Synology voor surveillance

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:03
Ik heb al jaren een DS110j met DMS versie 4.0-2228 in bezit en werkt nog steeds perfect.
Ik doe er niet veel mee en gebruik hem alleen voor backup van mijn HDD en ook dat gaat perfect
Voorheen heeft die ook als surveillance gediend voor 2 IP camera´s in het buitenland maar dat doe ik al jaren niet meer.
Nu wil ik 2 camera´s in de LAN laten opnemen maar dat lukt niet of ik heb wat fout gedaan vandaar mijn vraag hier.
In package center staat alles op stopgezet dus ook surveillance station en daar staat bij bijwerken.
Wat heb ik gedaan, eerst op bijwerken geklikt en dat ging die doen maar kon het niet installeren.
Toen op uitvoeren geklikt om het actief te maken
In het nieuw geopende scherm staat nu surveillance station maar als ik daar op klikt krijg ik de foutmelding "Sorrie, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden"
Kan iemand mij helpen om verder te komen en de 2 camera´s in de LAN te installeren ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phomer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 17:11
Hey heb je inmiddels een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Nee en ook niet meer mee bezig geweest want ik weet niet waar het probleem zit.
Ik laat de PC nu 24/7 aan en dat gaat goed maar kost wel meer dan alleen de DS110J aan want ook die blijft standby omdat ik s´nachts een backup maak van mijn HDD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan proberen via:

https://www.synology.com/...110j?version=5.2#packages

Deze URL de packages voor de ondesrteunde versie van Surveillance station te downloaden, inclusief de extra ondersteuning.

Niet updaten via Package Center.

https://www.synology.com/...lanceStation?model=DS110j

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 02-11-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Ik heb de laatste Surveillance Station 7.1.4155 er al op staan die één camera opneemt maar ik wil er 4 laten opnemen alleen zal ik dan ook een extra HDD nodig hebben of een grotere.
Ik heb er nu één in zitten van 1Tb en daar is nu 70GB van vrij
Bij zetten of een 2e er aan hangen gaat volgens mij niet dus dan een nieuwe er in maar kan dat in de DS110J
Ik heb wel 2 USB sloten op de achterkant zitten maar of die geschikt zijn voor een externe HDD weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Volgens mij geldt er een limiet van maximaal 2 camera's icm de gratis SS.
En kan een DS110J wel 4 camera's aan qua CPU power mocht je een camera licentie uitbreiding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Of die het aankan weet ik niet maar nu heb ik er 2 werkend
Wat kost een licentie voor 4 camera´s ?
Ik lees ±€170 en dat voor eigenlijk 2 camera´s vind ik (te) veel geld
Misschien een gekke gedachte maar stel ik koop nog een DS110J er bij kan ik daar dan ook 2 camera´s op activeren ?
Dat is dan goedkoper en ik heb gelijk meer opslag ruimte als daar ook een 1TB HDD in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-09 22:30
Elke Synology NAS komt met 2 niet-overdraagbare licenties, waarmee je dus 2 camera's kunt koppelen.
Extra licenties kosten ongeveer 50,- per camera, zie product: Synology Camera License Pack
Om 4 camera's op je NAS aan te sluiten, heb je dus 2 extra licenties nodig. Maar of dat nu zo'n heel goed idee is op zo'n oude NAS ... Ik zou eerder gaan voor een 2e NAS. Bij voorkeur eentje die DSM7 ondersteunt. Kijk ook eens op vraag&aanbod.

