Video's uploaden naar iCloud vanaf Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:45
Beste allen,

Als nieuwe iPhone gebruiker ben ik al een aantal dagen bezig om een groot deel van mijn foto/video bibliotheek vanaf mijn Windows pc op iCloud te krijgen, niet wetende dat zoiets basaals zo lastig kon zijn.

Inmiddels zijn de foto's overgezet. Een aantal oude bestandsformaten van video's kunnen niet worden overgezet, wat ik begrijp.

Helaas loop ik tegen iets geks aan met .mp4 video's. Ze kunnen worden overgezet, maar iCloud stopt er na een x aantal video's telkens mee. Dan kan ik zo lang wachten als ik wil, maar iCloud blijft staan op "xxx items aan het uploaden". Haal ik de iCloud folder op Windows leeg en voeg ik alle video's weer toe, dan worden er weer willekeurig 10-20 video's geupload en loopt de boel weer vast.

Als iCloud dit bestandsformaat niet zou kunnen behappen, had ik ermee gestopt. Maar dat is het niet, aangezien er dus wel elke keer dat je opnieuw begint, er enkele video's bij komen.

Is er een andere manier om je video's vanuit Windows in iCloud te krijgen?

Ik heb nog voldoende iCloud opslag vrij (1,9TB), gebruik de laatste versie van iCloud voor Windows, en mijn Windows PC is helemaal geüpdate.

Ik hoor het graag als er ideeën zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Al via de browser geprobeerd?

Zelf in een ver verleden iCloud For Windows gebruikt, maar was er niet weg van door precies het random karakter wat jij nu schetst.

Via de browser is het me altijd gelukt om zaken in iCloud te uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
RnB schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:06:
Al via de browser geprobeerd?

Zelf in een ver verleden iCloud For Windows gebruikt, maar was er niet weg van door precies het random karakter wat jij nu schetst.

Via de browser is het me altijd gelukt om zaken in iCloud te uploaden.
De browser accepteert helaas geen video's, maar alleen foto's (JPEG) om te uploaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Goh, je hebt gelijk.
Zelf even gekeken, zowel onder Windows als onder MacOS, maar het uploaden van video's wordt inderdaad niet (meer?) ondersteund.

De enige workaround die ik dan voor je heb, is om de betreffende video's naar je iCloud Drive te uploaden en op je mobiele devices (iPhone / iPad) naar Photos importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
RnB schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:19:
Goh, je hebt gelijk.
Zelf even gekeken, zowel onder Windows als onder MacOS, maar het uploaden van video's wordt inderdaad niet (meer?) ondersteund.

De enige workaround die ik dan voor je heb, is om de betreffende video's naar je iCloud Drive te uploaden en op je mobiele devices (iPhone / iPad) naar Photos importeren.
Zeer vervelende beperkingen.
Ook daar heb ik aan gedacht, maar je kan maar enkele video's tegelijk vanuit iCloud Drive naar foto's importeren. Met 1000 video's is daar bijna geen beginnen aan :'(

Een andere optie is om de video's één voor één naar de iCloud folder op Windows te kopiëren. Maar ook dan ben je met 1000 video's eindeloos bezig zeg.

Hoe gaat dit via een MacBook? Want ik zou dan bijna zeggen om een keer mijn externe schijf op een MacBook van iemand aan te sluiten en het op die manier te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Hm dat is ook niks inderdaad.

Op MacOS gaat het importeren een stuk makkelijker met de Photos applicatie. Inderdaad je spul op een externe harde schijf plaatsen en in 1x importeren via de Photos app. Als je bent ingelogd in iCloud op MacOS en je hebt iCloud Photo Library aangevinkt, dan upload de Photos app alle geïmporteerde items direct naar je iCloud.

Via deze link vind je daar wat meer informatie over.

[ Voor 15% gewijzigd door RnB op 09-07-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
RnB schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:45:
Hm dat is ook niks inderdaad.

Op MacOS gaat het importeren een stuk makkelijker met de Photos applicatie. Inderdaad je spul op een externe harde schijf plaatsen en in 1x importeren via de Photos app. Als je bent ingelogd in iCloud op MacOS en je hebt iCloud Photo Library aangevinkt, dan upload de Photos app alle geïmporteerde items direct naar je iCloud.

Via deze link vind je daar wat meer informatie over.
Hmm misschien moet ik dat dan meer een keer proberen te regelen. Ik snap trouwens werkelijk waar niet dat Apple niet een wat gebruiksvriendelijkere Windows ervaring probeert te verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:19:
zowel onder Windows als onder MacOS, maar het uploaden van video's wordt inderdaad niet (meer?) ondersteund.
Heeft er nooit in gezeten helaas. Super onhandig vanaf de Mac idd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1