• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone.

Huidige situatie:
Heb nu een Huawei P Smart van 2018, prima telefoon aan gehad maar de accu laat me in de steek en de DJI App werkt niet (altijd) na updates. Dus, tijd voor een nieuwe gezien ik mn abonnement mag verlengen.

Alleen de keuze is lastig. Vooral m.b.t. de DJI Fly app. De HCL van DJI wordt niet goed bijgehouden met recentere telefoons. En echt goed ervaringen vinden is op z'n zachts gezegd twijfelachtig. Nu ben ik laatst in de winkel geweest en heb ik een Oppo A91 en een Samsung A51 gezien. Beide telefoons zitten in een mooie prijscategorie (tussen de 200 en 300) en voelen vlot aan en hebben felle schermen.
Kwaliteit van de camera is geen top-prioriteit. Accuduur is vergelijkbaar.

Plussen en minnen voor Samsung
+ Voorzichtige meldingen op internet dat de DJI app werkt
- Samsung's eigen schil over Android vertraagd te veel in mijn ervaring zeker als de telefoon ouder wordt
- Eerdere vervelende ervaring met Samsung support

Plussen en minnen voor Oppo
+ OS voelt vlot en licht aan
+/- Voor mij een nieuw merk, maar gerelateerd aan OnePlus
- Onbekend of het goed werkt met DJI Fly

Wat is jullie visie hierover?
Beide

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-10 15:05
Ik zou zeker niet voor de Oppo gaan. Ik heb nog een A9 uit 2020 en die draait nog steeds op Android 10 . Terwijl van Android 12 al beta versie is

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Ik zou op een DJI forum rondvragen wat er goed werkt en daar uit verder werken.
Samsung A51 is best verkochte telefoon van vorig jaar.
Oppo is nieuw hier, maar bijvoorbeeld in Marokko groot. ColorOS is hun versie Android en vergelijkbaar met OneUI op Samsung qua belasting.

Heb je de buying guide al gezien voor jou prijsklasse?
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2021

Is de OnePlus Nord iets om naar te kijken, met OxygenOS redelijk gestroomlijnd.
En de Poco is ook gewoon goed met MIUI Android in dezelfde League als Oppo en Samsung.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Bedankt voor jullie informatie. Het DJI forum is vrij standaard in haar reacties. Dat is de reden waarom ik liever ervaringen van hier heb. DJI mod reageert met staat niet in HCL, dus werkt niet gegarandeerd. OnePlus Nord is net als de Oppo A91 bar weinig over te vinden mbt dronen. Poco klinkt wel een stukje interessanter. Bedankt voor de bijdrage :)