Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FAT32 disk niet meer beschikbaar op windows OF mac

Pagina: 1
Acties:

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hi,

Ik heb een harde schijf die als Mac Journaled geformatteerd is die ik op Windows wil gaan gebruiken. Dus heb ik een 2e schijf als FAT32 geformatteerd en mijn spul daar op over gezet.
Toch kon ik deze schijf niet direct gebruiken op mijn windows machine en kreeg ik een pop-up met een vraag over een partitie. Toen snel voor GPT gekozen, want had net gelezen dat dat vaak het beste werkt voor windows machines (vol vertrouwend dat ik de schijf toch wel kon gebruiken op windows..).
Maar hij bleek het niet te doen.

Maar vervolgens doet hij het op mn Mac OOK niet meer. Ik heb het meeste wel gebackupped op andere schijven, maar niet alles..

Kan je me nog volgen en heb je enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik kan indien nodig screenshots van Disk Management of events/activiteit van de schijf delen.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Het is offtopic, maar dit soort acties met een schijf waar data op staat waar je geen backup van hebt, is niet handig. Niet meer doen dus de volgende keer.

En wel ontopic: als ik die situatie had, ging ik eerst met een GParted CD (of USB-stick) kijken of die er iets mee kan: die kan bijna alle partities lezen of herstellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Renault op 09-07-2021 23:57 ]

• Scirocco
Renault schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:55:
Het is offtopic, maar dit soort acties met een schijf waar data op staat waar je geen backup van hebt, is niet handig. Niet meer doen dus de volgende keer.

En wel ontopic: als ik die situatie had, ging ik eerst met een GParted CD (of USB-stick) kijken of die er iets mee kan: die kan bijna alle partities lezen of herstellen.
Ja daar was ik ook snel achter :)
Na heel wat zoeken naar oplossingen lijkt er niks anders op te zitten dan disk recovery te proberen. Dus heb eerst de gratis versie van Disk Drill geprobeerd en die vond al heel snel m'n bestanden terug. Dan toch maar pro gekocht om zo'n 300gb (v.d. 1,4 TB) aan foto's terug te krijgen die ik anders kwijt zou raken.

You live and learn I guess.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Prima instelling en (ik neem aan dat het is gelukt) prima dat je je bestanden terug hebt.
(En nu eerst backups gaan maken!).

• Scirocco
Renault schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:52:
Prima instelling en (ik neem aan dat het is gelukt) prima dat je je bestanden terug hebt.
(En nu eerst backups gaan maken!).
Yes is allemaal gelukt. Was wel een heel gepuzzel, aangezien ik van Mac naar Windows ben gegaan en gebonden zat aan m'n Mac Journaled schijven. De ene schijf die ik klaar had gemaakt voor beide systemen (fat32) heb ik verpest en toen werd het lastig.
Maar uiteindelijk is alles gelukt en heb ik nu een (ExFat) schijf die ik gebruik als transitie schijf om alles van m'n Mac Journaled schijven naar m'n NTFS windows schijf over te plaatsen. Daarna ga ik de mac schijven ook weer formatteren en er windows (backup) schijven van maken.

Duurt mooi lang met 1,5+ TB aan data over usb 2.0 :9
Gelukkig is m'n belangrijkste schijf usb 3.0 en ondersteund m'n nieuwe windows machine dat ook.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:13
Wat er is gebeurd is dat Windows een 'lege' schijf heeft herkent en gevraagd heeft of je hem opnieuw wil inrichten met een GPT tabel. Daarmee verdwijnt de bestaande indeling en ben je dus effectief al je bestanden 'kwijt'.

Tip: Je kunt natuurlijk ook bestanden overzetten via een netwerk verbinding. Dat gaat met maximaal 125 MB/s en is daarmee een stuk sneller dan USB 2.0.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1