Na de melding van WD over de MyBookLive schijven heb ik de mijne gelijk uitgezet,
Nu heb ik het idee om zelf een NAS te maken met de HDD van de MBL en een Raspberry Pi.
Ik heb de behuizing van de MBL afgehaald en geprobeerd de HDD te verbinden met mijn PC.
Toen kwam ik erachter dat de schijf EXT4 is en ik er met windows niet bij kan.
Voor de zekerheid ook maar even DiskGenius geïnstalleerd om te kijken of mijn data niet verwijderd was.
Hier zag ik dat alles er nog op stond en kon de boel previewen.
Ik heb een Ubuntu USB disk gemaakt om de schijf te kunnen benaderen.
Alleen kreeg ik hier de melding
Het blijkt dat de superblock bad is, en ik heb geen idee hoe ik dit moet fixen.
Wat is nu de beste manier om mijn data van de schijf te halen, zonder hem alsnog aan het netwerk te hangen.
Ik heb ook geprobeerd de MBL via ethernetkabel te verbinden met de PC, maar dit leek niet te werken.
Nu heb ik het idee om zelf een NAS te maken met de HDD van de MBL en een Raspberry Pi.
Ik heb de behuizing van de MBL afgehaald en geprobeerd de HDD te verbinden met mijn PC.
Toen kwam ik erachter dat de schijf EXT4 is en ik er met windows niet bij kan.
Voor de zekerheid ook maar even DiskGenius geïnstalleerd om te kijken of mijn data niet verwijderd was.
Hier zag ik dat alles er nog op stond en kon de boel previewen.
Ik heb een Ubuntu USB disk gemaakt om de schijf te kunnen benaderen.
Alleen kreeg ik hier de melding
wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sda4, missing codepage or helper program, or other error
Het blijkt dat de superblock bad is, en ik heb geen idee hoe ik dit moet fixen.
Wat is nu de beste manier om mijn data van de schijf te halen, zonder hem alsnog aan het netwerk te hangen.
Ik heb ook geprobeerd de MBL via ethernetkabel te verbinden met de PC, maar dit leek niet te werken.