Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazon62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo,

Weet iemand hoe ik een offline Google map op een SD kaart krijg via mijn pc? Je kunt een map op een sd kaart zetten (volgens Google), maar dan moet je telefoon wel SD kaart slot hebben. Dat heb ik dus niet.

Wil deze kaart exporteren naar mijn Android autoradio, want het is niet te doen om het via de wifi op de radio te downloaden (zeer traag).

De map 'files' in de map van 'com.google.android.apps.maps' is leeg op de telefoon.

Alvast bedankt!

Telefoon: OnePlus 6 met laatste Android versie
Windows 10

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
Niet helemaal het antwoord op je vraag, maar als je hem wel op je telefoon snel genoeg kan downloaden dan kan je toch ook gewoon een hotspot van je telefoon maken en de autoradio daar mee verbinden? Het internet zou dan toch snel genoeg moeten zijn?

Anders zou je nog kunnen kijken of je de offline map in de cloud (google drive?) op kan slaan en dan van daaruit ophalen op je radio. Is nog steeds downloaden via wifi, maar wellicht gaat dat sneller dan op de achtergrond downloaden in google maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:52
er bestaat wel microsoft maps, kan je autoradio daarmee overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:24
Amazon62 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:37:
want het is niet te doen om het via de wifi op de radio te downloaden (zeer traag).
Wellicht niet de invalshoek waar je naar zoekt, maar: Waarom gaat dat zeer traag en kun je dat niet oplossen?

Is de wifi ontvangst vanuit de woning slecht in de auto? Dat kun je toch wel tijdelijk oplossen? Gebruik bijvoorbeeld een wifi hotspot op je telefoon? Of rol even een UTP-kabel naar de auto en leg daar een accesspoint neer (of gebruik een USB OTG naar Ethernet dongle als dat ondersteund wordt door de radio).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazon62
Hoi,

We hebben goede wifi thuis (mesh) en de auto staat op de oprit, vlak naast het huis en een raam. Toch is het wifi kanaal zwak op de radio, maar op de telefoon niet. Zal wel iets met de slechte wifi module op de radio te maken hebben (was overigens niet heel goedkoop ofzo). Maar ik heb wel goede tips gezien waar ik mee uit de voeten kan! Zal inderdaad even met kabel 1 van de wifi punten buiten neerzetten en proberen. En anders via hotspot van telefoon.

Maar ik dacht, heb heel NL op de telefoon staan offline (1,2gb), dus waarom niet overzetten via sd. Maar dat gaat dus niet zo makkelijk.

Laat nog wel even weten hoe het gegaan is. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazon62
Hoi,

K heb wifi punt bij het raam gezet en vlak achter het raam de auto. Nu ging het wel beter, maar nog veel trager dan telefoon. Alleen een nadeel is dat je op de autoradio niet heel NL in 1 keer kan downloaden. Het selectievakje is breed en smal dus moest het in 4 delen doen. Naja, het is iig gelukt. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazon62
Maar toch ben ik benieuwd of je de offline mappen van je telefoon kunt exporteren zonder SD kaart in je telefoon te hebben. Heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:24
Amazon62 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:00:
Alleen een nadeel is dat je op de autoradio niet heel NL in 1 keer kan downloaden. Het selectievakje is breed en smal dus moest het in 4 delen doen.
Denk niet in problemen, maar in oplossingen. Zit er een oriëntatiesensor in die radio? Dan moet je gewoon de auto even op zijn zijkant leggen. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Is dat wel handig dan om offline google maps te gebruiken in de auto? Volgens mij verlopen die kaarten ook. Is het niet fijner om Here maps te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazon62
Ja, de kaarten moet je elk jaar updaten (gaat automatisch als je dat instelt). Kan even kijken naar Here maps, ken ik niet. Vind Google maps wel erg fijn moet ik zeggen.
Zal eens proberen met de auto om zn kant Xander!
Pagina: 1