Binnenkort gaan wij bezig met het realiseren van onze familie / schuurwoning inclusief kantoorruimte. Natuurlijk komt hier ook het netwerk bij kijken. Ik heb zelf een MBO ICT Netwerkbeheerders opleiding gedaan maar ben er meer mee bezig vandaar dat ik jullie om advies wil vragen.
De woning wordt nieuw gebouwd en naar elke ruimte worden utp kabels (CAT 6) gelegd (Dit is nog naar wens in te vullen). Zo heb ik ook aangegeven graag utp kabels (PoE) uit de plafond te laten komen voor de aansluiting en voeden van de Ubiquiti access points.
Ik zoek een?
- Netwerkcomponenten om een stabiel thuis/klein zakelijk netwerk op te zetten.
Wat is je budget?
Het budget wat een stabiel, betrouwbaar netwerk waard is voor een klein zakelijk bedrijf / woning.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur maar nu in bezit van twee Ubiquiti’s en dat is prima spul. Maar voor een goede prijs/kwaliteit zijn andere merken uiteraard welkom.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Schuurwoning, Begane grond en 1 verdieping, Zowel een balkon als buiten zit ruimte met overkapping.
- Graag de mogelijkheid hebben om de netwerken te kunnen scheiden van elkaar: Woonruimte 1, Woonruimte 2, Kantoor en evt. Gast netwerk. Verder (als het mogelijk is) het wifi netwerk ook verdelen in drie groepen (voor afscherming).
- 3 Camera’s buiten via PoE?
- Intercom bij de ingang + Automatisch slot (Netwerk?)
- Twijfel tussen 4 of 3/2 AP’s. Uitbreiding is altijd mogelijk.
- Vraag: AP’s aan het Plafond of AC In-Wall ??
- Vraag: Ubiquti Unifi AC Mesh Aanbevolen voor buiten ??
- Vraag: Heeft een patchkast voor dit huis een groot meerwaarde ??
- Vraag: Hoe het netwerk scheiden?? VLAN? Fysieke routers?
- Ik heb door mijn eerste opleiding ICT Netwerkbeheerder netwerken basis verstand van netwerkbeheer en zal daarom mij verdiepen in het opzetten van een VLAN mocht dit aanbevolen zijn. Daarom lijkt mij de keuze voor een management switch prima.
- Als ik de netwerkapparaten die voorzien moeten worden van utp optel kom ik uit op ongeveer 20 apparaten.
- De verdeling van het huis is te zien op de foto (Let niet op de details zoals de muren etc. dit is een ruwe tekening
). Het huis is in de woonkamers en kantoor gedeelte voorzien van grote raamkozijnen. De verdiepingsvloer is van beton (340 mm incl. afdekvloer).
Ik heb het volgende lijstje samengesteld, zouden jullie waar nodig mij kunnen voorzien van commentaar en of er nog verbeter punten zijn. Tips zijn welkom
De woning wordt nieuw gebouwd en naar elke ruimte worden utp kabels (CAT 6) gelegd (Dit is nog naar wens in te vullen). Zo heb ik ook aangegeven graag utp kabels (PoE) uit de plafond te laten komen voor de aansluiting en voeden van de Ubiquiti access points.
Ik zoek een?
- Netwerkcomponenten om een stabiel thuis/klein zakelijk netwerk op te zetten.
Wat is je budget?
Het budget wat een stabiel, betrouwbaar netwerk waard is voor een klein zakelijk bedrijf / woning.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur maar nu in bezit van twee Ubiquiti’s en dat is prima spul. Maar voor een goede prijs/kwaliteit zijn andere merken uiteraard welkom.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Schuurwoning, Begane grond en 1 verdieping, Zowel een balkon als buiten zit ruimte met overkapping.
- Graag de mogelijkheid hebben om de netwerken te kunnen scheiden van elkaar: Woonruimte 1, Woonruimte 2, Kantoor en evt. Gast netwerk. Verder (als het mogelijk is) het wifi netwerk ook verdelen in drie groepen (voor afscherming).
- 3 Camera’s buiten via PoE?
- Intercom bij de ingang + Automatisch slot (Netwerk?)
- Twijfel tussen 4 of 3/2 AP’s. Uitbreiding is altijd mogelijk.
- Vraag: AP’s aan het Plafond of AC In-Wall ??
- Vraag: Ubiquti Unifi AC Mesh Aanbevolen voor buiten ??
- Vraag: Heeft een patchkast voor dit huis een groot meerwaarde ??
- Vraag: Hoe het netwerk scheiden?? VLAN? Fysieke routers?
- Ik heb door mijn eerste opleiding ICT Netwerkbeheerder netwerken basis verstand van netwerkbeheer en zal daarom mij verdiepen in het opzetten van een VLAN mocht dit aanbevolen zijn. Daarom lijkt mij de keuze voor een management switch prima.
- Als ik de netwerkapparaten die voorzien moeten worden van utp optel kom ik uit op ongeveer 20 apparaten.
- De verdeling van het huis is te zien op de foto (Let niet op de details zoals de muren etc. dit is een ruwe tekening
Ik heb het volgende lijstje samengesteld, zouden jullie waar nodig mij kunnen voorzien van commentaar en of er nog verbeter punten zijn. Tips zijn welkom
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Netwerk switches | Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (3-pack) | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Netwerk switches | Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+) | € 379,- | € 379,- |
| 4 | Access points | Ubiquiti UniFi 6 Lite | € 112,53 | € 450,12 |
| 1 | Access points | Ubiquiti UniFi AC Mesh (1-pack) | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Modems en routers | Ubiquiti EdgeRouter X | € 49,99 | € 49,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.053,11 | ||
[ Voor 36% gewijzigd door impactftw op 08-07-2021 22:28 ]