Laten we even aannemen dat ik legale proggies heb staan, maar ook minder legale. Ik geef geen directe link naar warez, maar slechts een link waar ze eventueel te vinden zijn. Ik bedoel: er worden hier ook links gegeven naar ******** en **************** enzo.
Moet kunnen, toch??
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
En die zijn vast niet op jou te verhalen dan, of wel?
(niet wettelijk denk ik)
[edit]
En uiteraard is het niet voor niets strafbaar
Ik ben er niet op uit om problemen te veroorzaken voor een forum en site waar ik met veel plezier heel wat uurtjes per week kom.
Ik zal dus ook zeker geen link of iets dat daarop lijkt posten (ik bewaar al die ongein wel voor Elitehackers).
Over en sluiten maar,
toedeledokie.
Verwijderd
Verwijderd
Wat snapt u hier niet van? Als het nou via FTP, HTTP, Mail of postduif gaat, het blijft illegaal...En links naar warez zijn zeker ook niet welkom?
Neen. Warez/cracks/no-cd patches/serials/sim-lock unlockers etc etc worden geweerd omdat we geen gezeik willen met een of andere Harrie (bij deze excuses aan iedereen die Harrie heet) van de BSA/BUMA/whatever die het nodig vindt om ons een boete of iets dergelijks te geven omdat wij links hebben staan naar illegale shit. [..] Mocht je toch neigingen krijgen, dan zal dat uitlopen op een slotje + waarschuwing/ban. GoT is een van de vele sites op internet en we gaan ook niet ontkennen dat die allemaal legaal zijn qua content, we doen alleen ons best om GoT in ieder geval WEL schoon te houden van allerlei illegale rommel.
/OT
Suggereerd de FaQ-schrijver hiermee dat werken bij de Buma schandalig is ofzo?(bij deze excuses aan iedereen die Harrie heet)
Deze draad was niets mee aan de hand totdat jij begon. Als je niets in deze draad hebt te zoeken, blijf er dan uit, danku
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Mijn excuses voor mijn gemaakte reacties hier, ik vind echter nog steeds dat deze geheel on-topic waren en dat, zoals elke user, AnotherFruitcake gewoon de Faq even had kunnen raadplegen. Dat ik het misschien niet echt lekker formuleerde werd zonder enige twijfel veroorzaakt door de regelmaat van dit soort draadjes. (Faq-related dus) En wanneer je ze zo blijft afhandelen kom je daar ook niet vanaf lijkt me.
Aangezien ik het beleid niet echt kan volgen aangaande iemand wel of niet naar de Faq verwijzen, 9 van de 10 keer reageren de mods ook zo(en die maken/volgen het beleid), zal ik me niet mengen in dit soort threads.
Het is overigens een gebruiker die toegeeft dat hij Warez in het bezit heeft, dus toch wat vreemd dat hij meer krediet als mij krijgt. Een Faq-verwijzing en slot, is dan toch de normale gang van zaken?
om hier je FTP-tje te posten
maar ook minder legale
Begrijp me niet verkeerd maar dat ik als user aangevallen wordt en niet de "misdadiger" vind ik toch wat gek...(ik bewaar al die ongein wel voor Elitehackers).
Ik probeer zoveel mogelijk om niet al te stomme topics te plaatsen (ja, ik ben een noob) en altijd eerst de FAQ en search te gebruiken. Ik vond de FAQ in dit geval echter niet 100% duidelijk en daarom heb ik het in deze afdeling even nagevraagd, voordat ik iets fout zou doen (ja, ik ben erg braaf).
(BTW, ik ben ook niet echt een misdadiger hoor
Vrede op aarde enzo
Het trekt dan snel een publiek aan dat alleen maar daar voor komt.
Maar dat jullie een boete zouden kunnen krijgen dat gaat er bij mij niet in.
Jullie hebben zelf geen warez op jullie server.
Op de prikborden van VNU PRIKBORD STARTPAGINA
en van bijvoorbeeld Sonera Sonera Game forum
doen ze niet anders.
Dit zijn toch grote bekende bedrijven die nog nooit last hiermee hebben gehad. Dus die boete zal wel loslopen.
Je kunt op de prikborden van VNU ook redirect's posten.Op zaterdag 18 augustus 2001 20:13 schreef HlpDsK het volgende:
Dat is iets anders dan een redirect.
dan moet je de url tussen < > zetten.
Dat jullie het zelf niet willen dat is een ander verhaal.
Ik ken genoeg grote commerciele fora, prikborden waar het toegelaten word. Dus ik ben benieuwd hoe jullie er steeds op komen dat jullie problemen kunnen krijgen.
