Europa ipv de EU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-10 18:42
@JayStout Kom op het is basale kennis dat het de EU is en niet Europa, de EU doet dit soort dingen en is het orgaan. Als je ergens over schrijft moet je wel weten waarover, de EU Europa noemen is echt belachelijk.
nieuws: Europa legt BMW en Volkswagen boete op van 875 miljoen euro

Eerdere artikel vandaag over de Starlink antenne was ook al heel raar toen er continu werd gerept over de user terminal, totdat iemand er iets van zei en issie herschreven. Is er een check?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
@JayStout het staat ook verder op in het artikel meerdere malen verkeerd, niet alleen in de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:22
Kan toch ook wel hier? Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45

Inderdaad. Europa is groter dan de EU.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:54
Maar in dagelijks gebruik is het gemeengoed om "Europa" te gebruiken. We hebben het ook over "Europese wetgeving".

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Uit de zinsopbouw is dit toch volstrekt logisch? Hoe zou een stuk grond, een aardplaat, een fysiek continent ooit een boete kunnen geven?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Bob-B190 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:45:
Maar in dagelijks gebruik is het gemeengoed om "Europa" te gebruiken. We hebben het ook over "Europese wetgeving".
EU wetgeving is strict genomen ook Europese wetgeving. De EU ligt immers in Europa. Net zoals jij een Europeaan bent omdat Nederland in Europa ligt.

Toch ben ik het wel met @Horatius eens dat een specifiekere aanduiding minder kans op verwarring geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cluefull
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:20
@Napsju: dit is geen spel of tikfout maar een denkfout.
@Bob-B190: De 'volksmond' mag de volksmond zijn, journalistiek is het fout, intellectuele luiheid. Europa strekt oostwaarts tot de Oeral, er zijn veel Europese landen die geen lid zijn van de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Als de EU een boete geeft heeft Rusland daar niks mee te maken, op de manier zoals het nu geschreven is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluefull
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:20
NielsFL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:51:
[...]

EU wetgeving is strict genomen ook Europese wetgeving. De EU ligt immers in Europa. Net zoals jij een Europeaan bent omdat Nederland in Europa ligt.
Strikt genomen onzin natuurlijk. De Nederlandse wietwetgeving is dus Europees? Vladimir Putin denkt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Cluefull schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Strikt genomen onzin natuurlijk. De Nederlandse wietwetgeving is dus Europees? Vladimir Putin denkt van niet.
Ja natuurlijk. Alles wat in Europa is ontstaan is Europees. Putin is zelf ook European. Maakt niet uit wat hij daar van vind.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Horatius schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 00:45:
@JayStout Kom op het is basale kennis dat het de EU is en niet Europa, de EU doet dit soort dingen en is het orgaan. Als je ergens over schrijft moet je wel weten waarover, de EU Europa noemen is echt belachelijk.
nieuws: Europa legt BMW en Volkswagen boete op van 875 miljoen euro

Eerdere artikel vandaag over de Starlink antenne was ook al heel raar toen er continu werd gerept over de user terminal, totdat iemand er iets van zei en issie herschreven. Is er een check?
Je hebt dan wel gelijk op dit punt maar je toon is zeer onbeschoft en denigrerend. Is dat werkelijk nodig?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 13:47
NielsFL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Toch ben ik het wel met @Horatius eens dat een specifiekere aanduiding minder kans op verwarring geeft.
Zwitserse wetgeving is ook Europese wetgeving, maar geen EU wetgeving :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
Tsurany schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Je hebt dan wel gelijk op dit punt maar je toon is zeer onbeschoft en denigrerend. Is dat werkelijk nodig?
Er zijn al 3 of 4 artikelen van die dag van de zelfde auteur welke journalistiek erg matig zijn, dit zijn ook gewoon grove fouten die niet gemaakt zouden mogen worden bij een redactie van deze grootte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 20:53

JayStout

Redacteur
@Horatius Beste,

Bedankt voor het opmerken van dit foutief taalgebruik. Het moet inderdaad Europese Commissie of Europese Unie zijn. Ondertussen blijf ik hard werken om elke onduidelijkheid, of foute technische term, uit mijn artikels te weren.

Met vriendelijke groeten,
Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 13:47
https://tweakers.net/nieu...-en-komt-met-manta-e.html

Ander artikel, maar zelfde semantiek.
Gaat dit over elektrische auto's voor de EU of voor heel Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Maarten_E op 09-07-2021 13:47 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 11:12

Hayte

Nieuwsredacteur
Warpozio schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:44:
https://tweakers.net/nieu...-en-komt-met-manta-e.html

Ander artikel, maar zelfde semantiek.
Gaat dit over elektrische auto's voor de EU of voor heel Europa?
Hier plaats ik in de kop bewust EU, omdat ik in de kop wilde plaatsen dat 2028 alleen voor Europa geldt. Echter had ik niet de ruimte om Europa te schrijven in combinatie met de Manta-e, dus koos ik ervoor om EU te gebruiken. In het artikel zelf leg ik uit dat het om heel Europa gaat :)
Pagina: 1