Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb al een tijd de HP Zbook 15 G2 (TU Delft laptop uit 2015). Nou valt de wifi regelmatig weg (Windows ziet dan geen enkel netwerk meer). Dit probleem heb ik ook gehoord bij medestudenten met deze laptop.

Nou dacht ik, misschien kan ik de wifi kaart wel vervangen voor deze. Heeft iemand een idee of deze zal passen? En kan ik dan ook daadwerkelijk gebruik maken van de (veel) hogere snelheid die de nieuwere wifi standaard ondersteund (gegeven dat mijn router wifi 6 heeft)?

En of het probleem met wegvallend netwerk hiermee opgelost is zal wel een gok zijn he? Zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn...

Alvast bedankt in elk geval!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
Je verwijst naar "deze", maar er is geen link. Kwestie van uitzoeken welk wifi-kaartje in de laptop zit.
Vervolgens een passend alternatief zoeken.

Er bestaat wel een grote kans dat je HP laptop een white-list BIOS heeft. Dat betekent dat ie alleen een bepaald merk/type wifi-kaart accepteert. Bij HP's is dat vrij gebruikelijk.

Andere oplossing is een USB wifi-stickje.

Oh, ik zie nu dat HP een "replacement" filmpje op Youtube heeft. Dat maakt de kans van slagen iets groter. In het filmpje zie ik een Intel Wifi-N 7260 erin zitten. Mogelijk is die te upgraden naar een AC9260 (of op zijn minst naar een AC7260).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:50
Ik had een soortgelijk probleem bij een hp-elite book. (als ik de laptop op stanby zette en dan de voeding aansloot was er nadat het werd aangezet geen wifi meer(of net de andere volgorde))

De oplossing was om nieuwe netwerk drivers te downloaden, op de site van hp kon ik mijn model kiezen en kreeg dan de laatste versies van drivers enzo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix zodat het wat duidelijker is om wat voor producten het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ja was inderdaad niet duidelijk waar het om ging, maar ik bedoel deze kaart:
https://tweakers.net/netw...x200_p924374/vergelijken/

Helemaal niet duur en wel lekker snel als het goed is.

@Masimo waarom zouden alleen die twee kaarten en niet de gelinkte ax200 werken?

Heb even gekeken en er zit nu een intel 7260ngw in.

@canonball bij mij gebeurt het ook tijdens gebruik. Soms komt het netwerk vanzelf weer terug, soms moet ik de laptop opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
De AX200 gaat niet werken in jouw laptop. Vanaf de AC9560 maakt Intel gebruik van de CNVi-technologie.
Een deel van de draadloze logica zit in de processor geïntegreerd.

Jouw HP ZBook ondersteund dat niet.
Vandaar dat een AC9260 de hoogst haalbare upgrade zou kunnen (bij afwezigheid van een white-list BIOS).
Kwestie van proberen.

De AX200 werkt zonder CNVi, dus zou misschien kunnen werken.
Experiment kost je 17 euro zonder garantie op succes. Moet te doen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Masimo op 11-07-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hopelijk is die laptop recent genoeg om met de AX200 overweg te kunnen, mijn pricewatch: Lenovo IdeaPad G780 (M8443MH) (2012) kon de AX200 op de Alfa Networks AWPCIE-AX200U niet detecteren, BT wel.

Bij niet gedetecteerd bedoel ik ook echt niet gedetecteerd, er was geen spoor van die wifi-controller te vinden, ook niet als onbekend apparaat in meerdere OSsen. Winkel zei dat het kaartje na teruggestuurd te zijn gewoon bleek te werken, gelukkig geld terug.

Ben er nog niet achter wat nu de oorzaak was, mPCIe compatibiliteits issues ben ik nog nooit tegengekomen, hooguit whitelist issues maar die heb ik jaren geleden uit de BIOS laten slopen. De huidige is een 7260AC die nog steeds prima doet, maar geen BT5 heeft, waarvoor ik dat Alfa Networks kaartje had gekocht.

Zou dit een uitzondering kunnen zijn op de backwards compatibility m.b.t. PCIe versies?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 12-07-2021 06:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamguzel42
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-11-2021
HP Zbook 15 G2 drivers opzoeken en de benodigde driver installeren. Zal niet aan je wifi kaart moeten liggen aangezien het nog wel functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
Heb er voor mijn g3 een van ebay gehaald; bij een hoop staat erbij dat ze niet in hp/lenovo werken; soms dat ze geblacklist in bios. Mijn kaartje werkt in elk geval.
Pagina: 1