Slot & Socket.

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom maken de processor fabrikanten nu socket-processoren ipv slot processoren ??? De slot processoren gaan tog minder snel kapot (zit een plastic hoes omheen)

EDIT - MB veranderd naar processor, foutje... -

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

socket is duurder....
en slot is een snellere verbinding

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Slot processoren worden (bijna) niet meer geproduceerd, dus wat heb je aan een nieuw slot-mobo als er over een paar maanden geen processors meer voor te krijgen zijn.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:04 schreef Paitor het volgende:
socket is duurder....
en slot is een snellere verbinding
andersom :)

slot cpu's was een oplossing van intel voor het L2 cache geheugen..
maar dat zit tegenwoordig in de cpu zelf.. dus is het niet echt nodig om nog slot te maken.. vooral ook omdat het duurder is..

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat slot duurder is om te produceren weet ik, maar daar staat tegenover dat een slot processor minder snel kapot gaat.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

toch baal ik er wel goed van dat ik een msi6167 (voor athlon slot A) heb. Er zit een athlon 500@750 in, maar die valt verder niet echt veel meer up te graden.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:11 schreef bloasfist het volgende:
toch baal ik er wel goed van dat ik een msi6167 (voor athlon slot A) heb. Er zit een athlon 500@750 in, maar die valt verder niet echt veel meer up te graden.
das nadeel van AMD.. bij intel kan je zo'n socket cpu ff op zo'n convertertje prikken en 9 van de 10 x werkt het..

AMD heeft helaas geen convertertjes.. das jammer vind ik...

• pistole
  • Laatst online: 13:40

pistole

Frutter

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:09 schreef prenobe het volgende:
Dat slot duurder is om te produceren weet ik, maar daar staat tegenover dat een slot processor minder snel kapot gaat.
wat doe jij met je cpu dan? Ik heb nog nooit een kapotte socket of processor gehad..

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 12:19 schreef pistole het volgende:

[..]

wat doe jij met je cpu dan? Ik heb nog nooit een kapotte socket of processor gehad..
goeie vraag ja :)

vooral PIII's.. niet kapot te krijgen :)

• Ramon
  • Laatst online: 15:15
wat kan een fabrikant nou schelen als de processor sneller kapot gaat? ja ok wel een beetje maar ze kijken vooral naar kostprijs. Kijk je naar amd dan zie je dat ze inderdaad sneller kapot gaan maar daar zijn ze al mee bezig (heb ik gehoord) en ik heb toch liever een duron dan een athlon slot A, want die zijn toch echt een stuk sneller. Gewoon iets voorzichtiger doen en er is niets aan het handje.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Maar dat is toch geen reëel probleem? Over 't algemeen, als je d'r een beetje voorzichtig mee omgaat, gaat een processor niet zomaar kapot. Het zal misschien wat minder solide zijn, maar dat is niet zo erg.
Enne, hoe was 't ook al weer? Sockets zijn makkelijker te produceren dan slots, maar duurder. Da's wat ik er van weet.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Ramon
  • Laatst online: 15:15
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:23 schreef TerraGuy het volgende:

[..]

Maar dat is toch geen reëel probleem? Over 't algemeen, als je d'r een beetje voorzichtig mee omgaat, gaat een processor niet zomaar kapot. Het zal misschien wat minder solide zijn, maar dat is niet zo erg.
Enne, hoe was 't ook al weer? Sockets zijn makkelijker te produceren dan slots, maar duurder. Da's wat ik er van weet.
neeman

socket-processoren zijn goedkoper dan slot-processoren! (ook wat productiekosten betreft (anders waren ze toch niet overgeschakeld!? ))
of het ene moelijker is dan het andere weet ik niet eigenlijk.... maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit... :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Uit de Intel CPU FAQ:
Slot 1 was geboren . De Originele Celeron werd hiero ook op losgelaten omdat de moederborden voor slot1 toen ruim voorradig waren. Later moest de Katmai met zn externe cache de pIII-traditie op slot 1 voortzetten. Alleen het slot had 1 nadeel: deze was duurder. . Om de Celerons een kans te geven op het budget-markt door te dringen en aangezien deze toch geen externe cache hadden, werd besloten weer een socket uit te vinden: entree socket370.
Het is gewoon een feit dat de socket CPU goedkoper is dan de slot CPU.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.