Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
Hoi,

Ik heb thuis twee pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) waarover ik erg tevreden ben, echter omdat we een nieuwbouw huis hebben komt het bereik helaas niet / beperkt in de tuin. Dit dacht ik mooi op te lossen door een UTP kabel te trekken naar de schuur waarin ik een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) heb gehangen.

In de controller (die alleen draait indien ik aanpassingen wil doen) heb ik de Mesh ge-adopt en daarmee dacht ik dat hij zou werken. Helaas blijkt dit niet het geval.

Wanneer ik hem in de schuur aan de kabel aansluit geeft hij in de controller de melding: "Disconnected/Error". Ik dacht in eerste instantie dat dit aan de kabel ligt, maar wanneer ik de dezelfde kabel aan de laptop aansluit kan ik er wel gewoon mee op het internet. Waardoor ik aanneem dat de kabel correct werkt.

Ook brand het LED lampje van de mesh (welke op dit moment blauw is), wat volgens mij dus aangeeft dat zowel het internet als PoE goed ondersteund worden door de kabel en het probleem dus eigenlijk niet aan de kabel/RJ45 connector kan liggen.

Als ik het IP adres probeer te pingen wat het zou moeten hebben volgens de controller dan krijg ik inderdaad geen reactie. Zou het kunnen zijn, omdat ik hem ook kort hier binnen aangesloten heb gehad dat hij opnieuw ge-adopt/gereset moet worden?

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie, maar komt er maar niet achter wat het zou kunnen zijn. De mesh kan wel als access point gebruikt worden, het is toch niet bij default een doorgeef luik waarin je iets moet configureren om het ook als access point in te zetten?

Thanks

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"