goede licht/electronicawinkel in (zuid) limburg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 11:24

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

Topicstarter
Hallo allen!

ik ben op zoek naar een goede winkel waar ze (in dit geval) veel keus hebben in leds, drivers, schakelmateriaal et cetera.

ik vind het vaak fijn om een winkel met kundig personeel binnen te kunnen lopen om ideeën uit te wisselen en suggesties te krijgen voor de beste oplossing als ik een idee in mijn hoofd heb.

ik heb hiervoor in Eindhoven gewoond, daar zit een zaak Aerts Lighting, hier was ik altijd heel tevreden over.
nu woon ik echter in zuid-limburg en ik ken in deze regio geen vergelijkbare winkel.

ik ben in Maastricht al bij LichtStroom en Grootaers Elektronica geweest, maar daar konden ze me niet helpen.

heeft iemand van jullie nog een goede suggestie voor een winkel hier in het diepe zuiden?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Crillius schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:07:
...
ik vind het vaak fijn om een winkel met kundig personeel binnen te kunnen lopen om ideeën uit te wisselen en suggesties te krijgen voor de beste oplossing als ik een idee in mijn hoofd heb...
Leuk bedacht ;o)
Maar kundig personeel wil ook graag betaald worden. En die klanten met ideeën gaan meestal vervolgens bij de goedkoopste webshop hun onderdelen bestellen. Dus het bussiness model was al niet houdbaar. En toen kwam er ook nog corona...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bestaan die nog dan? :+
'echte' Elektronica winkels?

Het tijdperk van een ouderwetse D.I.L. Elektronika of een Stuut & Bruin is toch al lang voorbij? :-(
Waar je binnen kon lopen voor 1 LEDje, of 1 BC547 torretje. Woeha; de nostalgie.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 26-09 12:35
ehtweak schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:15:
Bestaan die nog dan? :+
'echte' Elektronica winkels?

Het tijdperk van een ouderwetse D.I.L. Elektronika of een Stuut & Bruin is toch al lang voorbij? :-(
Waar je binnen kon lopen voor 1 LEDje, of 1 BC547 torretje. Woeha; de nostalgie.
Ik had ooit een keer snel zilverlijm/geleidend plakspul nodig. Dat hadden ze bij Eijlander Electronics b.v. en ben daar toen heen gereden om het op te halen. Ik heb me er over verbaasd want volgens mij is dat nog zo'n winkel. Zo te zien bestaan ze nog steeds.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVog
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 18:23
Klopt, ze bestaan nog steeds. En inderdaad een echte electronica winkel. Alleen niet echt in Zuid-Limburg.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Grootaers wás zo'n winkel. Vroeger regelmatig heen geweest voor wat losse componenten, een aanloopcondensator, of zoiets. Daarna zijn ze steeds meer in de kant-en-klaar elektra en lichttechniek gaan doen. Daarnee vond ik het achteruit gaan.

Alsnog, een aanloopcondensator hebben ze nog wel en daarvoor bel ik dan wel even (en laat ik een bekende van me de bestelling ophalen), maar veel verder dan dat zoek ik er helaas niet meer. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Jawel hoor. In Sittard is nog steeds de Regenboog te vinden. Kan je ook nog steeds componenten krijgen, @ehtweak .

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17
Componenten krijgen is niet zo zeer een probleem, plaatsen genoeg hier.

Maar advies ... en dan ook nog gratis advies even tussen het bedienen van klanten door .... dat is extreeeem zeldzaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Sine op 10-07-2021 23:10 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius

Crillius

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:01:
[...]

