Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:15
Voor mijn vader, nonkel en mezelf ben ik op zoek naar een nieuwe gsm.
Had nog even gewacht met te posten owv Best Buy Guide, al mis ik daar een categorie 200-250 EUR (wel de categorie 200-350 EUR maar vind ik een te grote range)

Huidige smartphone:
  • vader/nonkel: Motorola G5 (3de generatie) - 2018
  • Ik: Motorola G5 Plus (3de gen) - 2018
Ik zoek een?
Een goede opvolger van bovenstaande gsm's maar dan beter: batterij (5000 mAh of meer) - meer geheugen (64 GB is voldoende) - .... Een midrange telefoon voldoet volgens mij aan de vereisten.
Voor nonkel/vader mag deze groter zijn omdat ze hier veel op lezen (+6 inch)
Voor mezelf zou ik graag een smartphone willen die in mijn broekzak past (evt. draadloos opladen maar is geen must)
Ik ga er vanuit dat de smartphone ook weer zo'n 3-4 jaar mee kan gaan (5G nodig?)

Wat is je budget?
vader/nonkel:190-220 EUR
voor mezelf mag het evt iets meer zijn (max.250 EUR)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
foto's (extra geheugenkaart in gsm) - nieuws te lezen (liefst groter dan vorige) - gebruik van bepaalde apps (bv. bank, sporza) - berichten/telefoneren - filmpjes (beperkt) - podcast (voor mezelf)

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn heel wat smartphone die ik bekeken heb, maar volgens mij is Motorola nog steeds het beste aangezien we dit al gewoon zijn (ook minder reclame-apps. Updatebeleid is idd minder maar niet zoveel last van gehad). Vroeger was het nog gemakkelijk om te kiezen, maar met de vele opties van tegenwoordig is het toch meer zoeken. Voorlopig mogelijke keuzes:
  • Motorola G9 Plus
  • - 197 EUR Prijs is goedkoper en heb al in verschillende winkels gezien dat deze in afslag is (mogelijks doordat het 4G is en nieuwe smartphones uitgekomen zijn van motorola?)
Ook aan het kijken naar Xiaomi / Pocco, maar ben zelf voorstander om bij hetzelfde merk te blijven waar we tevreden van zijn.
Hoesje/screenprotector is ook belangrijk, maar dat zal ik wel vermoedelijk kunnen vinden op internet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zouden jullie aanraden ?
Zijn er mensen die gebruik maken van Motorola-smartphone en deze ook hebben ingewisseld in een nieuwere versie, zo ja welke?
Tegenwoordig zijn de meeste gsm's +6 inch, geeft dit problemen om mee te nemen in je broekzak of valt het mee?

Alvast bedankt voor de reacties !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
Er is een ervaring topic hier: [Motorola Moto G 5G Plus] Ervaringen & Discussie
Ook in het 5G artikel werd G 5G aanbevolen:
reviews: De prijsontwikkeling van 5G-telefoons - Duurder én goedkoper tegelijk

Zelf deel ik de mening, als het goed bevalt, blijf erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had zakelijk en privé een G5 plus. Privé is nu vervangen door een Moto G pro. Iets groter, ook fijn toestel.
Kan ze dus redelijk goed vergelijken ook :)

Zou zelf voor de grootte van de G5 plus gaan. Net wat lekkere in de hand. Qua performance vergelijkbaar bij eenvoudig gebruik. De pro was in eerste instantie wat instabieler zo leek het, maar dat is met de updates wel opgelost.

Overigens heb ik de pro ook gekocht vanwege lange accuduur icm het gebruik dat jij voor ogen hebt. Is dikke prima.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zelfde dilemma en situatie hier, ik volg even.
Ik begin te neigen naar de G 5G Plus, vooral vanwege de snellere soc. Het meest irritante aan mijn huidige G5s Plus vind ik dat hij regelmatig hapert...ik ga ervan uit dat dat verholpen is met een snellere chipset.

[ Voor 70% gewijzigd door Burgerman op 11-07-2021 10:33 ]