Verwijderd
Daar zal die gast die een perm-HK ban kreeg omdat ie een ftp server adres gaf ook wel benieuwd naar zijn.
Volgens mij kun je niet echt in de problemen komen omdat iemand een link geeft naar een site, waar eventueel warez opstaan. Daar is het forum helemaal niet voor aansprakelijk, dacht ik.
Kijk, als het policy is om warez-related topics/links etc. niet toe te laten, kan ik daar alleen maar begrip voor hebben, er zijn zat pagina`s waar je wel voor warez terecht kunt.
Kortom : met policies ben ik het eens, maar ik dacht ook dat jullie helemaal niet aansprakelijk gesteld kunnen worden als members links naar warez geven.
Nee dat heet gewoon humor imhoOp zaterdag 18 augustus 2001 13:45 schreef RenevdVeen het volgende:
Suggereerd de FaQ-schrijver hiermee dat werken bij de Buma schandalig is ofzo?
Artwido, naast het feit dat we het hier gewoon niet WILLEN is Tweakers.net ook nog een grote site geworden in de loop der tijd die alleen maar meer opvalt als er iets 'fout' gaat (je buurman die naar een hoer gaat is niet boeiend, een minister-president die naar een hoer gaat is een schandaal
Daarnaast heb je ook een beetje het 'hek van de dam' principe. Als er 1 user met een warez link toegestaan wordt wil iedereen dat en voordat je het weet hebben we hier een Tweakers-FXP forum ernaast
Is wel eens gebeurd dan die boeteOp zaterdag 18 augustus 2001 12:15 schreef ACM het volgende:
Het probleem is en blijft gewoon dat GoT er fikse boetes voor kan krijgen..
Defunctus Deo Juvente
Verwijderd
Aangezien Tweakers.net een "no warez policy" heeft, zijn er geen bekeuringen of waarschuwingen onze kant opgekomen van de vrienden @ BSA.Op woensdag 22 augustus 2001 14:02 schreef HappyFun het volgende:
[..]
Is wel eens gebeurd dan die boeteof ergens anders..?
Over andere site doe ik geen uitspraken..
Weet je niet van andere site of.. is ergens opvraagbaar?Op woensdag 22 augustus 2001 16:20 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Aangezien Tweakers.net een "no warez policy" heeft, zijn er geen bekeuringen of waarschuwingen onze kant opgekomen van de vrienden @ BSA.
Over andere site doe ik geen uitspraken..
Defunctus Deo Juvente
Verwijderd
Heb ik geen inzicht in, en dus laat ik me daar niet over
uit.
Raadpleeg goolge eens, of bel de BSA.
Verwijderd
Dan schrijf je toch ff alle IP adressen van de MODs op (makkelijk te achterhalen via ICQ), dan ban je ze op je ftp server, of tenminste, voor een bepaald gedeelteOp zaterdag 18 augustus 2001 12:10 schreef AnotherFruitcake het volgende:
En als die er wel staan?
Laten we even aannemen dat ik legale proggies heb staan, maar ook minder legale. Ik geef geen directe link naar warez, maar slechts een link waar ze eventueel te vinden zijn. Ik bedoel: er worden hier ook links gegeven naar ******** en **************** enzo.
Moet kunnen, toch??
Is dat slim of slim?
Verwijderd
Dan kom ik via een 2e IP FF langssurfen.Op woensdag 22 augustus 2001 17:40 schreef Renko het volgende:
[..]
Dan schrijf je toch ff alle IP adressen van de MODs op (makkelijk te achterhalen via ICQ), dan ban je ze op je ftp server, of tenminste, voor een bepaald gedeelte, Denken de mods dat er gewoon allemaal onschuldige dingen opstaan terwijl er de mooiste gamez en divxen op staan!
Is dat slim of slim?
oke, antwoord is nu duidelijk genoeg.Op woensdag 22 augustus 2001 14:00 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Nee dat heet gewoon humor imho![]()
Artwido, naast het feit dat we het hier gewoon niet WILLEN is Tweakers.net ook nog een grote site geworden in de loop der tijd die alleen maar meer opvalt als er iets 'fout' gaat (je buurman die naar een hoer gaat is niet boeiend, een minister-president die naar een hoer gaat is een schandaal). De boetes die de BSA/Buma/etc kan opleggen zijn gewoon niet mis en we willen het gewoon op elke manier voorkomen, simpel.
Daarnaast heb je ook een beetje het 'hek van de dam' principe. Als er 1 user met een warez link toegestaan wordt wil iedereen dat en voordat je het weet hebben we hier een Tweakers-FXP forum ernaast(en voor de duidelijkheid, das wel heel leuk maar niet de bedoeling
).
