Vraag

• Knarf1161
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-08-2022
Hallo,

Ik heb een intel I7 processor windows 10 pc. SSD samsung schijf en gewone harde schijf voor de data.

Als ik de pc wat langer niet gebruik dan start deze niet goed door. Hij blijft in een scherm hangen waar ik de keuze heb om F1 of F2 bios of setup te benaderen. Als ik dan naar de bios ga en daarna de bios afsluit, dan
start de pc keurig door.

Dit probleem heb ik alleen als ik de pc langere tijd niet gebruikt heb. Zou het mijn cmos batterij kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

...

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-11 19:53
Lijkt mij inderdaad een gevalletje nieuwe CMOS batterij.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-11 19:05
Maak je de pc altijd stroomloos?, dus stekker er uit of contactdoos met schakelaar?
Die cmos batterijtjes gaan dan wel leeg inderdaad.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 13:33
nieuwe batterij, meestal cr2032 verkrijgbaar bij de action.

let erop dat nu bios settings naar default terug zijn gezet. even weer alle settings doorlopen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Knarf1161 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:15:
Hallo,

Ik heb een intel I7 processor windows 10 pc. SSD samsung schijf en gewone harde schijf voor de data.

Als ik de pc wat langer niet gebruik dan start deze niet goed door. Hij blijft in een scherm hangen waar ik de keuze heb om F1 of F2 bios of setup te benaderen. Als ik dan naar de bios ga en daarna de bios afsluit, dan
start de pc keurig door.

Dit probleem heb ik alleen als ik de pc langere tijd niet gebruikt heb. Zou het mijn cmos batterij kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

...
Kan, maar kan ook opstart van je MB zijn.
Modus van Asus zeg maar, dat verdwijnt na aantal seconden. Zeker dat W10 op de SSD staat ?
Kan ook zo zijn dat het zonder HDD wel sneller doorloopt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Knarf1161
Bedankt voor de info,
Contactdoos is inderdaad met schakelaar die ik altijd uitzet.
Ik ga effe een nieuwe knoopcel proberen.

Groet.

• Knarf1161
Hackus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:11:
[...]

Kan, maar kan ook opstart van je MB zijn.
Modus van Asus zeg maar, dat verdwijnt na aantal seconden. Zeker dat W10 op de SSD staat ?
Kan ook zo zijn dat het zonder HDD wel sneller doorloopt.
W10 staat op SSD. Ik ga nieuwe batterij proberen, en laat de contactdoos voortaan op stroom staan.
Deze schakelde ik altijd uit, waardoor de cmos leeg zou kunnen lopen.

bedankt allen voor de info.

• Knarf1161
Het is gelukt !!!
Pagina: 1