En die klanten met ideeën gaan meestal vervolgens bij de goedkoopste webshop hun onderdelen bestellen.
ik heb dan nog wat eergevoel, ik koop het dan ook ter plaatse als ze een oplossing aandragen.
daarnaast heb ik graag dingen ook eerst in mijn handen voor ik een keuze maak, al is het maar voor het esthetische aspect.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:19:
Daarna zijn ze steeds meer in de kant-en-klaar elektra en lichttechniek gaan doen. Daarnee vond ik het achteruit gaan.
dat viel mij inderdaad ook op, de zelfde productlijn led-verlichting die ook bij de Hornbach ligt.
psy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:19:
Jawel hoor. In Sittard is nog steeds de Regenboog te vinden. Kan je ook nog steeds componenten krijgen, @ehtweak .
die ga ik zoeken!
Sine schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:10:
Maar advies ... en dan ook nog gratis advies even tussen het bedienen van klanten door .... dat is extreeeem zeldzaam.
ik heb nooit gezegd dat het gratis moet, ik koop daar dan ook mijn spullen. ik zie dat vanuit de winkel dan als een stuk klantenbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crillius schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:16:
[...]

ik heb dan nog wat eergevoel, ik koop het dan ook ter plaatse als ze een oplossing aandragen.
daarnaast heb ik graag dingen ook eerst in mijn handen voor ik een keuze maak, al is het maar voor het esthetische aspect.

[..]

ik heb nooit gezegd dat het gratis moet, ik koop daar dan ook mijn spullen. ik zie dat vanuit de winkel dan als een stuk klantenbinding.
Je bent de laatste der Mohikanen. Vooral omdat 90% van de klanten zich in de winkel laat adviseren, "er nog even over nadenkt" en dan online de bestelling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17
Crillius schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:16:

Dat is iets wat met de huidige markt en marges eigenlijk (al zeker 10 jaar) niet meer houdbaar is.

Verkopend winkel personeel heeft niet zelden ook maar beperkte kennis.

Ik mocht bij een niet nader te noemen E-winkel zelf 5W weerstanden opzoeken, want de verkoper wist niet hoe die eruitzagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sine op 11-07-2021 12:37 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Sine schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:36:
[...]

Dat is iets wat met de huidige markt en marges eigenlijk (al zeker 10 jaar) niet meer houdbaar is.

Verkopend winkel personeel heeft niet zelden ook maar beperkte kennis.

Ik mocht bij een niet nader te noemen E-winkel zelf 5W weerstanden opzoeken, want de verkoper wist niet hoe die eruitzagen.
Erg vreemd. In het noorden zit gelukkig nog een winkel met mensen met kennis uit de praktijk en jarenlange ervaring. Zou zonde zijn als die weggaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Tja. De meeste winkels zijn opgehouden te bestaan doordat het niet meer lonend is, of omdat bv de eigenaar met pensioen ging en er geen opvolger te vinden is: iemand die het overneemt moet en kennis van zaken hebben en zien te leren wat er allemaal aanwezig is en waar het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tadango schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Erg vreemd. In het noorden zit gelukkig nog een winkel met mensen met kennis uit de praktijk en jarenlange ervaring. Zou zonde zijn als die weggaat.....
Inderdaad! Maar is dat echt nog zo'n winkel zoals je die vroeger had met een ruime sortering in kleine onderdelen zoals transistors. weerstandjes, condensators etc. etc. Je kon er zelfs terecht voor één miezerig weerstandje of een glaspatroontje voor een dubbeltje of een kwartje. In de stad waar ik in die tijd woonde waren er zeker wel vier van deze adresjes. En die winkels werden door de toenmalige hobbyisten druk bezocht en soms was het er nog gezellig ook met hobbyisten onder elkaar. Bestaat dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius

Crillius

Topicstarter
dat klinkt ook een beetje als Brigatti in Eindhoven, ook echt een heerlijk winkeltje wat dat betreft.

ik weet nog dat ik een keer op zoek was naar een pulsdrukschakelaar.
bij de eerste elektro winkel hadden ze keus uit welgeteld één model.
was natuurlijk veel te groot en lelijk voor de toepassing die ik in gedachten had.
bij Brigatti kwam ik met de zelfde vraag binnen, die kwam aanzetten met een hele lade vol aan allerlei vormen, maten en kleuren pulsdrukschakelaars.
daar ben ik toen uiteraard wel geslaagd, en ook nog vaak terug gegaan.
Pagina: 1