... krediet dan ik krijgt ...Op zaterdag 18 augustus 2001 14:13 schreef RenevdVeen het volgende:
Het is overigens een gebruiker die toegeeft dat hij Warez in het bezit heeft, dus toch wat vreemd dat hij meer krediet als mij krijgt. Een Faq-verwijzing en slot, is dan toch de normale gang van zaken?
[..]
[AbC]
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Volgens mij is het altijd nog "dan mij krijgt" maar goed het is een forum geen T.Net FP toch?Op donderdag 23 augustus 2001 00:04 schreef sharky_ het volgende:
[..]
... krediet dan ik krijgt ...
Verwijderd
OEPS WAT HEB IK NU GEDAAN? EEN LINKJE GEPOST
OK, aangezien we toch in LA zitten, svp onderstaande link zo snel mogelijk weg.
Onderstaande is ff puur een demonstratie.
Daarom ook graag aan antwoord passend in deze thread:
mag je (indirect) naar een site/ftp posten die zelf warez host?
<BLOCKQUOTE><FONT COLOR="#FF0000">ADMIN BREAK</FONT><HR>Dat was dus GEEN demoversie, ik snap je bedoeling met die link, maar doe dit voortaan NIET MEER, okee?[/quote]
Verwijderd
zegt het woord pubstealers je iets ?(ik bewaar al die ongein wel voor Elitehackers)
Verwijderd
Verwijderd
Om onderstaande kort samen te voegen:
WAT ZOUDEN THEORETISCH DE OFFICIELE GEVOLGEN ZIJN ???
[/edit]
Dus alle Nvidia Detonators uit de meuktracker moeten ook pleite aangezien die naar M3Dzone verwijzen (zo goed als altijd), en M3Dzone warez host?
Even testen hoe consequent mensen zijn hiero
Dit is dus geen post om mensen te ergeren/pesten, maar als users niet mogen verwijzen naar sites die illegale dingen hosten, vanwege een policy van deze Tweakers.net site,
dan mogen de beheerders/medewerkers van tweakers en GoT dat ook niet doen lijkt me.
Wat zouden nu de officiele gevolgen zijn?
geen enkele verwijzing naar M3Dzone meer?
dus incl Nvidia driver-database offline?
[nou heb ik 10x achter elkaar hetzelfde geschreven denk ik...]
Het punt is: linken naar een site waar links staan naar warez (ook al is het doorklik) is not done... als het 'ergens anders' staat zodat je met die link daar niet naartoe kan 'klikken', is er weinig probleem wmb.
Verwijderd
Wanneer een user een link geeft direct naar warez, is dat strafbaar.Op donderdag 23 augustus 2001 22:55 schreef BBL the 2nd veel blablabla:
Wanneer T.Net linkt naar een legaal stukje software/drivers/whatever op een server en daar staat, zonder dat we het weten
Sim-pel. Je vergelijking gaat absoluut niet op... maar daar ben je nu wel achter, toch?
Zie brief tweede alinia
Edit by Phreak:
Img weg, waarom?
1. Niet relevant in dit topic.
2. Er staat een illegale link in.
3. Verne*kt de layout.
[/Edit]
Verwijderd
Zit u wel goed hierOp donderdag 23 augustus 2001 23:36 schreef PieterJ het volgende:
Oke, dat is allemaal wel te volgen. Maar wat doe je met sites als DOOM9. Nu Dolby bezig is om het gebruik van de AC3 codering zonder DOLBY licentie aan te pakken.
Zie brief tweede alinia
[afbeelding weg]
Op donderdag 23 augustus 2001 23:44 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Zit u wel goed hier![]()
Ik dacht het wel.
Het ging er toch over dat het door linken naar illegale zooi niet mocht. Volgens deze brief van Dolby mag je ook niet doorlinken naar sites met AC3 programma's. Dus mag dat dan ook niet op GoT/T.net
Choeso jeiOp donderdag 23 augustus 2001 23:50 schreef Phreak het volgende:
Heb de afbeelding weggehaald.
Jeremy Clarkson
Ikzelf zal dus, voordat ik voortaan een link plaats eerst bekijken of op die betreffenden site links staan naar warez-sites (ook als het policy betreft).
Er zijn genoeg sites waar je wel terecht kan met zulke dingen, dus laten we het hier maar netjes houden.
(BTW pubstealers scannen meestal ftp`s die via poort 21 functioneren
Verwijderd
Net of jij een heilig boontje bent...Op donderdag 23 augustus 2001 21:12 schreef Djek-Herrur het volgende:
for the record
[..]
zegt het woord pubstealers je iets ?
[Off-topic]
zegt het woord "vriendschap" jou iets?
[/Off-topic]