VJ Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• harmvzon
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-03 15:38
Voor het bedrijf waar ik werk ben ik op zoek naar een aantal VJ Laptops om mee te nemen op tour. Maar na behoorlijk veel laptops bekeken te hebben is er eigenlijk niet een model dat alles heeft. Belangrijk zijn:

- goede videokaart: 3070, 3080 of wellicht een 2080 (Ti). De software Resolume gebruikt voornamelijk de GPU.

- mogelijkheid tot 3x 4K output op de dGPU, liefst zonder te converten van USB. Dit is waar veel laptops tekort schieten. Ook is het vaak wel mogelijk om USB-C of Thunderbolt te converteren naar HDMI, maar hier wordt dan de iGPU voor gebruikt.

- ruimte voor 2x M.2 (snel en veel schijfruimte)

- QHD of UHD scherm

- 15 inch of 16 inch (17 inch wordt echt te groot ivm touren en rugzakken)

Prijs en gewicht is minder belangrijk. Voorheen hadden we een model van BTO die native 2x mini displayport uit had en 1x hdmi en een 2080, maar hebben ze niet meer bij BTO.

Als iemand een goede tip kan geven, dan wordt dit zeer gewaardeerd. alvast bedankt.

Alle reacties

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 16:24
harmvzon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:01:
- goede videokaart: 3070, 3080 of wellicht een 2080 (Ti). De software Resolume gebruikt voornamelijk de GPU.

- mogelijkheid tot 3x 4K output op de eGPU, liefst zonder te converten van USB. Dit is waar veel laptops tekort schieten. Ook is het vaak wel mogelijk om USB-C of Thunderbolt te converteren naar HDMI, maar hier wordt dan de iGPU voor gebruikt.
Als ik het goed begrijp koppel je een eGPU aan je laptop en wil je drie schermen op 4k aansturen. Heeft je eGPU niet gewoon 3 x displayport?
harmvzon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:01:
Als iemand een goede tip kan geven, dan wordt dit zeer gewaardeerd. alvast bedankt.
Wat dacht je van een desktopje? Er zijn compacte en robuuste kasten speciaal bedoeld voor wanneer de pc vaak vervoerd moet worden. Dan heb je desktop performance (iets wat een laptop nooit zal halen). Twee m.2 sloten en een hele lading displaypoorten zijn dan geen probleem. Wel heb je een extra scherm nodig, het totaal zal iets meer ruimte in beslag nemen dan een laptop.
Maar als ik het goed begrijp heb je nu een 15,6" laptop met eGPU, wat ook al behoorlijk bulky is.

• harmvzon
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-03 15:38
Shit, het moet dGPU zijn. Type fout. Sorry voor de verwarring. We hebben ook al maar kleine compacte builds gekeken, maar het feit dat je een beeldscherm, muis en toetsenbord moet meenemen is gewoon te onpraktisch. Ook wordt voorprogrammeren in het vliegtuig of op je hotel kamer behoorlijk lastig.