Livekaarten, één grote scam

Pagina: 1
Acties:
  • 987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Ik wou dit even delen, hoop dat ik anderen hiermee kan waarschuwen:

Heb een 75 euro gift card gekocht betaald en heb een ordernummer. Helaas nooit een verificatiemail gekregen. De klantenservice van livekaarten is in gebrekkig Engels, zo'n call center scammer accent uit India. Livekaarten besteedt de klantenservice uit aan de Filipijnen, terwijl dit gaat om een Nederlands bedrijf. Dat wijf is al amper te verstaan voor iemand die vloeiend Engels spreekt en schrijft, moet je nagaan hoe dat voor de gemiddelde niet Engels sprekende Nederlander moet zijn. Gelukkig was ze eerlijk genoeg om toe te geven dat ze in de Filipijnen zit, niet in Nederland. Het woord Situated begreep ze ook niet. Toen ik doorvroeg over waar ze gesitueerd was bleef het heel lang stil, hoorde ik keyboard getik en toen kwam ze na een aantal minuten eerlijk vertellen dat ze in de Filipijnen zit. Waarschijnlijk was het Nederlandse adres niet uit te spreken voor haar. Livekaarten kan ze ook niet uitspreken.. Ik heb hier altijd al mijn Live gold, game pass en gift cards gehaald maar nu ik zie hoe shady dit bedrijf is zal ik dat nooit meer doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Dus eerst ging het altijd goed, nu een keer niet, en dan is het ineens een scam en is het bedrijf ineens shady?

Kan het niet zo zijn dat er gewoon een keer iets mis is gegaan?
Zoals iedereen wel eens een keer een foutje kan maken?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Ze zijn nou eenmaal veel goedkoper.
Jij hebt een keus gemaakt om een paar tientjes te besparen.
Die tientjes zijn dus nu niet besteed aan o.a betere klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
Ik heb precies 9 euro bespaard met mijn aankoop daar. En het feit dat de klantenservice bestaat uit Filipijnse vrouwen die geen Engels noch Nederlands kunnen is zeer zorgwekkend. Tot op heden nog geen verificatiemail gehad. Ik kan die 75 euro wel missen, but I'll be damned als ik dit niet deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Nu online
Gewoon even rustig blijven en een mailtje sturen.
Waarschijnlijk is er gewoon iets fout gegaan in een proces.
Dat ze uberhaupt een klantenservice hebben die telefonisch bereikbaar is vind ik al bijzonder.
Vele van dit soort bedrijfjes kun je alleen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:38

g0tanks

Moderator CSA
Frial schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:10:
De klantenservice van livekaarten is in gebrekkig Engels, zo'n call center scammer accent uit India. Livekaarten besteedt de klantenservice uit aan de Filipijnen, terwijl dit gaat om een Nederlands bedrijf. Dat wijf is al amper te verstaan voor iemand die vloeiend Engels spreekt en schrijft, moet je nagaan hoe dat voor de gemiddelde niet Engels sprekende Nederlander moet zijn. Gelukkig was ze eerlijk genoeg om toe te geven dat ze in de Filipijnen zit, niet in Nederland. Het woord Situated begreep ze ook niet. Toen ik doorvroeg over waar ze gesitueerd was bleef het heel lang stil, hoorde ik keyboard getik en toen kwam ze na een aantal minuten eerlijk vertellen dat ze in de Filipijnen zit. Waarschijnlijk was het Nederlandse adres niet uit te spreken voor haar. Livekaarten kan ze ook niet uitspreken..
Dit hele stuk is irrelevant. Er zijn genoeg reputabele bedrijven die hun klantenservice uitbesteden aan het buitenland. Het gaat erom of jij duidelijk hebt aangegeven dat je nog geen verificatiemail hebt gekregen en wat daarop hun antwoord was.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
Dat is écht onzin, ik heb nog nooit met een Nederlands bedrijf in gebrekkig Engels gebeld, jij wel misschien? Dit is gewoon een Nederlands bedrijf he? Ik moest een uur wachten en dan weer terugbellen. Ik probeer nu al een kwartier te bellen maar ik krijg ze niet te pakken, de verbinding wordt verbroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Nu online

