatible? Zijn er betere keuzes te maken kwa prestatie en kosten?
Maakt pci 3.0 of 4.0 nog uit kwa snelheid? Standaard SSD of kiezen voor NVM M2 drive, is dit (veel) sneller?
Alvast dank allemaal!
De tot nu toe gemaakt keuzes:
De pc is voor mijn dochter voor o.a. de volgende games:
Minecraft
Valorant
Stray
Gta 5
Gta 6 (komt pas in 2025)
Minecrafg
Call of duty
Rocket league
Forza horizon/motorsport
Het liefst een systeem waar ze de komende 5 tot 8 jaar mee toe kan, en om een beetje toekomst voorbereid te zijn ga ik voor 1440p / 144Hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1500 max, ex de videokaart welke ik later wil toevoegen als de prijzen zijn genormaliseerd. Wel inclusief monitor 27" en toetsenbord/muis en Azerty assemblagekosten. Vandaar nu ook de keuze voor een Intel processor met UHD750, dan kunnen we in ieder geval de games die ze nu heeft, Minecraft en GTA mee spelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks aanwezig daar ze nu een laptop gebruikt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 1 TB SSD of M2 drive. Zit er veel voordeel in M2 kwa snelheid?
Mag altijd graag voldoende RAM hebben om toekomstbestenig te zijn, vandaar de 32GB
Idem voor de voeding, liever een maat te groot zodat ie op zijn sloffen (koel) zijn werk kan doen.
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, eigenlijk niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Koel en stille kast, RGB e.d. niet noodzakelijk, koel en stil is belangrijker.
Ruimte om later videokaart te plaatsen. Welke?
Windows 11 compatible, iets met TPM 2.0?
Wifi 6 en BT op moederbord.
I-GPU i.v.m. later aan te kopen videokaart
Heb vroeger altijd pc's zelf gebouwd, deze wil ik echter laten assembleren door Azerty, dus alle bij elkaar te zoeken onderdelen moeten ook beschikbaar zijn bij Azerty.
Ga je overklokken?
Nee, ben voorstander van techniek laten draaien binnen fabrieksspecificaties.
Wat verwacht je van ons?
Een oordeel over de bij elkaar gezochte componenten, alles compatible? Zijn er betere keuzes te maken kwa prestatie en kosten?
Maakt pci 3.0 of 4.0 nog uit kwa snelheid? Standaard SSD of kiezen voor NVM M2 drive, is dit (veel) sneller?
Alvast dank allemaal!
De tot nu toe gemaakt keuzes:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-11700 Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B560-I Gaming WIFI | € 158,- | € 158,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Monitoren | Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 C27G55 Zwart | € 258,25 | € 258,25 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 98,98 | € 98,98 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 138,95 | € 138,95 |
| Totaal | € 1.283,87 | |||
/f/image/GpnnabJ9b2CaHLCoImCKo0Ua.png?f=fotoalbum_large)