[ Voor 29% gewijzigd door Big Mama op 02-11-2022 20:58 ]

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 00:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

gsm schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:00:
Ik heb de laatste Surveillance Station 7.1.4155 er al op staan die één camera opneemt maar ik wil er 4 laten opnemen alleen zal ik dan ook een extra HDD nodig hebben of een grotere.
Ik heb er nu één in zitten van 1Tb en daar is nu 70GB van vrij
Bij zetten of een 2e er aan hangen gaat volgens mij niet dus dan een nieuwe er in maar kan dat in de DS110J
Ik heb wel 2 USB sloten op de achterkant zitten maar of die geschikt zijn voor een externe HDD weet ik niet.
Ligt er natuurlijk aan hoe lang je de beelden wil bewaren en op welke kwaliteit. Schijfruimte is nou ook weer niet zo duur. Je kan eventueel een externe HDD er aan hangen, maar dan kan je net zogoed de disk vervangen voor bijvoorbeeld een $TB variant. Dat kost je rond de €100.

Je moet dan wel even de disk/storagepool/volume etc opnieuw configureren, dus je data tijdelij keven ergens anders veiligstellen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
@Big Mama oh ik las dat anders, mijn fout dus
Maar €100 is nog steeds aardig veel geld en net wat je schrijft dan kan ik beter kijken naar een andere NAS

@Spacecowboy de beelden bewaar ik nu 3 dagen maar de voorkeur is 15 dagen en met de backup van de PC gaat dat niet lukken. Backup is al ±700Gb
IK kan zo begrijp ik een USB externe HDD aanhangen of de huidige 1TB vervangen door een 2TB
Of misschien nog beter gelijk voor een totale vernieuwing gaan een andere NAS kopen met 2 HDD er in.

Kan iemand mij adviseren welke NAS de juiste keuze is ?
IK zie door de bomen het bos niet meer en wil daar ook geen kapitalen aan besteden.

De huidige DS110J doet het al jaren voortreffelijk
Daarom overweeg ik ook een nieuwe HDD van bv 3-4TB er in te zetten maar welke ?
Kan iemand mij daar ook advies in geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 00:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

gsm schreef op donderdag 3 november 2022 @ 00:52:
@Big Mama oh ik las dat anders, mijn fout dus
Maar €100 is nog steeds aardig veel geld en net wat je schrijft dan kan ik beter kijken naar een andere NAS

@Spacecowboy de beelden bewaar ik nu 3 dagen maar de voorkeur is 15 dagen en met de backup van de PC gaat dat niet lukken. Backup is al ±700Gb
IK kan zo begrijp ik een USB externe HDD aanhangen of de huidige 1TB vervangen door een 2TB
Of misschien nog beter gelijk voor een totale vernieuwing gaan een andere NAS kopen met 2 HDD er in.

Kan iemand mij adviseren welke NAS de juiste keuze is ?
IK zie door de bomen het bos niet meer en wil daar ook geen kapitalen aan besteden.

De huidige DS110J doet het al jaren voortreffelijk
Daarom overweeg ik ook een nieuwe HDD van bv 3-4TB er in te zetten maar welke ?
Kan iemand mij daar ook advies in geven ?
Wat wedervsagen:
Waarom 15 dagen bewaren?

Waarom gaan voor 2GB asl 4GB minimaal meer kost?

Opslagruimte is dus geen issue, waarom dan een nieuw NAS?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
We gaan nog wel eens 7-10 dagen weg en dan kan ik het later terug kijken als dat nodig is

Ik neem aan dat je bedoeld TB i.p.v. GB
Eigenlijk ga ik er al vanuit dat het een 4TB gaat worden en liever geen nieuwe NAS maar dan is de vraag welke HDD werkt het beste in mijn DS110J ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Als je 24/7 camerabeelden opslaat:
uitvoering: WD Purple (2020, 256MB cache), 4TB

Ik gebruik de purple zelf ook al jaren i.c.m. 24/7 beelden opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Bedankt maar ik gebruik hem voor zowel data opslag en surveillance en mij werd verteld dat ik geen surveillance HDD moet nemen maar een desktop of enterprise schijf moet nemen.
https://www.synology-foru...110j/msg304326/#msg304326

Dit is de lijst van schijven voor de DS110J
https://www.synology.com/...d_trim&p=1&change_log_p=1
Welke uit de lijst zou ik dan moeten nemen ?
Pagina: 1