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
Bedankt Rensjuh! Ik vind het fijn dat je me zo gecomplimenteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Frial schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:28:
Dat is écht onzin, ik heb nog nooit met een Nederlands bedrijf in gebrekkig Engels gebeld, jij wel misschien? Dit is gewoon een Nederlands bedrijf he? Ik moest een uur wachten en dan weer terugbellen. Ik probeer nu al een kwartier te bellen maar ik krijg ze niet te pakken, de verbinding wordt verbroken.
Het bedrijf heeft een hoofdkantoor in Nederland maar is gewoon een wereldwijd bedrijf. Genoeg in Nederland gevestigde bedrijven die wereldwijd opereren waar de service gewoon in het Engels verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
Becomplimenteerd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
@pagani haha wat? Je weet dat ze alleen maar een Nederlandse site hebben die alleen maar Nederlands is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Er staat zelfs in hun "About us" dat hun klantenservice Engels spreekt, wat is nou je punt? Een 24/7 Nederlands sprekende service is voor zo'n bedrijfje onbetaalbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 09-07-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
@pagani mijn punt is dat een Nederlands bedrijf die alleen maar op de Nederlandse markt opereert er niet goed aan doet onverstaanbare Fillipijnen in te huren voor het klantencontact. Ben immers nog steeds niet geholpen en we begrijpen elkaar niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Nu online
Gooi hier maar een slotje op wat mij betreft.
TS is zeer onredelijk, ongeduldig en schofferend met uitspraken zoals "Dat wijf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Nu online
Frial schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:36:
@pagani mijn punt is dat een Nederlands bedrijf die alleen maar op de Nederlandse markt opereert er niet goed aan doet onverstaanbare Fillipijnen in te huren voor het klantencontact. Ben immers nog steeds niet geholpen en we begrijpen elkaar niet.
Wij begrijpen elkaar ook niet (of in ieder geval, ik begrijp jou niet).
Er staat inderdaad dat alle support in het Engels is:
https://livekaarten.nl/nl/wie-zijn-wij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tD2tBTUS3XH43rpP9IvNb5a99SQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/szym3WFhW6X1t1uNxPf5XLlN.png?f=user_large

En ik deel je mening, mensen uit de Filipijnen (en bijv India) zijn vaak wat lastig te verstaan in het Engels.
Maar hé, je zult het er mee moeten doen.

Tevens, op de "Wie zijn Wij" pagina staat nog een +31 telefoonnummer en een email adres.
Heb je dat al geprobeerd voor je ze als scam uitmaakte?

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:00
Frial schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:33:
@pagani haha wat? Je weet dat ze alleen maar een Nederlandse site hebben die alleen maar Nederlands is?
https://livekaarten.nl/nl/wie-zijn-wij
Wij geloven dat een bedrijf alleen maar goed kan zijn als zijn klantenservice dat ook is. Daarom kunnen we met trots vertellen dat wij online klantservice bij, 24 uur per dag en 7 dagen per week.

Alle ondersteuning wordt in het Engels door ECHTE en gepassioneerde klantenservice medewerkers uitgevoerd, wiens doel het is om ervoor te zorgen dat alle vragen en klachten snel en professioneel in behandeling worden genomen.
Verder wel klaar met deze rant. Je shopreview was voldoende.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Frial schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:36:
Hun website kun je omschakelen naar het Engels en je kan vanuit de hele wereld bestellen en met cc betalen, hoe is dit dan een NL-only dienst? Dat de domeinnaam op .nl eindigt zegt niets.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 09-07-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Nu online
https://livecards.eu/

Dit lijkt er trouwens wel héééél erg op.
Dus mijn vermoeden is dat ze niet alleen op de Nederlandse markt aanwezig zijn.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
@pagani omdat het Google translaten van een Nederlandse pagina naar het Engels ook echt functioneel is voor de eindgebruiker zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Frial schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:41:
@pagani omdat het Google translaten van een Nederlandse pagina naar het Engels ook echt functioneel is voor de eindgebruiker zeker.
Lieve schat, je kan gewoon Engels kiezen in het menu van de site zelf (of /en toevoegen aan de url of naar livecards.eu gaan), niks Google Translate.

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 09-07-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frial
@Rensjuh je hebt gelijk, ik wist niet van het bestaan van die site af. Ik heb zojuist een Nederlandse mail verzonden en ik wacht de code af tot a.s dinsdag, mocht ik hem dan nog niet binnen hebben ga ik de koop ontbinden. Ik vind dit hele bedrijf super shady nadat ik dit heb meegemaakt en ik kan mij voorstellen dat er anderen zijn met precies zo'n ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Je hebt al een shopreview gedaan, dat is voldoende. Dit topic gaat dan ook op slot.

Cunning linguist.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.