Ik wil een nieuwe GamePC samenstellen voor mijzelf en mijn zoon.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen. Spelen van shooters en simracing. De PC mag best een beetje ruim in de specs zitten, als die daarmee wat langer meegaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500-3500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vooral mijn bestaande monitor. Dell U2718Q Zwart. Misschien besluit ik komende weken alsnog een ultrawide monitor te kopen, maar in eerste instantie begin ik met dit 4K scherm. Stiekem kijk ik naar de Samsung 49 inch ultrawide om maximaal te kunnen gamen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Grotendeels alles. Laatste keer dat ik een PC heb gebouwd is al wel 15 jaar geleden denk ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Belangrijkste onderdeel is de GPU en daarvoor neig ik naar de 3080 ti. Dat lijkt mij een geweldig kaart om op hogere resoluties te kunnen gamen.
Verder zat ik aan de volgende configuratie te denken:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een zo stil mogelijke kast en fans. Daarom deze kast en fans. Ik wil als intake 2x 140mm fans aan de voorkant monteren. En als exhaust 1x 120mm aan de achterkant en 1x120mm aan de bovenkant. Energieverbruik maakt niet zoveel uit. Een nul op de meter huis, twee EV auto's en 39 zonnepanelen, dan mag ik mijzelf wel een beetje belonen met wat extra energie.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst maar voorlopig niet.
Wat verwacht je van ons?
Meedenken en second opinion met componenten die beter kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen. Spelen van shooters en simracing. De PC mag best een beetje ruim in de specs zitten, als die daarmee wat langer meegaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500-3500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vooral mijn bestaande monitor. Dell U2718Q Zwart. Misschien besluit ik komende weken alsnog een ultrawide monitor te kopen, maar in eerste instantie begin ik met dit 4K scherm. Stiekem kijk ik naar de Samsung 49 inch ultrawide om maximaal te kunnen gamen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Grotendeels alles. Laatste keer dat ik een PC heb gebouwd is al wel 15 jaar geleden denk ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Belangrijkste onderdeel is de GPU en daarvoor neig ik naar de 3080 ti. Dat lijkt mij een geweldig kaart om op hogere resoluties te kunnen gamen.
Verder zat ik aan de volgende configuratie te denken:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 425,- | € 425,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 151,- | € 151,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte RTX 3080 Ti GAMING OC 12G | € 1.599,- | € 1.599,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Kabels | Noctua NA-SYC1 4-Pin Y-SPlit Cable (set van 2) Zwart | € 5,75 | € 5,75 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 95,90 | € 95,90 |
| 2 | Ventilatoren | Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm | € 22,95 | € 45,90 |
| 2 | Ventilatoren | Noctua NF-F12 PWM chromax.black.swap, 120mm | € 22,45 | € 44,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C17D-32GTZKW | € 192,40 | € 192,40 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 127,75 | € 127,75 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 2TB | € 177,70 | € 177,70 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 189,- | € 189,- |
| Totaal | € 3.150,30 | |||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een zo stil mogelijke kast en fans. Daarom deze kast en fans. Ik wil als intake 2x 140mm fans aan de voorkant monteren. En als exhaust 1x 120mm aan de achterkant en 1x120mm aan de bovenkant. Energieverbruik maakt niet zoveel uit. Een nul op de meter huis, twee EV auto's en 39 zonnepanelen, dan mag ik mijzelf wel een beetje belonen met wat extra energie.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst maar voorlopig niet.
Wat verwacht je van ons?
Meedenken en second opinion met componenten die beter kunnen.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.