advies mbt home media setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 22:52
Goedenavond allen,

Daar ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie deze vraag>

ik heb hier draaien 2x een nas Zyxel nsa 325 en een synology ds212plus
nu zou ik graag met behulp van een mediaplayer media naar mijn tv streamen
dit deed ik voorheen met een Asrock ion 330 waarom windows draaide dit werkte prima
echter heb ik de tv geupgrade naar een 4k model en de Asrock stopt ermee bij 1080p ondersyeund geen 4k over hdmi.
nu heb ik een android box van onze chinese medemens gekocht maar dit werkt niet zoals ik het in gedachte had sharen toevoegen van de nas gaat niet zowel de een als de andere nas
daarbij hangt ie ook bij afspelen 4k (had niet anders verwacht van dat 24euro device)
mijn eisen zijn best simpel ik zoek een device dat alles bovenstaande wel kan
en als kers op de taart wil ik graag dat ie indien bestand dts heeft dit naar mijn sony Dav-is10 set doorstuurt optisch dus (spdif).
uiteraard gebruik ik kodi als afspeel programma en dat beviel prima.
helaas ben ik erachter gekomen dat wake on lan bij android devices lastig is bij windows werkte dit prima
gewoon met yatze kodi een wol sturen en hoppa vond ik erg fijn.
graag hoor ik van julllie ,

Fijne avond , Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@bacardifrans Ik vind het een erg lastig leesbaar verhaal maar volgens mij ben je op zoek naar een 4K mediaspeler met optische uitgang.

Als je met de Pricewatch filters speelt, kun je deze vinden: https://tweakers.net/medi...FqWmKNkFa1kbGlkpBRbW1sLAA. Dat zijn er op zich niet heel veel.

Andere optie is nog dat je de optische aansluiting laat vervallen maar er een audio extractor tussen hangt. Dan kun je het audiosignaal afsplitsen en de video met HDMI en de audio optisch doorzetten. Dan heb je veel meer keuze qua mediaspelers.

Dit topic is bij deze ook verhuisd naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Is een NUC niet wat voor je? Ik gebruik voor hetzelfde doel een NUC van de 8ste generatie. Alleen ik heb de NUC direct op de tv aangesloten en via ARC naar de versterker voor het geluid, maar je zou net zo goed een audiokabel van de NUC naar de versterker kunnen sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
Ik zou eigenlijk altijd roepen dat je voor een Shield TV moet gaan en dan de pro.
Wilde zelf altijd een mediapc, maar uiteindelijk laten varen omdat je dan altijd bezig bent.
Shares zouden gekoppeld moeten kunnen worden.
Ding is sterk genoeg om te transcoden en heb nog geen bestand gehad wat niet af speelt. Zowel op het 2017 model als de pro 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
ok ik ga me daar eens in verdiepen bedankt allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Even afstoffen dit topic.
Vraag staat nog open ben er niet meer mee bezig geweest.
Is er al veel veranderd mbt soortgelijke producten?
Wens: goede media weergave met 4k resolutie dts via optische uitgang
Of tips voor een derde device erbij die dat kan regelen want versterker gaat niet weg.
Gebruikte software kodi waarbij shares makkelijk toe te voegen moeten wezen.
Met de huidige overzeese android ding is dat niet mogelijk terwijl netwerk setup simpel is wat ik ook probeer krijg never nooit niet eeen map gevonden laat staan toegevoegd, vandaar lichte voorkeur voor Windows device .
Groetjes en vast vriendelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat er in basis weinig anders is nu en dat je met de geplaatste reacties eigenlijk al klaar bent. ;)
Pagina: 1