Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjkunk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02 15:27
Beste Tweakers,

Mijn broertje is een grote jongen met een ontwikkelingsachterstand en ik wil graag een TV voor hem aanschaffen voor in zijn aan-leun-appartement. Hij kan alleen niet met regels omgaan en zal dan de hele nacht gewoon de TV aanhebben en zijn ritme in de war gooien.

Kortste klap is dan een TV met ingebouwde kinderslot waarmee je de tijd kan instellen dat hij mag kijken. Het moet niet al te makkelijk zijn om dit te bypassen. Een externe stekker met tijdslot en met die palletjes zal hij gaan bewerken, maar ik gok dat hij niet een 4 cijferige pincode zal gaan kraken. Hij heeft overigens geen internet om te spieken wat we hier bespreken :)

Heeft er iemand een tip voor een TV met een kinderslot met pincode/wachtwoord die niet al te makkelijk omzeild kan worden? (Zoals gewoon opnieuw aanzetten?)

Scenario 2 zou een TV met stekker op externe tijdslot in een afgesloten kastje worden. Of zijn er nog meer scenario’s?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Beste antwoord (via kjkunk op 16-07-2021 21:13)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe kijkt ie TV, via de kabel of via een andere aanbieder? Makkelijkste is natuurlijk het signaal weg na X tijd, dus een tijdklok in de meterkast op een antenneversterker, switch of modem.

Verder heb ik op mijn LG (2012 model) een kinderslot zitten voor bepaalde zenders, maar dat beperkt niet het gebruik van het apparaat zelf. Logisch ergens ook wel, je moet het ding aan kunnen zetten voor je hem instelt, maar ook voor het uitzetten of aanpassen van dat zelfde kinderslot. Het is dan ook mijn verwachting dat je niet zult vinden wat je aanvankelijk voor ogen hebt, dus in de TV zelf.

Alternatief: digitale tijdklok kopen, die stelt is vermoedelijk niet zomaar in. Stekker van de TV er in verlijmen, of draadjes afknippen en intern in de tijdklok vastmaken. Zou in eerste instantie voor lijmen gaan, moet met 230v wel veilig blijven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik weet wel tv's die gewoon algemeen met tijden werken. Al kan je wel in het instellingen menu dit aanpassen zonder pincode.

Hoe handig is hij met instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjkunk
Ik verwacht dat hij er niet al teveel vanaf weet, maar hij is wel street-wise :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoe kijkt ie TV, via de kabel of via een andere aanbieder? Makkelijkste is natuurlijk het signaal weg na X tijd, dus een tijdklok in de meterkast op een antenneversterker, switch of modem.

Verder heb ik op mijn LG (2012 model) een kinderslot zitten voor bepaalde zenders, maar dat beperkt niet het gebruik van het apparaat zelf. Logisch ergens ook wel, je moet het ding aan kunnen zetten voor je hem instelt, maar ook voor het uitzetten of aanpassen van dat zelfde kinderslot. Het is dan ook mijn verwachting dat je niet zult vinden wat je aanvankelijk voor ogen hebt, dus in de TV zelf.

Alternatief: digitale tijdklok kopen, die stelt is vermoedelijk niet zomaar in. Stekker van de TV er in verlijmen, of draadjes afknippen en intern in de tijdklok vastmaken. Zou in eerste instantie voor lijmen gaan, moet met 230v wel veilig blijven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjkunk
We halen een digitale tijdslot. Mijn buurman (timmerman) maakt er een kastje omheen waar de de stekker van de TV in vast zit. Slotje erop en klaar.

Dank allen voor uw meedenken en bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

FreakNL

Well do ya punk?

Heeft de Tv een vaste kabel? Mijn TV heeft gewoon een c13 kabel dus dan is het alsnog te omzeilen …

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 16-07-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjkunk
FreakNL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:18:
Heeft de Tv een vaste kabel? Mijn TV heeft gewoon een c13 kabel dus dan is het alsnog te omzeilen …
Ja klopt idd FreakNL Het valt gewoon te omzeilen met een nieuwe kabel. We gokken erop dat hij dit niet verzint of er niet aan durft te komen. Zo ja, dan is het klaar met de TV. Ik kan niks verzinnen om hem op een andere manier een TV te gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tv met vaste kabel kopen. Bij LG zitten ze vziw gewoon vast aan de tv. Retro onhandig als je de kabel door een buis wilt hebben,. Maar in dit geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjkunk
The Eagle schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:00:
Tv met vaste kabel kopen. Bij LG zitten ze vziw gewoon vast aan de tv. Retro onhandig als je de kabel door een buis wilt hebben,. Maar in dit geval prima.
Goede tip. Dankjewel.
Pagina: 1