Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone.
Huidige situatie:
Heb nu een Huawei P Smart van 2018, prima telefoon aan gehad maar de accu laat me in de steek en de DJI App werkt niet (altijd) na updates. Dus, tijd voor een nieuwe gezien ik mn abonnement mag verlengen.
Alleen de keuze is lastig. Vooral m.b.t. de DJI Fly app. De HCL van DJI wordt niet goed bijgehouden met recentere telefoons. En echt goed ervaringen vinden is op z'n zachts gezegd twijfelachtig. Nu ben ik laatst in de winkel geweest en heb ik een Oppo A91 en een Samsung A51 gezien. Beide telefoons zitten in een mooie prijscategorie (tussen de 200 en 300) en voelen vlot aan en hebben felle schermen.
Kwaliteit van de camera is geen top-prioriteit. Accuduur is vergelijkbaar.
Plussen en minnen voor Samsung
+ Voorzichtige meldingen op internet dat de DJI app werkt
- Samsung's eigen schil over Android vertraagd te veel in mijn ervaring zeker als de telefoon ouder wordt
- Eerdere vervelende ervaring met Samsung support
Plussen en minnen voor Oppo
+ OS voelt vlot en licht aan
+/- Voor mij een nieuw merk, maar gerelateerd aan OnePlus
- Onbekend of het goed werkt met DJI Fly
Wat is jullie visie hierover?
Beide
Huidige situatie:
Heb nu een Huawei P Smart van 2018, prima telefoon aan gehad maar de accu laat me in de steek en de DJI App werkt niet (altijd) na updates. Dus, tijd voor een nieuwe gezien ik mn abonnement mag verlengen.
Alleen de keuze is lastig. Vooral m.b.t. de DJI Fly app. De HCL van DJI wordt niet goed bijgehouden met recentere telefoons. En echt goed ervaringen vinden is op z'n zachts gezegd twijfelachtig. Nu ben ik laatst in de winkel geweest en heb ik een Oppo A91 en een Samsung A51 gezien. Beide telefoons zitten in een mooie prijscategorie (tussen de 200 en 300) en voelen vlot aan en hebben felle schermen.
Kwaliteit van de camera is geen top-prioriteit. Accuduur is vergelijkbaar.
Plussen en minnen voor Samsung
+ Voorzichtige meldingen op internet dat de DJI app werkt
- Samsung's eigen schil over Android vertraagd te veel in mijn ervaring zeker als de telefoon ouder wordt
- Eerdere vervelende ervaring met Samsung support
Plussen en minnen voor Oppo
+ OS voelt vlot en licht aan
+/- Voor mij een nieuw merk, maar gerelateerd aan OnePlus
- Onbekend of het goed werkt met DJI Fly
Wat is jullie visie hierover?
Beide